cossiemk1 Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Hvor mye ca kan jeg forvente med chip, luftfilter, grenrør og effektanleg på en 2,9 cosworth motor? Er det andre rimelige ting jeg kan gjøre?? høvle toppene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) tror du skal holde deg til chip grenrør og anlegg jeg 24v er`n er ikke noe fin å trmme sies det men kan vel hente 10-20hk med det du sier Har du 195 hk er`n blir det 215 ca Har du 207 hk er`n (nye type motor) kanskje 230 hk kommer ann på chipen men 24v er jo morsom motor uansett Edited June 8, 2006 by cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hvor skal du få tak i grenrør...? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 mye av det der er en myte,er ingen problem å trimme denne motoren.skift camer innsug,data sprut,innsug og eksos så får du en gøy motor,bare se på dei som topboss har bygd. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraRS2k Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Har jo mye forskjellig te den motoren her ihvertfall:http://www.topbossperformance.co.uk/index.htm Egentlig litt løst på en sånn i sierra'n jeg.. Men ikke noe fin å trimme? På hvilken måte da?Ser jo ihvertfall ut te at en får tak i det meste av stasj!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hadde en lengere samtale med jenspeed og han sa ihvertfall at turbo/mye hk i disse motorene ikke bra fordi bånna tåler det ikke Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraRS2k Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Men om en går ut ifra hva en leser på den sida jeg linka te, får en jo et helt anna inntrykk..!Men som alltid, mange meninger om samme sak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 det er sant, det er ikke no problem å få dem til å holde sa han men det kom til å KOSTE!! som han sa Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 hvor skal du få tak i grenrør...? Det blir vel "custom made" tenker jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) det er sant, det er ikke no problem å få dem til å holde sa han men det kom til å KOSTE!! som han sa skal du ha mye hk i en motor koster det sa han noe om hvor mye orginal innmat tåler?(skal ikke ha turbo)er ganske heftig den blå vinge bilen på bildet 2,9 24v twinturbo. Edited June 8, 2006 by rene`racing 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 sett i chip så får du mye bedre moment, men ikke så mye hk.Motoren kom jo med automat kasse, så den struper bra i innsuget. kan bygge det ut ca 1-2 cm. evt bytte innsug. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hvorfor kjøper dere ikke dere en cosworth og trimmer den istedenfor, har egentlig alldrig skjønt hvorfor velger seige motorer som 2.8 og 2.9 og skal sette twinturbo og greier på dem, greit hvist det er seriøs bygging og mangen hk som er poenget, men trimme noen usle 20hk for masse penger så mener jeg at man heller bør kjøpe seg noe som er mye gøyere og billigere i lengden å kjøpe seg enten en cosworth, eller en cosworth motor og stappe den ned i sin egen bil, og hive v6eren på dynga så den kan bli brukt til noe den kan brukes til, nemlig spiker, ja er vel dum jeg nå men er jo litt logikk idette da eller?? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hvorfor kjøper dere ikke dere en cosworth og trimmer den istedenfor, har egentlig alldrig skjønt hvorfor velger seige motorer som 2.8 og 2.9 og skal sette twinturbo og greier på dem, greit hvist det er seriøs bygging og mangen hk som er poenget, men trimme noen usle 20hk for masse penger så mener jeg at man heller bør kjøpe seg noe som er mye gøyere og billigere i lengden å kjøpe seg enten en cosworth, eller en cosworth motor og stappe den ned i sin egen bil, og hive v6eren på dynga så den kan bli brukt til noe den kan brukes til, nemlig spiker, ja er vel dum jeg nå men er jo litt logikk idette da eller?? noen liker 4ère og andre 6ère, "alle" har jo cossi, så hvorfor ikke "bygge" noe som ikke alle har da? eneste som gjerne kan bli vanskelig, er å få det godkjent, ikke alle biler som har "store" bremser, slik som is eiere setter på cossi bremser for å godkjenne dem med is turbo, eller godkjenner med cossi motor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 cossi yb tyrbo er allt for vanlig + att eg liker v6 skal ikke ha noe turbo på heller,og 20hk?du får lett mer en det i den motoren uten å bruke en haug av penger.er ikke akkurat gratis å trimme en vanlig cossi heller.. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 ja en 6er lyd er jo fet hvist det er mangen gamp i bilen, det skal den ha, og moment det skal den ha, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 cossi yb tyrbo er allt for vanlig + att eg liker v6 skal ikke ha noe turbo på heller,og 20hk?du får lett mer en det i den motoren uten å bruke en haug av penger.er ikke akkurat gratis å trimme en vanlig cossi heller.. billigere og lettere å trimme yb motorer enn 24v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 (edited) billigere og lettere å trimme yb motorer enn 24v true og billigere også Edited June 8, 2006 by cossiman Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 koster og trimme uansett. men er gøy med 24v. har sykt bra drag. Hadde den i en sierra cupe. den dro veldig bra. sterk som en liten bjørn Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 sett i chip så får du mye bedre moment, men ikke så mye hk.Motoren kom jo med automat kasse, så den struper bra i innsuget. kan bygge det ut ca 1-2 cm. evt bytte innsug. mer morro med 24v og mt75 kasse i sierra stv hehe Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene`racing Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 automat duger ikke! men tåler mt75 kassen mye trimm? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 hmmm. det skal jeg ikke si sikkert men sikkert en 300hk men det det kommer ann på er jo nm Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted June 8, 2006 Author Share Posted June 8, 2006 Grunnen til at jeg velger 2,9 24v er fordi den er så mye billigere å få tak i, får hel bil for 10k Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 hadde mt75 på min. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraRS2k Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Men hva slags svinghjul og clutch kan en bruke når en har mt75 på den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Husker ikke helt hva det var men org 2,9 svinghjul og clutch kan jo gå Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now