Jump to content

foringer


rene`racing

Recommended Posts

holder på og montere polly foringer bak på min granada nå og har litt problem med dei indre foringene på opphengsarmene,dei vill ikke sitte på plass dei sklir ut som om det er luft som presser dei fra hverandre(foringene er 2 delt fra deflex)gjekk lett som bare det på dei ytre.noen tips/erfaringer?

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

jeg merka også litt til det at det kom luft inimellom å at di ikke ville helt inntil.

men da monterte jeg begge foring delene sammen å brukte mye crc olje så det glir fint inn så tryka jeg den bolt pinnen inn etter på. gikk greit da.. men jeg motte bruke litt makt for å få tredd det inn på traversen da. men gikk fint.

Link to comment
Share on other sites

korleis gjorde du det når bakstillinga skulle på plass igjen?monterte du armene på traversen før du heiste det på plass?det er ca 1cm av foringen som stikker for langt ut så det er ikke sikkert eg får det inn på traversen slik som det er no.

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Du kan jo borre et lite hull, ca 1mm gjennom foringen for å slippe ut luften. Er ofte vanskelig å få de på plass, spesielt om du har malt/lakket bærearmene. Det blir rett og slett for trangt, og da vil ikke hylsen inne. Jeg forsøkte å skru de inn ved hjelp av gjengestang, men de kom ut igjen selv etter å ha stått i en uke med press.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

ville ikke borret hull I selve foringen. men kansje i godset i den "ringen" man dytter inn foringene. borr så lite hull som mulig der bare lufta kommer ut.

er å blir litt problemer det greiene der. bruk mye olje crc 565 eller slikt

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig med deg der Margarus. Hull i godset kan svekke dette. Sikkert ikke så mye,men strekkfastheten får seg en liten svekkelse, fare for korrosjon er jo og tilstede. Ville kansje tenkt på et 1mm hull i selve hylsen.

CRC vil vel gi bedre gli, men samtidig føre til at luften ikke vil slippe så lett ut.

En annen mulighet er jo selvfølgelig å skråskjære ene foringen i innerkanten, og montere ene foringsdelen med hylsen inni, for så å puffe hylsen på plass.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...