rscosworth Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde... etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet. prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem. noen som har tips?
Mark1 Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 noen som har tips? ta piruetter mot venstre istedet.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Finken Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 forsinka antispin Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Cosworthking Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 hadde det på en sierra jeg hadde å med steg 2 trim.. gadd aldri å prøve å finne ut det... holdt meg heller unna spinning;)
cosworth87 Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 kan vel ha med at all bensina blir pressa mot ene siden i tanken.. hmmm
Guest jalla racing IST Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 (edited) min gjør ikke det.. hehe er vist forskjell på bensintankene på vanlig sierra og cossie.. er vist noe skvalpekammer osv inne i cossie tanken.. jeg har tank fra sedan cossie i min og dne har ALDRI kuttet.. selv med lite bensin.. Edited June 8, 2006 by jalla racing IST
Syvers Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Kan aldri tenke meg at cosworth tanken er noen anderledes en vanlig sierra..
cosworth540 Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Kan aldri tenke meg at cosworth tanken er noen anderledes en vanlig sierra.. Skal være forskjell på Cosworth og vanlig Sierra.En kompis av meg hadde en vingebil,og den kuttet ved pådragg med lite bensin i tanken.Han hadde en vanlig IS tank på bilen,og da han byttet til Cosworth ble problemet løst.Cosworth tanken er også meget dyr.En kompis som bygger en sedan fikk en pris på 3500 for Cosworth tank på Ford.
Garnes Racing Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Kan aldri tenke meg at cosworth tanken er noen anderledes en vanlig sierra..er nok de du... men de er mange som har uorginal tank.da vil problemet med bensintilførsel i sving bli ett problem. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
lowman Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 stemmer det.er forskjell på vanlig bensin tank og til cosworth.er ett skvulpe kammer som skal forhindre akurat det probleme som blir beskrevet ovenfor her på tråden.har sjøl en kompis som har hatt uorginal bensin tank..fra en is tror jeg...og han hadde også samme probleme med bensin surge..som dem kaller det.
Ronny Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 is-tanken har også et skvulpekammer i bunnen i nærheten hvor den tykke tilførselsslangen til pumpa kommer ut av tanken. Du ser den tankmålerhullet, en hvit plastskål ca 18-20cm i diameter og kansje 5cm høy! -Men tror det kan være et gjenganger-problem at dette kammeret løsner slik at det mister sin funksjon.... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest sedan88 Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 (edited) spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde... etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet. prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem. noen som har tips? jeg har en 88mod cossie med steg 1 trim, og jeg merker at det samme skjer etter et par tre piruetter, den liksom orker ikke mer, men har funnet ut at når den begynner slik så er det bare og trykke klampen i bånn så er den ikke sein om og komme seg igjen, ellers på vandlig burning så er det ingen problemer så spørs om det ikke er i tanken det går litt vilt for seg ja..hmmm (detta er da samme om jeg har full tank eller kvart/halv osv) Edited June 9, 2006 by sedan88
Sierra IS-RS Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Bare å burne med full tank da Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
to far gone Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 stemmer det.er forskjell på vanlig bensin tank og til cosworth.er ett skvulpe kammer som skal forhindre akurat det probleme som blir beskrevet ovenfor her på tråden.har sjøl en kompis som har hatt uorginal bensin tank..fra en is tror jeg...og han hadde også samme probleme med bensin surge..som dem kaller det. is tank skal og ha skvulpe kammer men en ting er jo at det er gamle biler å de fleste is er har nok fått byttet tank en gang da gjerne i en uorg til 1000 kr ikke alle uorg som har skvulpe kammer som faktisk virker som det skal .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Homemade Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 Det stemmer ,org.tanker har skvulpe kammer,de fleste uorg.har ikke.
Loffen Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 Er garantert tanken din ja... Hadde samme problemet, pluss under rask rygging med lite bensin... Cosworth, ombygd fra CLX... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
lowman Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 var det eg mente..det med at det er uorginal..til IS liksom..eg må begynna og forklare meg litt mer riktig:)lykke til med feilsøkinga iafall
twin turbo 93 Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 spant ut restene av vinterdekka tidligere i uka og fant et problem jeg ikke visste jeg hadde... etter en to tre runder så mister jeg motorkraft, turtallet ramler og spinninga slutter. hadde mellom kvart og halv tank bensin - sladda mot høyre.steg1 chip og K&N57i ellers original. tvangskjørte viftene mens jeg tok rundinger så det var luftgjennomstrømning i motorrommet så vidt jeg vet. prøvde med 10l til suppe på tanken - samme problem. noen som har tips? kan være bensinkutteren du har i hjul brønnen, den skal slå ut når det blir mye g- krefter og når man krasjer. den kutter bensin tilførselen. kan være det å... Hans Erik Wien
Mark1 Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 kan være bensinkutteren du har i hjul brønnen, den skal slå ut når det blir mye g- krefter og når man krasjer. den kutter bensin tilførselen. kan være det å... da kutter den sånn at du må ned i bagasjen for å trykke inn bryteren igjen, så er nok ikke den. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
twin turbo 93 Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 da kutter den sånn at du må ned i bagasjen for å trykke inn bryteren igjen, så er nok ikke den. nei nei, det var bare et forslag... Hans Erik Wien
rscosworth Posted June 12, 2006 Author Posted June 12, 2006 med over 40l bensin på tanken skal jo ikke "skvalping" være problemet mener jeg. er ikke opptaket på høyre side i tanken? er jo der all bensin vil havne i venstrepiruetter...
Mark1 Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 med over 40l bensin på tanken skal jo ikke "skvalping" være problemet mener jeg. er ikke opptaket på høyre side i tanken? er jo der all bensin vil havne i venstrepiruetter... neida det er sant det, men opptaket er på venstre side, i en liten bolle inni tanken. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now