Jump to content

erfaringer med rs turbo


Guest Mr_Ford

Recommended Posts

Guest abn0rmal

RST Er fine biler.. sørg for at karosseriet er i fin stand.. motorer kan overhales ;) Orginal RST er det beste om du får tak i da.. min stakkar er kappa og er dermed blitt for lang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nærmer meg å bli ferdig med min så jeg håper ikke det er mye tull med den. Men jeg har forstått det slik at det er en bra bil. Ang forsikring vet jeg ikke, det var noen selskaper som ikke ville vedkjenne seg at den bilen finnes...det endte opp med at jeg bruker Enter forsikring som også opererer som den "offisielle" Ford agenten...de hadde heller ikke Escort rs turbo i sine registre så de bare skrev det som en anmerkning og den er forsikret som en xr3i Cab. :)

Edited by Escort-mekkern

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

hva med hopping på speedonåla hva må gjøres da? den hopper på escorten min

Mest sannsynlig er drevet inne i girkassa påvei til å gi etter.

Du kan følge speedo-wiren fra torpedoveggen til girkassa, så drar du ut splinten som sitter vannrett ved der wiren går inn i kassa. Dra opp drevet og sjekk om det er helt, og at speedo-nåla reagerer når du vrir raskt på drevet.

Om alt ser bare ut, er det mot-drevet inne i kassa som ikke henger fast i diffen lengre, og du må enten overhalle girkassen eller skaffe ei ny kasse :(

 

En vanlig feil desverre.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...