Guest zupreme Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 Bilen min begynner å bli litt sigen bak, og dette medfører skjev camber som igjen sliter dekk.Tenkte da å skifte fjærer, da til noen som er litt sterkere. F.eks Biltema sine hehe.se her: http://www.biltema.no/carparts/carparts_c....1&strCarId=Ford Er det noen av disse som passer på min bil? 92-mod stasj 2,0 dohc Ford skulle ha 1000kr pr fjær og det er uaktuelt. Alternativet er vanlige biltema-fjærer til 249kr stk. Er det samme på Sedan og Stasj??
Count Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 Nei, de er ikke like.Sjekket opp meko og slikt da?biltema ringer litt dårlig i mine ører altså... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Granada 2.8 Ghia Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 Biltema fjærene pleier å sige litt, men campingfjærene får du monstertruck-sierra bak, har sett det, de siger ikke stort. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Peder`n Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 Jeg skal hvertfall prøve de Biltema fjørene bak på min st.vogn....men er også litt "redd" for at den blir en del høyere bak...er usikker på hva dette vil gjøre med kjøreegenskapene...mulig det blir stivt nok til at noen cm høyere ikke gjør noe...satser på det jeg...ikke noe galt i å prøve...koster ikke stort for de fjørene uanset...kanskje kappe dem litt før man setter på??!! Peder
Count Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 Nei, fysj! Det må du ikke finne på å gjøre! 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Peder`n Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 Nei, fysj! Det må du ikke finne på å gjøre! sANT NOK.... pEDER
cosworth540 Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 jeg har "nye" fjører til Sierra stasjonsvogn.Noen her som vet om de går på Scorpio?
Count Posted June 4, 2006 Posted June 4, 2006 Skal passe det ja, spørs om de erlange og stive nok da. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts