Jump to content

Recommended Posts

Posted

har hørt noen fugler plystre at listene til vingebil ikke er å oppdrive lengre? og gjelder dette både dem på fangerene og på sidene?

Stemmer dette? :o Skal ha min inn på lakkering, å da må jo listene av, men da får jeg ikke tak i nye altså? Er det ikke slik at Ford skal ha tilgang til deler på bilene sine i 30 år?? :ph34r:

Å en ting til, listene på sidene, hvordan er dem festet?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)
har hørt noen fugler plystre at listene til vingebil ikke er å oppdrive lengre? og gjelder dette både dem på fangerene og på sidene?

Stemmer dette? :o Skal ha min inn på lakkering, å da må jo listene av, men da får jeg ikke tak i nye altså? Er det ikke slik at Ford skal ha tilgang til deler på bilene sine i 30 år?? :ph34r:

Å en ting til, listene på sidene, hvordan er dem festet?

listene på fangerene er meter vare - mange tilsalgs på ebay.

side listene er også og oppdrive

Begge listene er limt på med dobbelsidig tape ....

Fjærne varm med mors hårtørker - tar lengre tid men smelter ikke plasten - som varme pistol

Tilgang på deler er 10år

Edited by bige
Posted

Jag läste nånstans på Passionford att det finns nytillverkade lister till sidorna. De är gjorda helt i plast utan aluminium förstärkning. Tydligen så ska dom nya vara bättre än Fords.

Men det är inga problem att återanvända dom gamla. Skär bort dom med en spackelspade som du slipat lite vass på en sidan, skär den debbelhäftande tejpen med skackelspaden utan att dra i lisen så klarar du den rak och fin. Sen har du litt av ett jobb att rensa bort gammel tejp.

För att sätta tillbaka så använder du TESA dubbelhäftande tejp för monteringa i våtrum (duschrum), den tejpen är GRYM! Har brukt det på flere biler och det sitter flera år!

Finns väl nån rekommendation att en biltillverkare ska lagerhålla delar i 10 år, men jag tror inte det är lag på det på nåt sätt. 30 år hade inte varit fel, men så väl är det tyvärr inte.

Posted

forsto ikke alt av det svensken skrev, men visst jeg er forsikti så kan jeg bruke listene på sidene opp igjenn??

10 år er jo alt for lite, burde vært 30!! :angry:

Posted
forsto ikke alt av det svensken skrev, men visst jeg er forsikti så kan jeg bruke listene på sidene opp igjenn??

10 år er jo alt for lite, burde vært 30!! :angry:

stemmer det -samme som jeg sa varm dem forsiktig, bruk en fiske sene -nylon trå mellom lista og karrosen...

Posted
stemmer det -samme som jeg sa varm dem forsiktig, bruk en fiske sene -nylon trå mellom lista og karrosen...

flotte greier! :) får prøve å gjøre det beste utav det da. Tror det var du som fant en list på ebay til meg en gang. Hva søkte du på når du fant den?

• 3 weeks later...
Posted

hva med til sedan? finnes det lister tilsalgs på ford, evt pris? tenker på både på fangerne og sidene.

2wd sierra cosworth