Jump to content

vifte rele


bige

Recommended Posts

Stemmer det at det er bare en av de 2 viftene som skal gå? Bare ene som går til meg :S

Nei - da er en av sikringene gåene - hente meg .

Men når ac går er det riktig ........

Det er derfor jeg ønsker og bytte rele - så jeg er sikker på att jeg får ned temp i sommer ......

Link to comment
Share on other sites

Hm, sjekket sikringen, men den var helt. Det går bare ei vifte, uavhengig av om ac er av eller på..

 

Temperaturen på motoren var stabil mellom R og M før. Ekspansjonstanken begynte å lekke å motoren koket en gang, nå har jeg satt i ny ekspansjonstank, men nå er motortempen stabil på R. Noe som kan ha skjedd?

Link to comment
Share on other sites

Målte spenningen på den vifta som ikke går når den andre går å den har ikke noe spenning. Kan det da være relèt som er føkka ettersom sikring nummer 18 er hel, å jeg regner med begge viftene går på den sikringen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Elling

Ta bare å koble manuell knapp til viftene så er du sikker på at ingenting av det andre har tatt kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Heheh, men ingen som har instruksjonsbok på norsk da? Må vel stå der hva releet til vitftene heter. Min er på tysk å eneste jeg vet er at heigenblase er vifter elns. Det er jo en rele boks attmed hjernen å, men tror ikke viftereleet ligger der.

Link to comment
Share on other sites

Heheh, men ingen som har instruksjonsbok på norsk da? Må vel stå der hva releet til vitftene heter. Min er på tysk å eneste jeg vet er at heigenblase er vifter elns. Det er jo en rele boks attmed hjernen å, men tror ikke viftereleet ligger der.

Hei

Jeg vet ikke hvor de står men bensinpumpe rele står det 82gg9p704aa eller 85gg14089ca kr.395,- eller 140,-

På vifte rele 88bg8b658aa kr.455,-

svar fra ford

Link to comment
Share on other sites

Har du funnet ut hvor det sitter Bige?hvis ikke så skal jeg sjekke i mårra.men du kan bare kortslutte de to ledningene som går til føleren som sitter på radiatoren og høre hviket rele som klikker :)

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Har du funnet ut hvor det sitter Bige?hvis ikke så skal jeg sjekke i mårra.men du kan bare kortslutte de to ledningene som går til føleren som sitter på radiatoren og høre hviket rele som klikker :)

Har sjekket alle reler som sitter i motor roms boxen , må sitte et annet sted ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Jasså! Er det et rele til hver vifte? Kan være en av de 2 gule da..!?

 

Har ik peiling.. Men det er best å ha bryter spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har problemer med mine vifter nå.. Har fjusket litt tidligere, prøvde å kortslutte føler på radiator, men startet ikke alikevel..

Var lagt ut ekstern holder til sikringen til viftene, fant den nå :-D.. La samtidig opp bryter for overstyring av føler i radiator

Edited by fordcosworth

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Har problemer med mine vifter nå.. Har fjusket litt tidligere, prøvde å kortslutte føler på radiator, men startet ikke alikevel..

Var lagt ut ekstern holder til sikringen til viftene, fant den nå :-D.. La samtidig opp bryter for overstyring av føler i radiator

en liten ting jeg fant ut etter hvert ... når viftene går , mål strømmen på bensin pumpen , er den ikke MINIMUM 12v - bør du få justerbar lade regulator på dynamoen . dette ble meg fortalt på annet forum . ellers kan trykket synke så mye att den går mager ( ecu L1-8 uten lamda ) med dertil ras . På min målte jeg 10,9 v med viftene i gang . måler nå 14,7 på bat ved belastning og 13v på pumpen ........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...