Jump to content

fra k til ke jetronic


Guest Gervasot

Recommended Posts

Guest Gervasot

Hei... driver og putter min en rst motor i en 86 xr3i cab... motoren har k jet. motor styringer,, mens rst har ke jet....

 

har fått tak i komplett ledningsnett med sikringsboks og alt... det jeg lurer på er om noen har jort dette tiligere.. og om noen har noen råd osv om hvordan jeg kan klare dette uten store problemer...

 

Event om noen har koblings skjema fra k til ke jetronik.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

k-jet og ke-jet er ikke likt i praksis men i teori. eneste som er likt er at det er noe søppel. men trådstarter har alt av ledningsnett ser det ut til og da er det bare og bytte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot

Hmmmm.. jeg vet jo alle forskjellene og slikt... men når jeg skal plukke ut xr3i motoren og sette inn rst motoren som har forskjellig ledningsnett... så lurete jeg på om noen hadde jort det før... og om noen vet forskjeller problemer som kan oppstå...

 

Fant ut at stikk axlinger fra xr3i ikke passer på rstgirbox... Sånne ting. Kjekt å vite...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot

Hmmmm.. jeg vet jo alle forskjellene og slikt... men når jeg skal plukke ut xr3i motoren og sette inn rst motoren som har forskjellig ledningsnett... så lurete jeg på om noen hadde jort det før... og om noen vet forskjeller problemer som kan oppstå...

 

Fant ut at stikk axlinger fra xr3i ikke passer på rstgirbox... Sånne ting. Kjekt å vite...

Link to comment
Share on other sites

akslingene skall være samme da, eneste forskjellen jeg vet om på xr3i og rst er at rst har tannhjul til ABL dritt`n men ellers skall akslingene være like..

 

Og K og KE jet er jo egentli ganske likt spørr du meg, begge dele har lite med overlading og gjøre i UTGANGS punkte, da begge dele egentli ble byggd for NA maskineri..

 

dysene er også like på xr3i, er bensin trykket som er forskjellen..

 

noe du bør være obs på er at el nette stammer vell fra en s2 altså MK4, så der vill nokk ikke instrument panele kontaktene vere bolt on, etter som at du har MK3. samme gjelder vell lysene bak vill jeg tro..

 

Men har du komplett rst motor med kasse, elnett sammen med hjerner og LMM så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke skall få det til å gå rundt..

Link to comment
Share on other sites

rart at mk3 var i 86 trodde det var da mk4 var nye jeg :S

 

var i 86 de bgynte å produsere mk4 ja, men det betyr ikke at det ikke finnes mk3 fra samme år :P husker ikke akkurat i farta i hvilken MND mk4 kom i men, vertfall mk3 ble laget et par mand utti 86 vertfall, så gravsota har vell en av de siste som ble pordusert =)

 

alle mk4`ene har vell samme akslinger så vitt jeg vet, 1,4 har vertfall samme.. spørs om d var annerledes på mk3`n da? (uten at jeg skall si noe sikkert) syns igrunn det er rar, men ikke umulig..

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot
akslingene skall være samme da, eneste forskjellen jeg vet om på xr3i og rst er at rst har tannhjul til ABL dritt`n men ellers skall akslingene være like..

 

Og K og KE jet er jo egentli ganske likt spørr du meg, begge dele har lite med overlading og gjøre i UTGANGS punkte, da begge dele egentli ble byggd for NA maskineri..

 

dysene er også like på xr3i, er bensin trykket som er forskjellen..

 

noe du bør være obs på er at el nette stammer vell fra en s2 altså MK4, så der vill nokk ikke instrument panele kontaktene vere bolt on, etter som at du har MK3. samme gjelder vell lysene bak vill jeg tro..

 

Men har du komplett rst motor med kasse, elnett sammen med hjerner og LMM så ser jeg ikke noe grunn til at du ikke skall få det til å gå rundt..

 

 

LMM??

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot

Tenkte jeg skulle bare bytte motorstyringene.. altså fra hjernene og til motoren... ikke sikringsboksen.... Men er det lurt.... Fikk ei Lednigsruse dumpa i postkassa mi idag :blink: :blink:

Link to comment
Share on other sites

mener på at det går noen flere ledninger i ke ledningsnettet.. bare tell over de som går fra sikringsboksen og ut i motorrommet så ser du det.. :)

 

LMM = LuftMengdeMåler (den boksen som sitter under luftfilterboksen på høyre side i motorrommet, med div bensinledninger på)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot

OKI :D

 

Men hører noen snakke om 2eller3 reler som står i sikringsboksen... som jeg må ha når jeg skal bygge om... Stemmer det? Går det bra og kun bytte ledningsnett?.. i ikke helesikringsboksen og alt det dritten der?

Link to comment
Share on other sites

du har prosjekt visst du skall koble deg inn på K nettet med KE motorstyring..

 

D-link hadde stor trua på at det skulle gåann og, helt til han begynte og klippe sundt sitt eget, og fikk se at det faktisk var en del som var sam kjørt med lys og fritten..

 

om jeg ikke husker helt feil så går motor styringa innom bensin rele under dash`n, så går det en 3 ledninger inn på instrument panelet, og 5-8 ledninger inn i sikrings boks`n mener jeg å huske fra da jeg klippte vekk motorstyringa fra KE nettet mitt...så gikk d vell en ledning på det grønne rele ved siden av bensin rele..

 

hadde det vært meg, så hadde jeg fått i et komplett elnett og smekka nedi, og heller modda det over til og passe i mk3`n... eller kjøpt mega squirt og sleng nedi, så hadde du bare latt det orginale vært som det er, eventuellt klipt vekk motorstyringa og bare had lys og den dritt`n..

 

har du datasprut så slipper jo du den støgge luftmengde målere, og kan ha filtre rett på turbon, du får fin tuna motor mye bedre.. og det er i bunn å grunn ikke så dryt, betalte 5lapper for mitt, kompett sammen satt, bare og strekke ledninger..

Link to comment
Share on other sites

Guest Gervasot

Ok... Nå får den en siste sjansje.... Nå plukker jeg ut SAMTLIGE Lidninger... Under dasjbord å alt... Bytter ut hele sikringsboksen.... Virker det ikke nå.... SÅ... SÅ.... Da Klikke æ mentalt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...