sierracossie Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 SITATNå er det dragracing på Valle i helgen, så derfor vil jeg nevne en Cosworth med RS 500 turbo som kjørte der. Pga av faren for å kjøre for fort å bli diskvalifisert, så bremste føreren seg ned til 120 km/t over mål. Likevel gikk 201 M på 7,4 sek. og han ble nektet videre kjøring. Vi får ser om noen med stor GT turbo og 2,0 L motor klarer det samme engang. Hvorfor kan man bli disket pga for stor fart?? Er det ikke det som er hele poenget med dragracing og komme først over målstreken?? 86 sierra cosworth
Mark1 Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Hvorfor kan man bli disket pga for stor fart?? Er det ikke det som er hele poenget med dragracing og komme først over målstreken?? når de overskrider en viss hastighet så gjelder helt andre sikkerhetskrav både til arrangement og bil. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
sierracossie Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 tenker du da på hvordan bil og fører er utstyrt i forhold til farten og hva som er forsvarlig? 86 sierra cosworth
turboole Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 (edited) Det er reglene i street legal som er slik,SL er en enklere form for drag med enklere regler,kortere bremsestrekning osv,derfor begrensing på tid i di forskjellige klassene. Tommy w:Har sett vidioen,det er meget brae tider,vet du mer om bilen? Edited June 6, 2006 by turboole
Guest Larsern Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 En annen positiv ting ved dette er at kostnadene på bilene holdes nede. Man behøver ikke den raskeste/dyreste bilen for å vinne, bare være den som har jevnest/beste reaksjon/tid.
RS 1000 Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Stemmer dette hørest det usannsynlig fort ut.. Hehehe, selvsagt stemmer det og ja, slik blir det med 500 ÆRLIGE hk i en motor med god respons hvor de oppgitte kreftene faktisk er tilstede mens gasspedalen legges med og ikke ett par - tre sekunder etterpå. Det er klart at både sjåføren og resten av bilen også har stor betydning for å oppnå ett slikt resultat. Larsern, nå tenker du vel på bracket. BAD BOYS klassen er 7,70 eller 7,50? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Larsern Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Det gjelder jo for bad boys også, ingen vits i dyr 6sekundersbil når man må holde seg over 7,69 for å vinne.
turboole Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Hmm..mene det er jo en klasse som heter outlaw der man kan kjøre fort fort,det kjørest enkelte plasser.
Hansi Posted July 7, 2006 Author Posted July 7, 2006 (edited) For andre som skulle lure på denne.. Montert den nå, syns resultatet ble veldig bra jeg (teori og praksis stemmer ikke alltid overens?) Lader 0,5bar på 3000, litt over 1bar på 3500.. Stort sett original 4wd motor med 550 siemens dyser, 2wd manifold, "resten av steg 3 oppsett" og chip fra Jenspeed.. Edited July 7, 2006 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
RS 1000 Posted July 8, 2006 Posted July 8, 2006 For andre som skulle lure på denne.. Montert den nå, syns resultatet ble veldig bra jeg (teori og praksis stemmer ikke alltid overens?) Lader 0,5bar på 3000, litt over 1bar på 3500.. Stort sett original 4wd motor med 550 siemens dyser, 2wd manifold, "resten av steg 3 oppsett" og chip fra Jenspeed.. Det aller viktigste er selvsagt at du er fornøyet. Hva lader den på 4000 og på 4500 da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Hansi Posted July 8, 2006 Author Posted July 8, 2006 (edited) Det aller viktigste er selvsagt at du er fornøyet. Hva lader den på 4000 og på 4500 da? Jepp Tør ikke lade mer enn 1,2 foreløpig.. det treffer den vel rundt 3700 eller noe om jeg ikke husker helt feil? (kan sjekke en gang) Edited July 8, 2006 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
kh turbo Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 (edited) 318 hk på hjula og 450 nm på 1,5 bar. 4x4Peaker 1,6 på 3700 omdr, stabiliserer seg på 1,5(greddy ladetrykksstyring) Maks effekt på ca.5500 omdr. og maks dreiemoment ved ca.4500. Edited July 11, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 318 hk på hjula og 450 nm på 1,5 bar. 4x4Peaker 1,6 på 3700 omdr, stabiliserer seg på 1,5(greddy ladetrykksstyring) Maks effekt på ca.5500 omdr. og maks dreiemoment ved ca.4500. Hvordan synes du det funker da? Er du fornøyet med resultatet? Maks effekt på 5500 virker lavt i forhold til hva jeg hadde trodd, ut fra det du har sagt tidligere i denne tråden. Brukte du den GT 35(82) turboen? Kan og vil du legge ut bremspapirene ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Hansi Posted July 12, 2006 Author Posted July 12, 2006 Hvordan synes du det funker da? Er du fornøyet med resultatet? Maks effekt på 5500 virker lavt i forhold til hva jeg hadde trodd, ut fra det du har sagt tidligere i denne tråden. Brukte du den GT 35(82) turboen? Kan og vil du legge ut bremspapirene ? Dette var bilen min, hehe G-Tech Pro måling bare. Kjetil (kh turbo) som har skrudd og justert, tusen takk for det Kjetil.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now