Jump to content

radiator viftene går konstant


86cosworth

Recommended Posts

Hei..

 

Hva kan være grunnen til at viftene mine går HELE tiden??

 

F.eks : bilen hadde stått hele natta, var vel rundt en 0 grader tenker jeg, men om morgenen i 10-11 tida begynte plutslig viftene å gå.. Jeg kobla av batteriet og lot det stå sånn en stund, å når jeg kobla på igjen starta dem igjen.. Så atter en gang kobla jeg av batteriet, slik sto den en hel dag. Dagen etter når jeg kobla på batteriet skjedde det ingenting, altså viftene var stoppa, MEN etter en stund igjen begynte viftene, da var jeg ikke hjemme, men fikk tlf av en kompiss så lurte på va lyden var.. Når jeg kom hjem var batteriet helt tomt..

 

Ble så forbanna at jeg kløppa ledingene til viftene, men trenger de til sommeren , så hva kan jeg gjøre med dette??? :blink:

 

Tenkte først å ha dem på bryter, men det er vel ikke så lurt siden det er lett å glemme...

Feilen må jo ligge en plass, men jeg er ikke god på å feilsøke med multimeter :ph34r:

 

 

Takker for alle svar....

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Da er enten releet brent fast eller så har du kortslutning på termostaten på radiatoren.prøv å koble fra de to ledningene fra termostaten og se om viftene stopper da..

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Ett lite tips. Hadde samme problem på drosja i vinter. Det samler seg noe dritt og salt rundt føleren som er strømforende. Gjør rent føleren og kontekter med såpe og vann og spray med 5-56 eller wd40. hvis problemet vedvarer måler du føler med multimeter eller prøvelampe. Hvis det er koblet som på min så skal det være 12 v inn og 0v på kald og 12v på varm. Releet kan også henge seg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...