Jump to content

cosworth 24v


cossiemk1

Recommended Posts

Hadde min i et halvt år jeg. Den så ut som en utgått sokk da jeg tok den ut igjen da men. Hehe...

helt vanlig 4x4 cosworth clutch passer rett på. Det bruker jeg.

sånn clutch har jeg liggenes vis noen lurte den her er helt fin

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest aleksakn

par ting:

 

1: cosworth 4x4 clutch er samme som på 2.9 me mt75

2: svinghjul/kasse/clutch fra 2.9 me mt75 passer rett på

3: VIKTIG!!!! der den ingående akselen fra kasse går inn på veiva, mangler det nålelager da dette ikke brukes på automat.. fort gjort å gå på en smell om ikke dette settes i da akselen er 15mm å hullet er 21mm.. fant ut dette tilfeldig i forigårs :blink: :blink:

4: kan være greit å kjøpe helt nye motorfester/ lage til no greier for 24v motoren er ganske tung!!

5: servo tank fra f.eks. doch kan det være greit å skaffe med engang :D

6: doch vifter kan være en grei sak om man vil sløyfe slurevifta! (doch radiator har lik inn/ut på vann også så kan bare slenge på en sånn en)

7:det har vært en del prøving på trim av disse motorene å den nye er dette kanskje et fint alternativ:::::::::: 2.5" eksos uten cat. åpent filter. chip. space ut innsug 15mm. bensintrykk opp ca 10-15%.

snakket med en kar fra england som hadde gjort dette i en scorpio med dette resultatet: 19 hk ekstra kun ved eksos bytte og 267 hester på svinghjul med alt som er nevnt..

8: er helt sikkert litt å hente på å øke komp også, da den er lavkomprimert som følge av en nedtrimming fra ford sin side

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...