Jump to content

Recommended Posts

Guest gbraen
Posted

Har kjøpt Vibratechnics fester, men du snakker om harde greier. Dashbordet rister så jeg skulle tro jeg har dieselmotor fra VW under panseret. Har en 4x4 så jeg ville ha fester som holder bra, men kan kanskje være nok med nye originale? Skulle tro dem originale blir slitte etter 14 år. Har jo senka bilen med Eibach, har ca 330 hk. Noen som er erfaring med originale og trimmet bil?

Posted

er vist varmen som er problemet på høyre side ,,,,,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest rc51
Posted
er vist varmen som er problemet på høyre side ,,,,,

 

jeg har vibratec på høyre side og orginalt på v.side, det rister ikke mer enn orginalt.

 

skal skifte det på v.side også, men det ser ut som en drittjobb.

 

mvh pål

Posted

jeg fikk bytta mine på verksted å det tok 2,5 timer .....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

prisen på ford motorfester er vel i overkant av 2000kr pr stykk?

ville nok beholdt vibratech festene siden fordelene er større enn ulempene...

er kjedelig at en drivaksel detter ut om du kjører på en hump langs veien også..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest gbraen
Posted

Originale koster 1200 kr stk, ringte Ford idag og spurte. Tror Vibra'ene blir byttet ut uansett, vibrerer for mye for min smak. Klart Ford sine ikke holder hvis man ikke har byttet dem ut siden bilen var ny.

 

Skal prøve, så får jeg se.

Guest gbraen
Posted
jeg har vibratec på høyre side og orginalt på v.side, det rister ikke mer enn orginalt.

 

skal skifte det på v.side også, men det ser ut som en drittjobb.

 

mvh pål

 

Skiftet selv i forbindelse med at toppen var demontert for montering av grp A pakning, var trangt, ja.

 

Får vel se over at ikke motoren eller eksosen tar borti karosseri noen steder, helt utrolig hvor det durer i bilen.

Posted

ha nå dt ene festet på høyre side i vibratec og orginalt på innsug siden, har kjørt slik leeenge jeg :D ,det rister ike så mye da, bedre enn en ødelagt drivaksling..

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Høyre i vibratec og venstre orginalt er en fin løsning.

Escort Cosworth-fester er også bedre enn Sierra 4x4 Cosw. festene.

Posted

Ja. Den deler seg i den indre leddet. Selve akslingen med knuten detter ut av hubn. Skummel sak, har du litt fart så slenger akslingen så travers, innerskjerm og alt tar kvelden

Guest petter w
Posted

kikko:nei du trenger ikke å bytte ut nei :)

Vinge 87: ja du vet vel ka som skjer vis drivakslingen detter ut :)

eg har vibrateck motoerfester på min og syntes ikke det rister så mye eg,men noen liker jo at disse bilene skal være kull orginal,det hjelper jo sikkert å bytte nye orginale motoerfester,

 

GBRAEN:men du har jo gjort noe vesentlig nor du satt på grønniker på innsuget då e det plutselig ikke orginalt lenger og då bør andre ting og forsterkes mener eg

Guest gbraen
Posted

Grønne? Neida, dysene er grå. Racefix sier de har fester som holder og ikke vibrerer så mye, kanskje man skulle prøve dem.

Guest petter w
Posted

grå e det ikke til 330 og opp?

Guest gbraen
Posted

Joda, men er ikke så interessert i å skryte på meg hk jeg ikke kan dokumentere. Mange sier dem har 350 hk, og så får dem målt 300.

Guest petter w
Posted

det e no veldiig lurt av deg,eg vet om en som der gamle eieren hadde målt bilen i benk rett før han fikk den,skulle være 450hk i den,så såg vi nor bilen kom,der stod det en orginal t3 turbo i obs, dette var ikke en cossie. :)

Posted

Kjøpte nye motorfester til Escort'n når jeg hadde av toppen.

Kosta ca 600 for to stk.

Kjøpte på en jernvareforetning, passet rett på. :D

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Posted
Kjøpte nye motorfester til Escort'n når jeg hadde av toppen.

Kosta ca 600 for to stk.

Kjøpte på en jernvareforetning, passet rett på. :D

Flere som har prøvd det, uten stor suksess...

Posted

Vet om mange som har dette. Funker bra med meg. Fikk motoren litt laver å så akslingene ikke skall hoppe ut. :)

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

  • 3 weeks later...
Posted
Vet om mange som har dette. Funker bra med meg. Fikk motoren litt laver å så akslingene ikke skall hoppe ut. :)

 

 

:blink:

 

Ta en titt på drivakslingene dine, så ser du at du _IKKE_ skal ha motorn enda lavere....

Posted
:blink:

 

Ta en titt på drivakslingene dine, så ser du at du _IKKE_ skal ha motorn enda lavere....

hehehe, godt poeng!

Posted

har montert vibratech fester på begge sider på min 4x4 og det vibrerer ikke annet enn når jeg slipper ut clutchen og motorturtaller blir lavere enn normal tomgang. det venstre festet var litt knotete og skifte men gikk på ca en 3/4 time. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...