tuszi Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 kikka i autodata nå og fant ut at bilen min som er en 1.6 l med insprøytning hadde ke-jettronic system. da er det vel ikke så mye arbeid å få bygd om til rs turbo da? vis det er samme tenningsystem eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Sikker på dette??Hvordan ser luftmengdemåleren din ut?Går luftslangen opp til innsuget fra undersiden eller oppsiden av LMM?Tror det bare er RST som ble levert med KE-jetronic.Er rimelig sikker på at du har K-jetronic, ikke KE-jetronic.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 (edited) sånn ser det ut Edited June 9, 2006 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 (edited) snakka med bestefaren min som er bilmekaniker og han mente at det stemte. Edited June 9, 2006 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Hiv opp et bilde av motorrommet ditt du Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 dette stemmer faktisk dette, jeg husker at det var en 1.6i som het L4B som hadde ke-jet, grunnen til dette vet jeg ikke. den enkleste måte på å se om du har KE i forhold til K er å se på bensinfordeleren din. har du en elektrisk tilkobling (til trykkomvandleren) på en "eksta" klump på fordeleren, så har du KE Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Hmm, aldri hørt om disse bilene.. Jeg vil også gjerne se bilder Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 9, 2006 Author Share Posted June 9, 2006 kaster inn noen bilder i morra jeg. orker ikke ut nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 10, 2006 Author Share Posted June 10, 2006 bildene må nok vente for nå tok stefaren min bilen med på fisketur likavel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Er det bare meg eller er det noen av talla i autodataen som ikke stemte helt? 1:8.5 i kompresjonsforhold? Uten turbo? syns å huske det var 1:9.8 i nordicen jeg hadde med 90 hk og webergasser. Turboen har vel 1:8.5 eller 1:8.2 husker ikke helt. :| Og med 95 oktan kan det heller ikke være turbo motoren dataene er fra. Den skal ha 97 eller høyere. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 (edited) er vel 8.3 i rst.. alle 1,6 liters cvh motorer utenom rst hadde 9,5 i komp så autodataen er nok feil.. Edited June 12, 2006 by Robox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 kun rst som hadde ke-jetronic forresten.. står i haynes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 (edited) så haynes er sjefen? Kan jo hende dette er en overgangs-model. Når ble den produsert? Mye mye rart som kom med mk4 i 89-90 når dem fant ut at dem skulle slutte å lage disse bilene, og dem hadde masse ekstra utstyr som kom til å bli ukurrant. Fant en på hoggeren for et år siden som hadde alb(abs), oppvarma frontrute, vidusheiser, sentral-lås og en masse gia merker. 90 mod. Mens motoren bare var en svett 1.6 liter med webergasser. Fikk lyst på forntruta, men det var sprekk i den. Edited June 12, 2006 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 snakka med bestefaren min som er bilmekaniker og han mente at det stemte. hei lurte på om det går ant og laste ned den autodata cden eller ?? kjekk å ha Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 (edited) fant den på en torrentside back to topic det er en 89 modell. med varmeseter foran om det har noe å si. det er insprøytning på den. ekke no nordic er 1.6 i bare hehe. Edited June 12, 2006 by tuszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 står jo at det er ohc motor og da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 12, 2006 Author Share Posted June 12, 2006 står ikke det får overheadcam da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 jepp det gjør nok det .....sohc= singel over head camdohc=dobbel over head camtror det er sånn det blir forklart rett meg viss det er feil........ RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Motorene i escort heter cvh, og ikke ohc..Men det er jo forsåvidt en ohc motor da.. Men HETER cvh.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now