SierraRS2k Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Men så spørs det hvor lenge den clutchen holder da...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 jepp man for la være å røske å rive, tror det finns clutch som holder Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 får kjøpt en mer solid cluch til den,blant annet på burtonpower,topboss 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Men så spørs det hvor lenge den clutchen holder da...!Hadde min i et halvt år jeg. Den så ut som en utgått sokk da jeg tok den ut igjen da men. Hehe...helt vanlig 4x4 cosworth clutch passer rett på. Det bruker jeg. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Hadde min i et halvt år jeg. Den så ut som en utgått sokk da jeg tok den ut igjen da men. Hehe...helt vanlig 4x4 cosworth clutch passer rett på. Det bruker jeg. sånn clutch har jeg liggenes vis noen lurte den her er helt fin Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Utgått sokk eller 4x4 cosworth clutch? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 4*4 cosworth clutch Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 par ting: 1: cosworth 4x4 clutch er samme som på 2.9 me mt752: svinghjul/kasse/clutch fra 2.9 me mt75 passer rett på 3: VIKTIG!!!! der den ingående akselen fra kasse går inn på veiva, mangler det nålelager da dette ikke brukes på automat.. fort gjort å gå på en smell om ikke dette settes i da akselen er 15mm å hullet er 21mm.. fant ut dette tilfeldig i forigårs 4: kan være greit å kjøpe helt nye motorfester/ lage til no greier for 24v motoren er ganske tung!!5: servo tank fra f.eks. doch kan det være greit å skaffe med engang 6: doch vifter kan være en grei sak om man vil sløyfe slurevifta! (doch radiator har lik inn/ut på vann også så kan bare slenge på en sånn en)7:det har vært en del prøving på trim av disse motorene å den nye er dette kanskje et fint alternativ:::::::::: 2.5" eksos uten cat. åpent filter. chip. space ut innsug 15mm. bensintrykk opp ca 10-15%.snakket med en kar fra england som hadde gjort dette i en scorpio med dette resultatet: 19 hk ekstra kun ved eksos bytte og 267 hester på svinghjul med alt som er nevnt.. 8: er helt sikkert litt å hente på å øke komp også, da den er lavkomprimert som følge av en nedtrimming fra ford sin side Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted September 2, 2006 Share Posted September 2, 2006 7: ja space ut innsuget 1-1.5 er en smart. struper veldig inn der, evt bygge nytt hvis du liger og pusle litt. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Jeg har ihvertfall ikke plass til DOHC vifter på min.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 noen liker 4ère og andre 6ère, "alle" har jo cossi, så hvorfor ikke "bygge" noe som ikke alle har da? endelig en som har skjønt det.. TAKK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts