komplisert Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 store chip går det ann å få til l8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Manglet kanske noen ord og tegn i posten din, siden regner med at du spurte om noe ?Chippa har samme størrelse, men hvis du tenker på hvor mye effekt du kan ta ut med std sprut, så er det ca 500-550 hk på et optimalt oppsett, tror man da bruker et std grådyse-chip, men med siemens dyser i stedet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 (edited) Manglet kanske noen ord og tegn i posten din, siden regner med at du spurte om noe ?Chippa har samme størrelse, men hvis du tenker på hvor mye effekt du kan ta ut med std sprut, så er det ca 500-550 hk på et optimalt oppsett, tror man da bruker et std grådyse-chip, men med siemens dyser i stedet.hehe. kan ikke tenke på alt!!!!! hvor kjan jeg få tak i slike chip?? hadde tenkt meg en plass rund 400-450 hk.. regner med den chipen er brukende til d.... har simens 550 dyser Edited May 17, 2006 by komplisert Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 hehe. kan ikke tenke på alt!!!!! hvor kjan jeg få tak i slike chip?? hadde tenkt meg en plass rund 400-450 hk.. regner med den chipen er brukende til d.... har simens 550 dyserPrøv Jenspeed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Prøv Jenspeed.noen andre som kan ha??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Beste chipen til L8 er hos www.remapping.co.uk Da brukes closed loop lambda, riktig blanding bensin/luft reguleres ved hjelp av Lambdasonden slik at den blir optimal, og bruker da lite bensin ved normalt kjør. Jenspeed-chip og grådyser bruker over 2 liter på mila på normalt kjør, og vasker bare sylindrene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Hvis du har L8 uten lamda så blir vel ikke det så lett COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Jenspeed-chip og grådyser bruker over 2 liter på mila på normalt kjør, og vasker bare sylindrene.Hehe, det er da ikke chipen som er årsaken til sylinder-vasking, men at motor ikke har riktig oppsett til chipen og riktig justert bensintrykk. Husk på at chipa er mappet til et bestemt motor-oppsett, og for store fravvik i forhold til dette medfører blant annet problemet du beskriver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 De fleste jeg har hørt med sier selv forbruk på rundt 2 liter mila. Da har vel jeg fått feil chip, da... Stu på MAD kan lodde i styreenheten slik at du kan montere på lambda sensor selv om du ikke har dette originalt. Sier seg selv at dette er mest optimalt. Typisk chip til Cosworth kobler dette bort, samt bankesensor på L8 og høyere. Litt OT:Prøvde med grådyser på min bil, fikk ned CO% men da ble bilen litt rykkete å kjøre, samt HC verdi på mer enn 300 ppm. Noen som har prøvd å målt med Siemens-dyser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Grådysene er jo ikke kjent for sine gatevennlighet, er jo ikke uten grunn de blei kalt for motorsport-dyser, sier seg selv at det er lite tanker om bensinforbruk da.Nå har det jo vist seg i seinere tid at siemens funker veldig bra med grådysechip, så er vel det jeg vil anbefale til et slikt oppsett i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Jeg kjører med siemens dyser og grådyse chip fra jens. Funker prima det.. Seff justert på rulle. Fungere like fint på gate som på bane.. Meda de blir litt effekt a d må d nødvendigvis ha litt suppe.. ca 2l/mil på "vanlig" kjøring.. Klarer jo ikke å gubbekjøre med en sånn bil uansett.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
komplisert Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Jeg kjører med siemens dyser og grådyse chip fra jens. Funker prima det.. Seff justert på rulle. Fungere like fint på gate som på bane.. Meda de blir litt effekt a d må d nødvendigvis ha litt suppe.. ca 2l/mil på "vanlig" kjøring.. Klarer jo ikke å gubbekjøre med en sånn bil uansett.. hvilke simens dyser kjører du på da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homemade Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Beste chipen til L8 er hos www.remapping.co.uk Da brukes closed loop lambda, riktig blanding bensin/luft reguleres ved hjelp av Lambdasonden slik at den blir optimal, og bruker da lite bensin ved normalt kjør. Jenspeed-chip og grådyser bruker over 2 liter på mila på normalt kjør, og vasker bare sylindrene.Har kjørt med grådyser og chip fra Planas, og det går fint å kjøre den vanlig pent med under en liter pr.mil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 kjører men chip fra jens og gråe dyser,kjører den under literen på fin kjøring uten problem! 3,78 i co sist jeg målte,og ca 250 i hc..... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now