Jump to content

sikringsholder


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hallo!

har invistert i skikkelig kabel til popanlegget, men må ha sikring på det fremme i motorrommet. noen som vet hvor eg får tak i sikringsholder til 30mm2 kabel? den eg hadde var bare til 21mm2:(

skrik ut, eg må ha til eu kontrollen om en uke;)

 

ser på megabillig der står størelsen i gauge, noen som vet hvor mye 8 gauge er i mm2?

Edited by mr_doodee
Link to comment
Share on other sites

8 gauge er vell ca 16mm2..... bilradiospess har å selge , sikring skal stå max 45cm fra bat , å den skal sitte fast

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hallo!

har invistert i skikkelig kabel til popanlegget, men må ha sikring på det fremme i motorrommet. noen som vet hvor eg får tak i sikringsholder til 30mm2 kabel? den eg hadde var bare til 21mm2:(

skrik ut, eg må ha til eu kontrollen om en uke;)

 

ser på megabillig der står størelsen i gauge, noen som vet hvor mye 8 gauge er i mm2?

Har hatt problem med å finne sikringsholder til min kabel også. Bruker 35mm2 i min bil. Måtte til sverige der jeg kjøpte kabelen for å få tak på det. BRL i sverige har. De har også nett butikk, men pga frakt osv er det billigere å kjøre til Charlottenberg å kjøpe, også kan du handle litt flesk og sprit samtidig :)

Link to comment
Share on other sites

Du som bor i bergen trenger bare å snakke med bilradiospesjalisten.. de fix

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mr_doodee

joda.. kan snakke me bilradiospes. va rpå siden deres å så, men fant ikke til så stor kabel.

fant hos fetlyd.no, bestilte fredagen og mandagen var siden lagt ned!

flott!§!!!!!!:@

blir så frustrert!

noen som vet om en annen plass de selger sikringsholder som tar 30mm2 kabel?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

disse tar opptil 50kv og finishen er helt nydelig, gå på Morel og inn på EVUS tech så finner du forkjellige typer -tror han har 25% rabbat på alt Evus utstyr. Har selv brukt en del rimelig utstyr før men de irrer og blir blase ganske fort...:( espander noen extra kroner og skaff deg kvalitet som vil være lengre! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

tror dere at det er mye spenningstap ved å bruke biltema sikringsholder i stede for en dyr en fra feks EVUS tech ?

 

sikler litt på evustech.. men må ha den til 349, så kjem sikringer i tilegg.. så hjem i posten, ca 600 kr..

syns det er litt drøyt når jeg kan reise på biltema og kjøpe en til 34,90...

 

spørsmålet er: taper man noe lydmessigt på biltema vs evustech?

Link to comment
Share on other sites

Guest Waterwolf
tror dere at det er mye spenningstap ved å bruke biltema sikringsholder i stede for en dyr en fra feks EVUS tech ?

 

sikler litt på evustech.. men må ha den til 349, så kjem sikringer i tilegg.. så hjem i posten, ca 600 kr..

syns det er litt drøyt når jeg kan reise på biltema og kjøpe en til 34,90...

 

spørsmålet er: taper man noe lydmessigt på biltema vs evustech?

kobber er kobber uansett så lenge det er reint kobber og ikke noe alu dritt/messing. Alu leder dobbelt så dårligt som kobber <_<
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...