Guest Erik Braseth Posted May 30, 2006 Posted May 30, 2006 Hei Plukka ut originalhøyttalerne for en tid tilbake og satte inn noen 4" jeg fikk. Måtte lage til en liten adapter for å få de til å passe i originalhullet (som forøvrig er kjempeupraktisk med tanke på uoriginale elementer). Lurer på om noen her har 5,25" i dørene, og hvordan man kan få til det på en grei måte. Har veldig lite lyst til å gjøre noe med dørtrekket, men siden åpningen til elementet bare er 4" må det vel litt kirurgiske inngrep til for å bruke 5,25". 6,5" blir vel alt for stort alle veier kan jeg tenke meg. Har fått det for meg at et 5,25" komponentsystem ville vært midt i blinken. Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan plassere wooferen i døra uten å ødelegge. Diskanten kommer nok til å bli plassert/gjemt i dash'en, der det er avsatt plass
esFORD Posted May 30, 2006 Posted May 30, 2006 Jeg har fortsatt ett sett liggende i garasjen for prøving
Count Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 Hei Plukka ut originalhøyttalerne for en tid tilbake og satte inn noen 4" jeg fikk. Måtte lage til en liten adapter for å få de til å passe i originalhullet (som forøvrig er kjempeupraktisk med tanke på uoriginale elementer). Lurer på om noen her har 5,25" i dørene, og hvordan man kan få til det på en grei måte. Har veldig lite lyst til å gjøre noe med dørtrekket, men siden åpningen til elementet bare er 4" må det vel litt kirurgiske inngrep til for å bruke 5,25". 6,5" blir vel alt for stort alle veier kan jeg tenke meg. Har fått det for meg at et 5,25" komponentsystem ville vært midt i blinken. Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan plassere wooferen i døra uten å ødelegge. Diskanten kommer nok til å bli plassert/gjemt i dash'en, der det er avsatt plass Tok ganske enkelt av trekket. Klipte med ei platesaks. (viktig å ha skikkelig redskap) cirka en halv tommes remse rundt hele hullet. Borreet opp litt hull, etter å ha matet opp den nye høyttaleren, festet høyttaleren, satte på plass dørtrekket. Brukte max tjue minutter på begge sidene. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Erik Braseth Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 (edited) Jojo, ingen problem å ordne plass innenfor trekket. Men hullet i trekket er vel bare 4" (ca 10cm) i diameter, og da vil høyttaleren spille mot innsiden av dørtrekket hvis man ikke skjærer bort litt? Kanskje skjære bort litt i dørtrekket og sette på ny høyttalergrill, selv om jeg vil unngå å modifisere dørtrekket Edited May 31, 2006 by Erik Braseth
ScorpioV6 Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 Min spiller ikke i dørtrekket. Gjort det samme som count jeg. Men så beveger ikke akkurat mellomtonen min seg mest heller da. Omega 2.5 TD en smule justert opp 200sx stage 3200sx drift/isbil +10 biler til Ingen FORD.
Count Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 Spiller heller ikke mot dørtrekket.Hullet til grillen er noe større enn hullet som høyttaleren sitter i. Prøv det, så skal du se. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cthansen Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 AHA, tenkt å gjøre det samme selv... 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
cthansen Posted October 21, 2006 Posted October 21, 2006 Hvordan er det med dybden her med tanke på om høytaleren vil gå mot vinduet når det er nede? 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Guest mazdafun Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 jeg hadde Alpine DDDrive 5,25" i dørene foran på min scorpio. de var ganske massive og dype. ingen problemer med at de traff hverken vinduet eller dørtrekket..
Guest Erik Braseth Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 (edited) Jeg skal se om jeg finner et syyyykt stygt bilde av 6,5" i fordør. Har forresten fått på plass 5,25" kompsett i bilen nå, opplysningene i tråden stemmer godt, bare å dra fram dremelen å fjerne litt av stålet i døra http://hekta.org/~erikab/bilder/65dor.jpg - vises ikke så veldig godt, but you get the idea. Ikke noe jeg ville gjort dersom det skal gjøres pent. Men det fungerte nå for han som eide bilen før meg Edited November 24, 2006 by Erik Braseth
scorpiocossie Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Fikk satt inn 6.5" i fordørene i helga:)Måtte fjerne oppbevaringskoppene i dørene, og legge på ny filt, men der ligger det jo bare skrot uansett så Ble faktisk ok utseendemessig også. Kan legge ut noen bilder av det litt senere...
scorpiocossie Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 :) http://www.fordscorpio.co.uk/doorspeakers.htm
Recommended Posts