turboole Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Det finnes vel ingen snarveier når det gjelder trimming å høy effekt,sier ikke du har tatt noen men veldi viktig å være supernøye med alt skal det funke å vare.Synd du er blitt plaga med din men det er kansje noe du eller mekanikern din har oversett en eller anna plass.Håpe no du finn ut av det,så du får mange gode stunder bak ratte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 28, 2006 Author Share Posted May 28, 2006 jeg har orginal porta innsug med spacer (4x4) det har ikke blitt tatt noen snarveier eller rimlige løsninger på den bilen der Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 jeg har orginal porta innsug med spacer (4x4) det har ikke blitt tatt noen snarveier eller rimlige løsninger på den bilen der Merer du å si at du har en ny uplanet topp, 4 lags Montune WRC pakning og 10 stk lange studs, og så ryker pakningene etter 10 mil ? Det må jeg bare betvile, inntil videre. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 WRC pakninga er jo skuddsikker, trodde stempler og topp tok kvelden lenge før den, hvordan er dette montert sammen da, noe pakn.stoff i tillegg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 arp studs og mls pakning funker dårlig! plan blokk og topp,bruk 3-lags stålpakning fra wiseco og orginale strekk bolter,så er problemet borte.....kan bare glemme stål pakning vist det ikke er 100% plant,og helt fritt for spor/skader i toppen... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Hva slags drivstoff kjører du med? Hvor mye nm ble det på hvilket turtall? Hvilket trykk og hvilken turbo? Er det ingen tegn på pluggene etter tenningspank, er det sjelden det.Samme med stempeltoppene, ingen prikker eller "pitts",da er det som regel ingen tennigsbank. Men, man kan få bank pga for fet blanding også, kan jo ha skjedd da du kjørte med "choke" hele tiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 pælle væck hahaha det ble 448 hk og 531 nm på 1.9 kg i trykk med en såkalt 480 neticks e 50 63 stg 3 eksos hus, husker ikke talla helt på kurva men turtall sperra er satt på 7000 omd toppen er nyoverhalt,porta og plana første gangen jeg rasa med arp studs.. plana toppen nå og satte på en orginal grpa pakkning igjen.. I bremsebenken og vanlig kjøring går den helt 100 % fint.. rene taxien som RS Motor sa hehe.. det er ikke tenningsbank, det har jeg utelukka..bensinsysteme er overkill som det er.. hvis ikke probleme ligger i at det blir for mye g krefter til at orginal bensin tank osv får problemer ved kjøring på vei.. mulig en catch tank hadde gjort seg ?? men er fortsatt litt rart da alle plugger har en fin nøtte brun farge noe må det være når jeg har hatt 2 topp pakkning ras på 20 mil.. bilen har enda ikke blitt rasa kjørt med.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 hvor mye strammer dere til arp studsa ? stramma mine med 11.5 kg.. hvor viktig er det å stramme etter? kjørte bilen varm nå sist, plukka av topp deksle og kjente etter. men alt satt som det skulle Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 pælle væck hahaha det ble 448 hk og 531 nm på 1.9 kg i trykk med en såkalt 480 neticks e 50 63 stg 3 eksos hus, husker ikke talla helt på kurva men turtall sperra er satt på 7000 omd toppen er nyoverhalt,porta og plana første gangen jeg rasa med arp studs.. plana toppen nå og satte på en orginal grpa pakkning igjen.. I bremsebenken og vanlig kjøring går den helt 100 % fint.. rene taxien som RS Motor sa hehe.. det er ikke tenningsbank, det har jeg utelukka..bensinsysteme er overkill som det er.. hvis ikke probleme ligger i at det blir for mye g krefter til at orginal bensin tank osv får problemer ved kjøring på vei.. mulig en catch tank hadde gjort seg ?? men er fortsatt litt rart da alle plugger har en fin nøtte brun farge noe må det være når jeg har hatt 2 topp pakkning ras på 20 mil.. bilen har enda ikke blitt rasa kjørt med.. Det er godt å se at du beholder humøret, men en brukt topp som er planet 2 ganger (og sikkert ikke sjekket for hardhet) korte ARP studs og Gr.A pakning stemmer dårlige med det du sa her: ... det har ikke blitt tatt noen snarveier eller rimlige løsninger på den bilen der for det du har gjort er en rimelig snarvei løsning og jeg tror at du må oppgradere. (og sjekke momentnøkkelen) Hva mener du med "kjente etter" ? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 Spørs jo hva du legger i det da. nå tenkte jeg grusmekk når han sa det han sa.. det jeg mente med kjente etter er at jeg kjente etter alle muttera etter varmgang.. at alt hadde moment 11.5 kg har du noe forslag til hva jeg burde gjøre nå da ? gidder ikke å sette det her sammen igjen å blåse enda en pakkning.. grpa pakkning arp studs og ny plana topp skal holde fint til 1.9 kg i trykk det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 selv om jeg smeller i en wrc pakkning så må det uansett være noe galt her når du total havarer en pakkning så jævelig.. hele pakkningen i forkant har jo eksplodert ut.. setter i wrc pakkning og smeller motor i stede er dårlig løsning Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Jeg tar det bokstavlig. Når det står "ingen rimelige løsninger", da regner jeg med at det er "kun gode og mer kostbare løsninger" for bedre resultat og pålitelighet. (og forhåpenligvis ikke dyre, unødvendige idiot deler) Kjenne etter, hmm. Jeg regner med at du mener å si at du varmkjører motoren og så lar den stå og kjøle seg ned litt, og så løsner du en mutter og trekker den til med moment på nytt, før du går videre til neste i rekkefølgen. Nei, det er så mye forskjellige meninger om emnet at jeg for øyeblikket ikke foreslår noe annet enn at du hører med f.eks Jenspeed. Han vil sikkert vite hvor lav toppen er blitt nå og kanskje om den har vært varmkjørt og hardshetstestet. Du har sikkert logg på datasprutet, hva sier den om tingenes tilstand før det smeller? Selve ladetrykket spiller egentlig mindre rolle. Det er sylindretrykket som belaster delene (peak og snitt) og 531 Nm er egentlig ganske mye dreiemoment, men nå har du knapt vært oppe i dette om jeg forstår deg rett. Om topp pakningen holder så gjør nok motoren det også, dersom loggen ikke viser noen grove feil. Motoren er sikkelig mappet, vel? Edited May 29, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 nei jeg trekker etter mutterne etter varmgang for sikkerhets skyld, hva mener du med så vidt oppi det ? bilen ble bremsa først 1 gang og bremsa den en gang 14 dagen senere. men det var ikke noe å endre fra første gangen, eneste vi gjorde var å skru litt mere trykk. ifra 1.72-1.89 i trykk.. justerte selvfølgelig etter det, men endra ikke mye på mappen som lå inne ifra før.. tok så en tur på gata etterpå med lamda osv.. snakka med jens hannestad før idag og han mente at det var tenningsbank, det var som regel eneste grunnen til at du blåste en grp a pakkning,, men det er ikke noe som tilsier at den har hatt det noen av gangene Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Hvis det du sier er: du bare setter nøkkelen nedpå topplokksbolten/mutteren og så trekker 11,5 kg, da er det IKKE godt nok. Du MÅ,,,,, løsne først, hvis ikke får du for lite moment på bolten/studsen og topp pakn. ryker. Hvis, i tillegg, momentnøkkelen ikke er kalibrert eller i det minste sjekket, da er du langt ute og sykler med uunngåelig resultat. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 En dyse som sliter?pakningen tatt kvelden samme sted hver gang? Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Med ARP skal det ettertrekkes etter første varmkjøring, når motoren har blitt kald, løsne hver enkel mutter og dra til på nytt, regner med at det ved sammenmontering første gang blei brukt molybden-fett på gjengene ? Ellers blir det feil moment Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 29, 2006 Author Share Posted May 29, 2006 hmmz det vet jeg ikke Kjetil.. angående det med fette.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Neida syvers,tenkte ikke på grusmekk som du kaller det (var ikke ondt ment).Har no sett litt på bilen din å den ser jo meget bra ut,mene bare at det er noe som ikke stemme når dette skjer flere ganger å at man må tenke på alt å ikke slurve.Fort gjort å overse en eller anna ting.Pelle nevner jo en del enkle men viktige ting.Du må no holde oss oppdatert på ka du finn ut etter vert.Å ja,er alt rett ska toppakninga holde med god margin.Ps.har funne løsninga på speedometer saken.. Edited May 29, 2006 by turboole Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 30, 2006 Author Share Posted May 30, 2006 Det skal jeg gjøre.. åssen løsning fant du ut til slutt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 En "overgang" fra elektrisk til mekanisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Syns det er rart den går 100% på rulla i lengere tid, så å rase nesten tvert etter den blir brukt på vei. Det var jeg som byttet toppakning 2. gangen. Det ble da brukt fett fra min side. (Jeg har en jakke med lomma full)Der stopper min innsikt i hvert fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 30, 2006 Author Share Posted May 30, 2006 ja veldig rart at på rulla går den som en taxi som så fint robert sa det.. men på gata blir det bare tull.. ble det brukt fett Ronny ? husker ikke det jeg.. jaja samma er det bilen står fint der den står Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Er like viktig at det blir trukket over alle boltene på nytt etter første varmkjøring, som jeg skreiv over.Kald motor, løsne og dra til hver enkelt bolt på nytt i riktig rekkefølge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 mulig jeg er dum men du mener alså at først skal jeg skru igjen med moment,, starte den å vente til thermostat åpner, skjenne over alle bolta og dra igjen med moment 11.5 kg.. vente til den er kald åsså løsne alle muttra og dra igjen med moment ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 prosedyre på montering av gr.a.pakning og ARP studs er da altså, dra til med moment, varmkjøre motor, la den kjøle seg, løsne muttere hver for seg og dra til med moment igjen? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now