Peet Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Hallo...Min far sin scorpio med 2.9i motor UTEN luftmengde målere ble målt med for høy CO på EU kontrollen..har tenkt å bytte plugger, olje og luftfilter for d hjelper jo på.. men d virker egentlig som den får litt for mye bensin.. ka e feil då? e jo ikke noe justerings greier på disse.. eller?? ka kan gjøres... ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Hallo...Min far sin scorpio med 2.9i motor UTEN luftmengde målere ble målt med for høy CO på EU kontrollen..har tenkt å bytte plugger, olje og luftfilter for d hjelper jo på.. men d virker egentlig som den får litt for mye bensin.. ka e feil då? e jo ikke noe justerings greier på disse.. eller?? ka kan gjøres... ?? Hvis problemet fortsetter etter å ha bytta luftfilter og olje etc. Kan det være greit at Ford kan ta en enkel diagnose for å se ka som e galt. Din EFI har MAP-sensor i stedet for luftmengdemålere, og det kan være den som er gåen eller lamdasondene (HEGOfølerne på fordspråk). To av disse, en på hver side på eksosrørene rett etter manifoldenen. :-) Edited May 29, 2006 by RSHansen - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
L&D Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 hvis det er samme diagnose plugg på denne som det er på facelift bilene så har jeg en tester vi kan koble på nede i FOG'en... -2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort-Ford Anglia 105E-Ford Escort MKII (Bilcross)-Ford Escort MKII (prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now