Jump to content

Rst ...


RsturboS2

Recommended Posts

dette er kanskje et dumt spørsmål men har fundert litt på dette...

 

når bilen når normal temp så brummer den bedre... dvs når den er blitt varm. men når den er kald så skjer jo ikke dette.. brummer mærkbart bedre.. ikke at det er noe feil eller gjør meg noe bare lurte.. noen som kan svare meg på dette ? :)

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

eneste forskjellen er jo at motoren har blitt varm og komponentene har nåd drifts temp, altså tempraturen de er konstruert for, og i tillegg er jo oljen blitt varm og oppnådd bortimot sin beste tempratur, slik den smører alle komponenter, og man vill da få en stillere motor, noe som igjen kan lure hørslen til å tro at det kanskje brommer noe mer..

 

vet ikke om du har kjørt noe mye diesel bil/traktor/maskin?

I såfall, stikker du ut en kald dag, spesielt på vinteren, og starter opp maskinerie, hører du lett at den kakkler noe inni hampe ræva, d pga at diesel motoren forbrenner noe varmere enn vanlig bensin, har ikke plugg og dieselen anntennes av kompresjon ikke gnist... og da komponentene ikke har nåd drifts temp kakler det, men med engang du får opp varmen kommer ulydene bort og du vill høre bromminga mye bedre..

Link to comment
Share on other sites

eneste forskjellen er jo at motoren har blitt varm og komponentene har nåd drifts temp, altså tempraturen de er konstruert for, og i tillegg er jo oljen blitt varm og oppnådd bortimot sin beste tempratur, slik den smører alle komponenter, og man vill da få en stillere motor, noe som igjen kan lure hørslen til å tro at det kanskje brommer noe mer..

 

vet ikke om du har kjørt noe mye diesel bil/traktor/maskin?

I såfall, stikker du ut en kald dag, spesielt på vinteren, og starter opp maskinerie, hører du lett at den kakkler noe inni hampe ræva, d pga at diesel motoren forbrenner noe varmere enn vanlig bensin, har ikke plugg og dieselen anntennes av kompresjon ikke gnist... og da komponentene ikke har nåd drifts temp kakler det, men med engang du får opp varmen kommer ulydene bort og du vill høre bromminga mye bedre..

 

hehe.. har faktisk kjørt gravemaskin og slik. kakler bra ja.. :)

oki lurte litt på dette.. takker

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...