Guest vegeto Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 hei jeg lurte på om noen viste hvor driftsikker en orginal cosworth er . (ikke trim) jeg har lyst til å handle meg cosworth. men jeg må ha noe som starter å går hver dag.å som ikke går så fort i stykker. jeg er ikke intresert i å bytte girkasse og diff hver mnd lissom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Er bilen i god stand i utgangspunktet, så er den ikke noe verre enn andre biler. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 hei jeg lurte på om noen viste hvor driftsikker en orginal cosworth er . (ikke trim) jeg har lyst til å handle meg cosworth. men jeg må ha noe som starter å går hver dag.å som ikke går så fort i stykker. jeg er ikke intresert i å bytte girkasse og diff hver mnd lissom.Jeg kjører en 4x4 cosw som daglig bil - den er ikke trimmet - i vinter ved - 25 startet den lettere en en 2002 mondeo . Og de fleste feilene -girkasse - akslinger - har jeg skyld i selv - har du kreftene er det MEGET lett og bruke dem . jeg har ikke problemer med og annbefale deg det . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Men husk at det er en gammel bil å hvis den starter lett ene dagen, trenger den ikke å starte neste dag igjen, men det er jo generelt alle gamle biler. Det som skjedde meg i går at relet som ligger attmed hjernen som driver bensinpumpa hadde klikket, å bilen startet ikke. Sånt har man ikke tid til å feilsøke klokken syv en tidlig morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Men husk at det er en gammel bil å hvis den starter lett ene dagen, trenger den ikke å starte neste dag igjen, men det er jo generelt alle gamle biler. Det som skjedde meg i går at relet som ligger attmed hjernen som driver bensinpumpa hadde klikket, å bilen startet ikke. Sånt har man ikke tid til å feilsøke klokken syv en tidlig morgen. er ikke meningen å ødelegge tråden, men kan du si meg hvem av releene som var til bensinpumpa?det sitter vel på den raden som står på den ramma til ecuen? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimmi Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Stemmer det, det er et gult et, mange gule der da, men husker ikke hva det het, ligger på pulten hjemme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond_V Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Det er ein gamal bil det er snakk om her, og alle gamle bilar har sine feil og manglar. Ikkje til komme bort i frå det. Det som nok kan vere positivt med Cosworthane, dei originale, er at dei ofte er blitt tatt ekstra godt vare på av tidlegare eigarar. Ergo du kan komme over ein originalbil som er i bedre stand enn andre bilar med tilsvarande alder. Skal du ha ein original cosworth, som dagligbil, så ta deg god tid mens du leitar, og ikkje hopp på det første og beset du finn. Du trur eg du kan få ha mykje god bil i ein del år altså.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 hehe bra. jeg skjønner jo at biler må fikses på av å til . det må jo alle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Har selv en ombygd '88 Cosworth som jeg nå har hatt i snart 3 måneder uten noe som helst tull. Nå kjøpte jeg bilen av en bekjent som jeg veit hadde tatt godt vare på den siden den blei ombygd i '98, så sånn var jeg heldig og fikk tak i et bra eksemplar. Bilen er original bortsett fra 270 chip, mongoose-anlegg og åpent K&N-filter. Eneste en må være litt påpasselig er oljeforbruk og holde et lite øye med peilepinnen. Vil ikke si Cos'n er noe mindre driftssikker eller dårligere enn gamle Sierra DOHC'en jeg hadde før. Jeg er også avhengig av en bil som starter hver dag og som kan brukes til vanlig bruk, og det har jeg FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Min Cosworth har ikke hatt ett feilslag siden jeg kjøpte den i fjor høst. Forrige hadde jeg i 3 år og eneste som skjedde der var at bensinpumpe og filter måtte byttes. Denne gikk med steg 3 og startet HVER dag Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Er helt enig med resten av folket her. Men saken er når/hvis du skulle få problemer med bilen så løs det skikkelig. Ikke ta noen snarveier lissom. Da holder det så mye lenger!Kjører så og si nesten orginal bil selv og har ikke hatt noen problemer med å holde den i drift... (Bank i bordet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 da blir det vel mest sannsynlig cosworth på meg i løpet av sommeren . ^^hvis ikke jeg finner no anna Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Vil anbefale deg cosworth da du kan få mye moro for pengene, men vær kresen når du kjøper, fort gjort å kjøpe seg problemer. Og dersom det blir sierra så MÅ du sjekke fjærinnfestet på venstre side bak. Det er nesten alltid rustet istykker og er noe dritt å fikse. NB! Stell godt med bilen så starter den alltid. Ford har sjel vettu. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 i siste bilsport var det kjøpsguid på escort cossy der sto det at cosworth var blant dei med best driftsikkerhet av tilsvarende biler så det er vel grait. men det er ofte bruken som avgjere kor lenge det varer trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 kjøp vingebilen til bige, den tror jeg starter å går hver dag, spørsmåle er heller om du har hjærte til og lufte bilen hver dag... makan til bil skall man lete lenge etter uansett så har jeg god trua på cosworth som bruks bil, samma om det er en ombyggd bil eller ikke, bare pass på og finne en i noenlunde god stand og som passer ditt formål... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 hadde kun cosworth i min ungdom. brukte bila daglig! eneste feil på alle cosworthene jeg har hatt er 1 stk escort cos dynamo, 1 stk 4x4 thermostad iforhold til standar sierra og escort er jo cosworth modellene ekstremt mye bedre. men så blir det brukt mere ekstremt. vill ikke si cosworth er noe bedre utgangspunkt enn noe annet hvis du skal bygge ekstremt, alt må byttes ut og alt blir grise dyrt. finns sikkert biler som er dyrere i utganspunkte som du kan ha mye morro med, men som ikke blir dyrt i lengden. Se på Porsche klubben på nubergring i tyskland, pisker de orginale 911 rundt den bana dag for dag for dag. syns jeg ser en cosworth takler det samme eller noe anna form for spaghetti racere Drømmer om Porsche 996 eller 993 turbo s (gt 2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Ikke att det kan sammenlignes med Cosworth og deres prisnivå. Cosworth er jævelig morrosamt når det funker men tærer på kjærlighetslivet og natte søvnen når driten svikter hehe. Skrudd i tre år på cossien min. kjørte den i tre dager! nå står den i garasjen og har stått der i over ei uke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 hehe . jeg har ikke så lyst på vingebil . blir sedan , samma om den er ombygd eller ikke spille ingen rolle for meg. men får se litt, blir ikke med en gang uansett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petter w Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 kjøp en orginal bil,ombyggete biler kan det blit fort problemer vis det ikke e gjort helt 100%,og en fin orginalbil e ikke så mye dyrere enn di ombyggete, og kjøp 4*4 du vil ikke angre i vinter hvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 (edited) Cosworth er ingen dårligere bil enn noe annet -kanskje snarere tvert imot. Jeg har også hatt noen; orginale og trimmet.Skulle jeg personlig kjøpt meg en Cosworth i dag måtte jeg nok tenkt meg om: Hva skal jeg bruke den til? Skal den brukes hver dag ville jeg ikke gått for noe "høyere" enn steg 3.Dette av den enkle grunn at jeg rett og slett ikke orker å sitte på nåler når jeg kjører. En godt trimmet Cosworth drar så ****** at, i hvert fall jeg, er urolig for drivverk og andre ting. Finn en som ikke har alt for mye "jalla", kjøp gjerne en som er middels trimmet, men da med dem rette tingene. Ta med en som VET hvordan og hvorfor dem skal være sånn og sånn. Og det at dem pisker gamle, råttne 911`er rundt Nürburgring dag etter dag, uten problemer, har jeg vondt for å tro. Legger ved noen bilder: Edited May 16, 2006 by RSCoz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 ikke noe som heter råtne 911 vel Kjøpe cossien min RSCoz. brukt den i 4 timer etter ferdigstilling nå Men fyy så gromt det var å ha høyre sladd venstre sladd og høyre sladd med onkel i bilen idag. han ble litt blek og babla på den bilen vi møtte hele turen hjem. men når jeg tenker meg om nå! så hadde jeg ikke helt 100 % kontroll og sånnt er falig for oss eldre med dårlig reaksjons evne :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now