Jump to content

Problem med 92` Orion 1.6


Guest AnDtHo

Recommended Posts

Guest AnDtHo

Ei jente i klassen har problemer med Orionen sin og jeg tenkte kanskje noen her visste hva som er feil..

 

Dette gjelder en 1992 modell Ford Orion 1.6..

 

Problemet med den er at den dør ut i nesten alle lyskryss og ellers når hu stopper bilen helt.. Det kan høres ut for meg at den sliter med å stabilisere seg på tomgang når hun trår inn clutchen.. Når hun starter den igjen så går den på tomgang.. Så den oppfører seg merkelig..

 

Hva kan dette være? Er det tomgangregulator på den motoren?

 

Jeg har ikke sett på bilen, jeg bare forteller videre det hu har sagt til meg.. :D

Edited by AnDtHo
Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo
åssen motor som står i ?

1,6 gasser eller innsprøytning

 

om d er efi eller mfi...

 

efi motoren har vertfall elektrisk tomgangs regulator...

 

map/lmm ?

Jeg prøvde å spørre om det da.. men hun visste ikke.. Så prøvde jeg å få hun til å beskrive motoren.. Men det var heller ikke lett.. "dings" og "boks" var mye brukt.. hehe.. Men tror vi kom frem til at det var innsprut ihvertfall.. :P

 

Skal finne ut mer på torsdag..

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

er nok efi der gitt!

 

Men høres jo ut som tommgangen er ujevn så den må nok stilles.. og siden det er elektronisk så trykke på reset knappen på hjernen :P

nei kanskje stille den inn riktig... sjekke at koblinger er koblet til ordentlig og sitter fast!!

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo

Er det som er litt vanskelig, den går fint på tomgang når du starter den, men virker som den dør ut når man clucher etter gasspådrag, når den skal stabilisere seg på tomgang så dør den ut..

 

Har ikke vært borti disse motorene før, hadde det vært OHC motoren kunne jeg fikset den i blinde.. hehe..

 

Alle tips mottas med takk..

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

bytte tenplugger... fordeler lokk og rotor.. høres ut som den sliter ved belastning??

 

clutch til høyere sant.. og gass til venstre :P

justere tomgangen.. skru den litt høyere.. sjekke luft filter

Link to comment
Share on other sites

bytte tenplugger... fordeler lokk og rotor.. høres ut som den sliter ved belastning??

 

clutch til høyere sant.. og gass til venstre :P

justere tomgangen.. skru den litt høyere.. sjekke luft filter

 

hvordan juster tomganen visst det er en efi? nytter ikke, med mindre du har mulighet`n til og få kobbla opp data mot hjærnen, noe som ikke er mulig av priv person..

 

jeg har en lit`n feeling på at det kanskje kan være slangen som går til map`n.. da det ikke er LMM så er det map`n som forteller om lufta, så sjekk om den er morka eller lignene..

 

falsk luft rundt insuget? gå rundt med start gass å sjekk om turtalle øker mens du spruter rundt, er det lekasje vill motoren få høyere turtall..

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo

Skal formidle dette videre, hu bor i en helt annen del av byen en meg og jeg kjenner hu bare gjennom skolen.. For øyeblikket er det farens hennes som "skrur" på bilen..

Link to comment
Share on other sites

hadde samme fokket på min 1,6 cvh Efi.

 

Stilte på tomgangs skruen, å ingenting sjedde! men den var slik at den aldri ville svive på tomgang.

 

Problemet ble løst da jeg bestilte ny pakning å hadde tenkt å bytte innsug. Samme dag som pakning ankom så funka bilen igjen, så har tro på at den ikke ville bli sgrudd på :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...