Guest Gervasot Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Hei... driver og putter min en rst motor i en 86 xr3i cab... motoren har k jet. motor styringer,, mens rst har ke jet.... har fått tak i komplett ledningsnett med sikringsboks og alt... det jeg lurer på er om noen har jort dette tiligere.. og om noen har noen råd osv om hvordan jeg kan klare dette uten store problemer... Event om noen har koblings skjema fra k til ke jetronik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 bare å søke på forumet her. står masse om det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Att det er EN elektrisk duppeditt til som har noe med bensintilførselen til innsprøytninga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Att det er EN elektrisk duppeditt til som har noe med bensintilførselen til innsprøytninga. Som gjør det til noe helt forskjellig Er mye som er ulikt, som sagt; du finner det ut viss du søker Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Alt er likt men att det er en ekstra elektrisk føler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Eh, nei??Noe av det som er forskjellig: innsug, LMM, dyser, hjerne, vakuumstyring etc... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Escort Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 k-jet og ke-jet er ikke likt i praksis men i teori. eneste som er likt er at det er noe søppel. men trådstarter har alt av ledningsnett ser det ut til og da er det bare og bytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Har prøvd i søke i det ***** forume men fant ikke en D&%%& Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHeskja Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Vlle gått for datasprut, ke jetronic er elendig!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Ikke viss det fungerer Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Hmmmm.. jeg vet jo alle forskjellene og slikt... men når jeg skal plukke ut xr3i motoren og sette inn rst motoren som har forskjellig ledningsnett... så lurete jeg på om noen hadde jort det før... og om noen vet forskjeller problemer som kan oppstå... Fant ut at stikk axlinger fra xr3i ikke passer på rstgirbox... Sånne ting. Kjekt å vite... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Hmmmm.. jeg vet jo alle forskjellene og slikt... men når jeg skal plukke ut xr3i motoren og sette inn rst motoren som har forskjellig ledningsnett... så lurete jeg på om noen hadde jort det før... og om noen vet forskjeller problemer som kan oppstå... Fant ut at stikk axlinger fra xr3i ikke passer på rstgirbox... Sånne ting. Kjekt å vite... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 akslingene skall være samme da, eneste forskjellen jeg vet om på xr3i og rst er at rst har tannhjul til ABL dritt`n men ellers skall akslingene være like.. Og K og KE jet er jo egentli ganske likt spørr du meg, begge dele har lite med overlading og gjøre i UTGANGS punkte, da begge dele egentli ble byggd for NA maskineri.. dysene er også like på xr3i, er bensin trykket som er forskjellen.. noe du bør være obs på er at el nette stammer vell fra en s2 altså MK4, så der vill nokk ikke instrument panele kontaktene vere bolt on, etter som at du har MK3. samme gjelder vell lysene bak vill jeg tro.. Men har du komplett rst motor med kasse, elnett sammen med hjerner og LMM så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke skall få det til å gå rundt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 Alle Escorter med 1.6 har vel like stikkakslinger? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 rart at mk3 var i 86 trodde det var da mk4 var nye jeg :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 rart at mk3 var i 86 trodde det var da mk4 var nye jeg :S var i 86 de bgynte å produsere mk4 ja, men det betyr ikke at det ikke finnes mk3 fra samme år husker ikke akkurat i farta i hvilken MND mk4 kom i men, vertfall mk3 ble laget et par mand utti 86 vertfall, så gravsota har vell en av de siste som ble pordusert =) alle mk4`ene har vell samme akslinger så vitt jeg vet, 1,4 har vertfall samme.. spørs om d var annerledes på mk3`n da? (uten at jeg skall si noe sikkert) syns igrunn det er rar, men ikke umulig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 august.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 akslingene skall være samme da, eneste forskjellen jeg vet om på xr3i og rst er at rst har tannhjul til ABL dritt`n men ellers skall akslingene være like.. Og K og KE jet er jo egentli ganske likt spørr du meg, begge dele har lite med overlading og gjøre i UTGANGS punkte, da begge dele egentli ble byggd for NA maskineri.. dysene er også like på xr3i, er bensin trykket som er forskjellen.. noe du bør være obs på er at el nette stammer vell fra en s2 altså MK4, så der vill nokk ikke instrument panele kontaktene vere bolt on, etter som at du har MK3. samme gjelder vell lysene bak vill jeg tro.. Men har du komplett rst motor med kasse, elnett sammen med hjerner og LMM så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke skall få det til å gå rundt.. LMM?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Tenkte jeg skulle bare bytte motorstyringene.. altså fra hjernene og til motoren... ikke sikringsboksen.... Men er det lurt.... Fikk ei Lednigsruse dumpa i postkassa mi idag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 mener på at det går noen flere ledninger i ke ledningsnettet.. bare tell over de som går fra sikringsboksen og ut i motorrommet så ser du det.. LMM = LuftMengdeMåler (den boksen som sitter under luftfilterboksen på høyre side i motorrommet, med div bensinledninger på) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 OKI Men hører noen snakke om 2eller3 reler som står i sikringsboksen... som jeg må ha når jeg skal bygge om... Stemmer det? Går det bra og kun bytte ledningsnett?.. i ikke helesikringsboksen og alt det dritten der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 du har prosjekt visst du skall koble deg inn på K nettet med KE motorstyring.. D-link hadde stor trua på at det skulle gåann og, helt til han begynte og klippe sundt sitt eget, og fikk se at det faktisk var en del som var sam kjørt med lys og fritten.. om jeg ikke husker helt feil så går motor styringa innom bensin rele under dash`n, så går det en 3 ledninger inn på instrument panelet, og 5-8 ledninger inn i sikrings boks`n mener jeg å huske fra da jeg klippte vekk motorstyringa fra KE nettet mitt...så gikk d vell en ledning på det grønne rele ved siden av bensin rele.. hadde det vært meg, så hadde jeg fått i et komplett elnett og smekka nedi, og heller modda det over til og passe i mk3`n... eller kjøpt mega squirt og sleng nedi, så hadde du bare latt det orginale vært som det er, eventuellt klipt vekk motorstyringa og bare had lys og den dritt`n.. har du datasprut så slipper jo du den støgge luftmengde målere, og kan ha filtre rett på turbon, du får fin tuna motor mye bedre.. og det er i bunn å grunn ikke så dryt, betalte 5lapper for mitt, kompett sammen satt, bare og strekke ledninger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Gir opp... Klarer k jetronikken å å drive rst maskina?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 KE-Jetronic har fetningsfunksjoner som ikke K-Jetronic har. Det blir et sjansespill, ikke forvent å kunne ta ut noen hestekrefter å snakke om. Bygg om til EFI. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gervasot Posted June 8, 2006 Share Posted June 8, 2006 Ok... Nå får den en siste sjansje.... Nå plukker jeg ut SAMTLIGE Lidninger... Under dasjbord å alt... Bytter ut hele sikringsboksen.... Virker det ikke nå.... SÅ... SÅ.... Da Klikke æ mentalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now