Gess Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Jeg har en 99 Focus 1.6 og sliter med vanvittig klunking i forhjulsopphenget. Bilen har gått 89K. Noen som har forslag til hva det kan være, foringer, lager på fjørbein eller ? Leste noe om noen "kjøttbein", men disse så ut til å være nye når jeg kjøpte bilen i høst. Sliter litt med bykjøring i Bergen, mye brostein Er takknemlig for alle svar. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
WingDude Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Er nok lenkarmene dine, eller foringene til staget som lenkarmene står på. Koster svært lite å få et verksted til å sjekke hva det er for deg, hvis det koster noe.
Gess Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Takker for tips.Det er vel bare å jekke bilen opp litt så belastningen på de minker og kjenne etter slark da vel. Har vert borti sånne på peugeot. Var redd for at det kunne være lagrene på toppen av fjørbeina, er litt mer plukk å skifte de. Foringene på staget så greie nok ut, men det går jo an å kikke litt til. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
WingDude Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Ganske vanskelig å kjenne slakken i de lenkarmene, hvis du ikke vet eksakt hvordan du skal sjekke.
alibaba Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Jeg sliter med klunkelyd når jeg gir gass spesielt i 1. og 2. gir. Kommer gjerne et par klunk når jeg slipper gassen kjapt og. Innbiller meg at lyden nesten forsvant da jeg strammet til hjulboltene på venstre side. EU oppdaget også slakk i hjullageret på venstre side. Kan dette ha sammenheng med lydene? x - RS Turbo S2
Gess Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Iallefall den ene lenkarmen så fin og ny ut, ikke så skitten og støvete som resten, men det er vel verdt en kikk. Er ikke slarken omtrent som i vanlige kulebolter/endeledd. Men det er vel litt kav å få de av uten å ødelegge. Tror ikke demperne er løse, hadde en som kikket på nettopp det. Minner mest om klunkingen jeg hadde i granadaen når stabstagforingene var et nummer og to for små. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Recommended Posts