Jump to content

spindel 2wd cosworth


Guest sedan88

Recommended Posts

Guest sedan88

Hei! For en stund siden hadde jeg et ublidt møte med fortauskanten etter litt kjøring over evne. Slo godt borti på høyere sida bak. Så kjørte jeg et par dager med bilen etter "smellen" så røyk diffen. Så nå har jeg bytta diffen så den er i orden, og drivakslene er og rette og fine. Felgen som stod på er ikke bra så kjører på reservehjulet (som er rett). Men så til problemet, etter jeg bytta diffen og satt på reservehjulet så testkjørte jeg bilen og det rister/dunker så sinnsykt i bakstillinga når jeg får litt fart, sånn slutten av andre gir og oppover ved vandlig akselrasjon*merk* når jeg får fart, har ikke noe med akelrasjon og gjøre. Så jeg vet jo at diff/drivaksler/gearkasse er ok og felgen er rett osv osv, så forhørte meg med en oppretter og han trodde kansje at spindelen hadde fått seg en bra smekk.

 

Kan spindelen fort slå seg skjeiv om man kantkjører sånn, jeg traff fortauet rimelig hardt etter en sladd ut fra et kryss. Uff, er så ille, ikke vite sikkert hva som er galt. Og der rister og skjelver så sykt baki der at jeg tør ikke kjøre med den før jeg vet hva som er galt. Så kan liksom ikke kjøre den på verksted for og finne ut av heller. Da kan vel kansje diffen ryke igjen. Mulig den røyk første gangen pga. skjev spindel??

 

Er det vansklig og få tak på en sånn spindel (bak høyere side)? Dyrt?

 

takker for alle svar, det vil vere til stor hjelp (usikker her) :)

Edited by sedan88
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...