Jump to content

Hydrauliske ventil løftere


Guest turbosnurr

Recommended Posts

Guest turbosnurr

Hei det var vel i fjord høst at jeg mener det var en som nevnte her på forumet at ventilløfter hydraulisk fra Golf disel type og årsmodell ? passet i cossimotor, kjøpt på mekonomen ? er det noen som vet ?

Link to comment
Share on other sites

Hei det var vel i fjord høst at jeg mener det var en som nevnte her på forumet at ventilløfter hydraulisk fra Golf disel type og årsmodell ? passet i cossimotor, kjøpt på mekonomen ? er det noen som vet ?

vill ikke anbefale d. de er litt dårligere en originale

Link to comment
Share on other sites

"trolig" er det vell ikke løfterene som er problemet . ( håper det ikke er en 1mill km bil ) etter noen år her inne sitter jeg igjen med den erfaringen att tikkingen skylles laaaaange olje bytte intervaller med dårlig olje . Da kokser kanalene i toppen og det tar lang tid for oljen og komme frem til ikke bare løfterene men også turboen . jeg kjøpte 20 liter biltema syntetisk + 4 olje filter og innvendig motor rens . LESTE BRUKSANVISNINGEN og den jørma som kom ut første gangen burde dere ha sett . Etter fire bytter går nå motoren i gang uten en liten tikk . Enda den bare blir startet en gang i mnd . Jeg byttet også tilførsel slange turbo . Det er også mulig og vaske løfterene i diesel - klemm på plungeren maaaaange ganger og det pleier og hjelpe .......OBS gjør det samme med tyn olje før du monterer den .

Link to comment
Share on other sites

vill ikke anbefale d. de er litt dårligere en originale

 

Har de ikke samme delenr også da? -mener å ha hørt det engang... :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
"trolig" er det vell ikke løfterene som er problemet . ( håper det ikke er en 1mill km bil ) etter noen år her inne sitter jeg igjen med den erfaringen att tikkingen skylles laaaaange olje bytte intervaller med dårlig olje . Da kokser kanalene i toppen og det tar lang tid for oljen og komme frem til ikke bare løfterene men også turboen . jeg kjøpte 20 liter biltema syntetisk + 4 olje filter og innvendig motor rens . LESTE BRUKSANVISNINGEN og den jørma som kom ut første gangen burde dere ha sett . Etter fire bytter går nå motoren i gang uten en liten tikk . Enda den bare blir startet en gang i mnd . Jeg byttet også tilførsel slange turbo . Det er også mulig og vaske løfterene i diesel - klemm på plungeren maaaaange ganger og det pleier og hjelpe .......OBS gjør det samme med tyn olje før du monterer den .

 

Ford løfterne holder 100k km ! Da er dem ferdige. Kast og kjøp nye er mitt tips. Koster 2-2500kr.

Link to comment
Share on other sites

Guest turbosnurr
audi/wv 1.9 tdi løftere passer,minst like bra dem so orginale. halve prisen.

 

 

 

 

Takker for tipset men årsmod og type da det er mange typer av audiene ?

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

grunnen til at de passer er jo fordi det faktisk sitter vag løftere i dem fra fabrikk..lol

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...