Jump to content

RS500 turbo


Hansi

Recommended Posts

SITAT

Nå er det dragracing på Valle i helgen, så derfor vil jeg nevne en Cosworth med RS 500 turbo som kjørte der. Pga av faren for å kjøre for fort å bli diskvalifisert, så bremste føreren seg ned til 120 km/t over mål. Likevel gikk 201 M på 7,4 sek. og han ble nektet videre kjøring. Vi får ser om noen med stor GT turbo og 2,0 L motor klarer det samme engang.

 

 

Hvorfor kan man bli disket pga for stor fart?? Er det ikke det som er hele poenget med dragracing og komme først over målstreken??

86 sierra cosworth
 

Link to comment
Share on other sites

Det er reglene i street legal som er slik,SL er en enklere form for drag med enklere regler,kortere bremsestrekning osv,derfor begrensing på tid i di forskjellige klassene.

 

Tommy w:Har sett vidioen,det er meget brae tider,vet du mer om bilen?

Edited by turboole
Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

En annen positiv ting ved dette er at kostnadene på bilene holdes nede. Man behøver ikke den raskeste/dyreste bilen for å vinne, bare være den som har jevnest/beste reaksjon/tid.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer dette hørest det usannsynlig fort ut..

 

Hehehe, selvsagt stemmer det B) og ja, slik blir det med 500 ÆRLIGE hk i en motor med god respons hvor de oppgitte kreftene faktisk er tilstede mens gasspedalen legges med og ikke ett par - tre sekunder etterpå.

 

Det er klart at både sjåføren og resten av bilen også har stor betydning for å oppnå ett slikt resultat.

 

 

Larsern, nå tenker du vel på bracket. BAD BOYS klassen er 7,70 eller 7,50?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Det gjelder jo for bad boys også, ingen vits i dyr 6sekundersbil når man må holde seg over 7,69 for å vinne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For andre som skulle lure på denne..

 

Montert den nå, syns resultatet ble veldig bra jeg (teori og praksis stemmer ikke alltid overens?) :)

 

Lader 0,5bar på 3000, litt over 1bar på 3500..

 

Stort sett original 4wd motor med 550 siemens dyser, 2wd manifold, "resten av steg 3 oppsett" og chip fra Jenspeed..

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

For andre som skulle lure på denne..

 

Montert den nå, syns resultatet ble veldig bra jeg (teori og praksis stemmer ikke alltid overens?) :)

 

Lader 0,5bar på 3000, litt over 1bar på 3500..

 

Stort sett original 4wd motor med 550 siemens dyser, 2wd manifold, "resten av steg 3 oppsett" og chip fra Jenspeed..

 

Det aller viktigste er selvsagt at du er fornøyet. :)

 

Hva lader den på 4000 og på 4500 da?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det aller viktigste er selvsagt at du er fornøyet. :)

 

Hva lader den på 4000 og på 4500 da?

 

Jepp :)

 

Tør ikke lade mer enn 1,2 foreløpig.. det treffer den vel rundt 3700 eller noe om jeg ikke husker helt feil? (kan sjekke en gang)

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

318 hk på hjula og 450 nm på 1,5 bar. 4x4

Peaker 1,6 på 3700 omdr, stabiliserer seg på 1,5(greddy ladetrykksstyring) Maks effekt på ca.5500 omdr. og maks dreiemoment ved ca.4500.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

318 hk på hjula og 450 nm på 1,5 bar. 4x4

Peaker 1,6 på 3700 omdr, stabiliserer seg på 1,5(greddy ladetrykksstyring) Maks effekt på ca.5500 omdr. og maks dreiemoment ved ca.4500.

 

 

Hvordan synes du det funker da? Er du fornøyet med resultatet? Maks effekt på 5500 virker lavt i forhold til hva jeg hadde trodd, ut fra det du har sagt tidligere i denne tråden.

 

Brukte du den GT 35(82) turboen? Kan og vil du legge ut bremspapirene ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan synes du det funker da? Er du fornøyet med resultatet? Maks effekt på 5500 virker lavt i forhold til hva jeg hadde trodd, ut fra det du har sagt tidligere i denne tråden.

 

Brukte du den GT 35(82) turboen? Kan og vil du legge ut bremspapirene ?

 

Dette var bilen min, hehe ;) G-Tech Pro måling bare.

 

Kjetil (kh turbo) som har skrudd og justert, tusen takk for det Kjetil..

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...