Guest Sierra råner Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Bare lurer på hvor stor turbo og trykk jeg kan ha til sierran uten å måtte forsterke alt neddi motoren Og hva må jeg og burde jeg få tak i i tillegg ? Hvordan er det å montere? Og KonFilter, hvordan er det å montere ? Må hive bort den store runde luftfilterboksen da og legge slange opp fra der og til filteret ? eller hvordan blir det ? Har rett og slett ikke peiling, så en forklaring til dette hadde vært fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushwalka Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 skal du ha turbo, så må du ha luftfiltret på turbon, så da skjønner jeg ikke hva du snakker om, når du nevner en slange fra gasser til luftfilter ? skal du ha intercooler så må du ha rør fra gasser, til cooler, og fra cooler til turbon. trykkgasser må du også ha, og denne er dyr -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Jeg har montert turbo på en sierra med 2 liter forgasser.. Kan garantere deg at det er ikke noe en bare gjør.. Jeg valgte å bytte motor til en med innsprut da dette er lettere å få til å funke med turbo. Innkjøpslista ca: - Brukt iS motor med nye foringer og pakninger |2000,-|- Brukt Bensintank med pumpe |500,-|- Ombygd manifold til turbo |1000,-|- Brukt T3 Cossie turbo |2000,-|- Brukt Intercooler fra volvo 740 |500,-|- Konfilter |250,-|- Downpipe med flens |750,-| (lagd selv)- 2.5 toms pottesystem |2500,-| (lagd selv)- Samco slanger mellom turbo og IC |3500,-|- Brukt Zinterclutch med forsterka trykkplate |750,-|- Slangeklemmer, bensinslanger og annet diverse |1000,-| Dette blir da samlet ca 14000,- kroner.. Så det koster å være kar, heldigvis har jeg blitt sponset men en god del av dette og har sluppet unna med å betale kanskje en 8-9000,- Her har jeg da ikke tatt med oppgradering av bremser og understell som jeg også har gjort for å greie å stoppe bilen igjen.. Med oppsettet over her kan jeg ta ut rundt 220hk med to tilleggsdyser, uten disse ca 160hk med original sprut.. Når det gjelder montering av turbo på gasserbil så må du ha en trykkgasser, disse koster fort en 4000,- og ellers det jeg har ramset opp over her, minus motor og bensintank/pumpe.. Når det gjelder filter på gasserbil vil jeg anbefale deg å kjøpe et sånt filter: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierra råner Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Uff, ble fort dyrt det der ja Men K&N filter skal på, link til salgsside ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 min første ist motor kosta med 800kr hehe da fikk jeg turbo osv så si gratis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Uff, ble fort dyrt det der ja Men K&N filter skal på, link til salgsside ?Filteret på bildet heter ikke K&N, men Green og fås kjøpt på kollevold og lignende tror jeg.. Runde Kon Filter får du kjøpt på feks Bilextra, torshov bilrekvisita eller andre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 min første ist motor kosta med 800kr hehe da fikk jeg turbo osv så si gratis.. Jojo.. Jeg bare la ut ei liste som var sånn ca hva det ville koste for en som ikke har kontakter eller masse deler liggende.. hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheff Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 hVa gjør man med luftmengdemåleren? setter den mellom ic og innsuge? 86 Mercedes 190E 16V 87 Mercedes 190D 2.5 [bruksbil] Mercedes 190 Klubb MBentusiastklubb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 hVa gjør man med luftmengdemåleren? setter den mellom ic og innsuge? Min står foran turbo Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheff Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Min står foran turbo Hmm, langt unna der den står org det.. 86 Mercedes 190E 16V 87 Mercedes 190D 2.5 [bruksbil] Mercedes 190 Klubb MBentusiastklubb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Hmm, langt unna der den står org det.. Jepp. Men funker veldig bra. Er prøvd utallig ganger av forrige eiere å ha den på trykksiden. Ender bare med at hele driten sprenger Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Hmm, langt unna der den står org det..Spiller INGEN rolle hvor den står.. Det er samma mengden luft som passerer igjennom røret, uansett HVOR den måler!... Bare å klippe-lodde-krympestrømpe ledningene på fornuftig vis det! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Vist det er mk1 det er snakk om skal det ikke være nødvendig å kutte ledningene. Da holder det å sprette opp den tapestrømpen som går framfor radiator, legge om litt på ledningene inni og tape igjen. Vips så munner ledningene til lmm ut rett før turbo. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworthhead Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 er det mulig å bruke orginal bensinpumpe på en is-t som lader 1.1 det er bytta stempler og satt på t4 turbo. den har blitt bremsa til 205hk og 325nm av forige eier,også lurte jeg litt på om det er mulig å bruke samme ledningsnett og om det er noe som eventuelt må forserkes? takker for svar vis noen har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Membranen i en LMM som brukes på OHC-motorene tåler ikke høyt trykk, altså komprimert luft. Leser man litt på forumet kan man se at det er flere som har ødelagt LMM ved å sette den på trykksiden.Skal ikke si samme prinsipp, bortimot, men tenk hva som skjer når du bruker en vanlig gasser på turbo-oppsett, det går ikke så bra. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now