RsturboS2 Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 (edited) dette er kanskje et dumt spørsmål men har fundert litt på dette... når bilen når normal temp så brummer den bedre... dvs når den er blitt varm. men når den er kald så skjer jo ikke dette.. brummer mærkbart bedre.. ikke at det er noe feil eller gjør meg noe bare lurte.. noen som kan svare meg på dette ? Edited May 30, 2006 by RsturboS2 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tracid Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Annen tomgangshastighet? Dypere lyd på lavere turtall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 eneste forskjellen er jo at motoren har blitt varm og komponentene har nåd drifts temp, altså tempraturen de er konstruert for, og i tillegg er jo oljen blitt varm og oppnådd bortimot sin beste tempratur, slik den smører alle komponenter, og man vill da få en stillere motor, noe som igjen kan lure hørslen til å tro at det kanskje brommer noe mer.. vet ikke om du har kjørt noe mye diesel bil/traktor/maskin? I såfall, stikker du ut en kald dag, spesielt på vinteren, og starter opp maskinerie, hører du lett at den kakkler noe inni hampe ræva, d pga at diesel motoren forbrenner noe varmere enn vanlig bensin, har ikke plugg og dieselen anntennes av kompresjon ikke gnist... og da komponentene ikke har nåd drifts temp kakler det, men med engang du får opp varmen kommer ulydene bort og du vill høre bromminga mye bedre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsturboS2 Posted June 3, 2006 Author Share Posted June 3, 2006 eneste forskjellen er jo at motoren har blitt varm og komponentene har nåd drifts temp, altså tempraturen de er konstruert for, og i tillegg er jo oljen blitt varm og oppnådd bortimot sin beste tempratur, slik den smører alle komponenter, og man vill da få en stillere motor, noe som igjen kan lure hørslen til å tro at det kanskje brommer noe mer.. vet ikke om du har kjørt noe mye diesel bil/traktor/maskin? I såfall, stikker du ut en kald dag, spesielt på vinteren, og starter opp maskinerie, hører du lett at den kakkler noe inni hampe ræva, d pga at diesel motoren forbrenner noe varmere enn vanlig bensin, har ikke plugg og dieselen anntennes av kompresjon ikke gnist... og da komponentene ikke har nåd drifts temp kakler det, men med engang du får opp varmen kommer ulydene bort og du vill høre bromminga mye bedre.. hehe.. har faktisk kjørt gravemaskin og slik. kakler bra ja.. oki lurte litt på dette.. takker Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now