Hansi Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Hopper på her jeg.. Kanskje dårlig spørsmål, vet ikke, men.. Har 4x4, med 4x4 motor med 2wd topp.. Skal bygge om til 2wd.. Er motorfester noe problem da? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rc51 Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Hopper på her jeg.. Kanskje dårlig spørsmål, vet ikke, men.. Har 4x4, med 4x4 motor med 2wd topp.. Skal bygge om til 2wd.. Er motorfester noe problem da? motorfestene blir jo fortsatt ikke noe bedre, men du slipper jo å ødlegge drivakslene foran.men har du bra orginalfester så duger sikkert de en stund hvis motoren er orginal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 motorfestene blir jo fortsatt ikke noe bedre, men du slipper jo å ødlegge drivakslene foran.men har du bra orginalfester så duger sikkert de en stund hvis motoren er orginal. Takk Må vel bytte snart da.. kjører "steg 3" med 550 dyser nå, snart RS500 turbo.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 (edited) Orginale motorfester holder i massevis på en 2wd bil. Det er "dra" kreftene i en 4x4-bil som er problemet, og for at motorn ikke skal vri seg i forhold til allerede tvilsomme drivakslinger, bør motorfestene være i topp stand. (Med tvilsomme mener jeg lav bil og slitte knuter)Grunnen til at det høyre motorfestet oftest er slutt, er pga all varmen det blir utsatt for. Man rett og slett koker og tørker ut gummi og veske. Alle som har 4x4 Cosworth bør egentlig sjekke om motorfestene sine er hele, for dette har en tendens til å ikke bli oppdaget før drivakslingen slenger som en knekt bikkjefot. Edited June 19, 2006 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 syns ikke vibra'ene mine vibrerer. merker det kun når tomgangen nermer seg 5-600 rpm med utklutching. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Hvor kjøper man vibra motorfester billigst til Escort? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
no. 1 Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 et spørsmål ang. bytte av motorfester...hva er letteste framgangsmåten når dette skal gjøres? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Hvor kjøper man vibra motorfester billigst til Escort? http://www.cosworth.info/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RACEFIX Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Enkleste måten er å løsne motoren fra festene og løfte motoren så høyt den går. Så tar du en luft sliper og kapper boltene som kommer opp fra motorfestene (venstre siden er verst) og tar ut de gamle festene. Våre motorfester er laget slik at monteringen blir super-enkel, vibra tech festene kan være noe vanskeligere å lirke på plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Våre motorfester er laget slik at monteringen blir super-enkel Men ikke fullt så vibrasjonsfrie å kjøre med kanskje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gshock Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 men en ting ang org feste på venstre og vibra på høyre.. motoren vrir seg jo til høyre (sett bakfra) så det må vel være mest hensiktsmessig å passe på at venstre feste ikke ryker?leste også en liten artikkel på nett for en liten stund siden at å sette i lengre aksler foran ikke var så bra som alle skal ha det til. noen som har lest denne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 skift begge enkelt og greit, blir vel en 4 siders mas om motorfester her nå hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gaupen Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=11314#226061 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now