Guest 2.0Fordsierra Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Tenkte å ta opp dette problemet for å høre hva andre mener og har gjort for å unngå problemet..senkesett på sierraen får bakdekka til å ja..til å være noe ala dette ---> /\jeg begynner å vurdere å sette på orginale fjøre og dempere igjen da jeg stort sett må bytte bakdekk hver sommer..ganske irriterende.. sliter dog ikke med dette problemet på poloen min, heilt normal slitasje selv om den er senket..mulig å få til dette på sierraen? har hørt at det ikke skal være mulig å stille camber bake? er det rett? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Escort cosworth bakstilling er jo absolut løsningen men et billigere alternativ er cambershims Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gondl3n Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Eller ett par 10mm skiver da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 hvordan har andre løst problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fastback Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 jeg hadde samme problem på forrige sierra som var senket 35mm. jeg la to flattjern biter på 2mm på hver sin skrue, Funka fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donald Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Legger noen 2-3 mm tjukke skiver bak di 2 øverste boltene på stikkakslingene. Funker bra for meg jaffal. 2006 Ford Focus 1.6 TDCi1992 Sierra 2.0 DOHC Sedan SOLGT Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Escort cosworth bakstilling er jo absolut løsningen men et billigere alternativ er cambershims Vil det si at innfestingen til lagerhuset er vinklet på en annen måte enn på Sierra og Scorpio? Eller er det lagerhuset som er forskjell? - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 er escos bakstilling plug and play på sierra da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Har 40mm senking på min, og har satt på cambershims, vinkelen ble perfekt.. Cambershims koster ca 500kr for et sett (2stk), og man får kjøpt dette av Jon Jamtvedt : 91611604 Grunnen til at det ikke sliter på poloen din er fordi den er framhjulstrekk, og har da hel bakaksel.På sierra er det delt bakaksel, og ikke mulighet for å stille camber bak, noe som resulterer i slitasje av dekk.Noen biler har delt bakaksel, og mulighet for justering av camber. (Eks Mercedes 190E)Noen biler har bakhjulstrekk og hel bakaksel (eks. Volvo 240) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Vil det si at innfestingen til lagerhuset er vinklet på en annen måte enn på Sierra og Scorpio? Eller er det lagerhuset som er forskjell? Har escos hel bakaksel? Evt. mulighet for justering av camber tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 escos har delt bakstell, samme som sierra.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Har 40mm senking på min, og har satt på cambershims, vinkelen ble perfekt.. Cambershims koster ca 500kr for et sett (2stk), og man får kjøpt dette av Jon Jamtvedt : 91611604 Grunnen til at det ikke sliter på poloen din er fordi den er framhjulstrekk, og har da hel bakaksel.På sierra er det delt bakaksel, og ikke mulighet for å stille camber bak, noe som resulterer i slitasje av dekk.Noen biler har delt bakaksel, og mulighet for justering av camber. (Eks Mercedes 190E)Noen biler har bakhjulstrekk og hel bakaksel (eks. Volvo 240)har du et bilde av ræva på bilen? og disse cambershims? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEXr4i Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 (edited) vis man har orginal høyde på sierran er det ikke bare bare å slenge på di shimsa. el skivene. di øvre skruene som dere referer til står vell kun i riktig vinkel ved 25 til 45mm senking. derfor vil ikke bare camber blir justert. men også spissingen. dette ble hvertfall jeg fortalt av en eldre ford mekaniker som ånder for sierra'er. og ved nermere inspeksjon på min egen ser det ut til å stemme. Edited May 22, 2006 by NEXr4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Tenkte å ta opp dette problemet for å høre hva andre mener og har gjort for å unngå problemet..senkesett på sierraen får bakdekka til å ja..til å være noe ala dette ---> /\jeg begynner å vurdere å sette på orginale fjøre og dempere igjen da jeg stort sett må bytte bakdekk hver sommer..ganske irriterende.. sliter dog ikke med dette problemet på poloen min, heilt normal slitasje selv om den er senket..mulig å få til dette på sierraen? har hørt at det ikke skal være mulig å stille camber bake? er det rett? min sierra har de sidste 4 år spist 10dæk om året.. det er lidt dyrt. men nu har jeg monteret en komplet sierra cos 4x4 bagstilling. det retter den meget op.. og ja cos dele er bolt on på en sierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garnes Racing Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 sikker på bakstilling di er bein da?sierra har tyggegummi stillinger,fort å dra bruen skjeve med litt hærjing TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 sikker på bakstilling di er bein da?sierra har tyggegummi stillinger,fort å dra bruen skjeve med litt hærjingdet var min sikkert.. og så var den sænket 40mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 für die Hinterachse, um eine Korrektur von Sturz und Spur durchzu-führen. Auch hier ist das Problem dasselbe wie an der Vorderachse.Hoher Reifenverschleiss bei schlechtem Fahrverhalten. Die koni-schen Zwischenplatten reduzieren den Sturz und korrigieren gleich-zeitig die Vorspur der Hinterräder. (Bild rechts, untenliegende (Teile) http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-top-fahrwerk.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drezz Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 für die Hinterachse, um eine Korrektur von Sturz und Spur durchzu-führen. Auch hier ist das Problem dasselbe wie an der Vorderachse.Hoher Reifenverschleiss bei schlechtem Fahrverhalten. Die koni-schen Zwischenplatten reduzieren den Sturz und korrigieren gleich-zeitig die Vorspur der Hinterräder. (Bild rechts, untenliegende (Teile)http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-top-fahrwerk.html Skjønte ikke mye av det der, så kjørte det gjennom Altavista http://babelfish.altavista.com/ for the rear axle, in order to accomplish a correction of fall and trace. The problem is the same also here as at the front axle. High tire wear with bad handling. The conical intermediate plates reduce the fall and correct at the same time the toe-in of the rear wheels. (picture right, down-lying (parts) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 escos har delt bakstell, samme som sierra.... Mulighet for justering av camber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 monterte nettopp 40 mm senking på min, å hadde planer om å sette inn 2mm skiver på de to øverste boltene, men fikk dem **** ikke løs! hvor hardt sitter dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 monterte nettopp 40 mm senking på min, å hadde planer om å sette inn 2mm skiver på de to øverste boltene, men fikk dem **** ikke løs! hvor hardt sitter dem? Satt de så hardt altså? Lag deg en vektarm da vel.. kan ikke huske at de satt så veldig hardt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSHansen Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 (edited) für die Hinterachse, um eine Korrektur von Sturz und Spur....... osv. http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-top-fahrwerk.html Har handlet noen ganger fra Suhe og de er bånn seriøse. Kjøpte dette settet til Scorpioen min. Settet er litt dyrt men det fulgte med bolter, muttrer og Tüvgodkjenning i tillegg til metallplatene som forøvrig er i aluminium. Edited May 24, 2006 by RSHansen - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Escort cosworth bakstillingene er hengsa sånt at hjule går beint opp.. men på en sierra legger de seg innover til lavere den blir... Hjelper lite med 4x4 sierra bakstilling, må nok til med esc. 4x4. orginal diffen er bolt on i esc. cosworth bakstillinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddev Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Escort cosworth bakstillingene er hengsa sånt at hjule går beint opp.. men på en sierra legger de seg innover til lavere den blir... Hjelper lite med 4x4 sierra bakstilling, må nok til med esc. 4x4. orginal diffen er bolt on i esc. cosworth bakstillinga. Ahh.. Hva slags bremser er det på escos bak da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now