Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo...

Min far sin scorpio med 2.9i motor UTEN luftmengde målere ble målt med for høy CO på EU kontrollen..

har tenkt å bytte plugger, olje og luftfilter for d hjelper jo på.. men d virker egentlig som den får litt for mye bensin.. ka e feil då? e jo ikke noe justerings greier på disse.. eller?? ka kan gjøres... ?? :unsure:

Posted (edited)
Hallo...

Min far sin scorpio med 2.9i motor UTEN luftmengde målere ble målt med for høy CO på EU kontrollen..

har tenkt å bytte plugger, olje og luftfilter for d hjelper jo på.. men d virker egentlig som den får litt for mye bensin.. ka e feil då? e jo ikke noe justerings greier på disse.. eller?? ka kan gjøres... ?? :unsure:

Hvis problemet fortsetter etter å ha bytta luftfilter og olje etc. Kan det være greit at Ford kan ta en enkel diagnose for å se ka som e galt. Din EFI har MAP-sensor i stedet for luftmengdemålere, og det kan være den som er gåen eller lamdasondene (HEGOfølerne på fordspråk). To av disse, en på hver side på eksosrørene rett etter manifoldenen. :-)

Edited by RSHansen

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Posted

hvis det er samme diagnose plugg på denne som det er på facelift bilene så har jeg en tester vi kan koble på nede i FOG'en...

-2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)

x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort
-Ford Anglia 105E
-Ford Escort MKII (Bilcross)
-Ford Escort MKII (prosjekt)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...