Jump to content

Lufte bremser

Recommended Posts

Guest StianG
Posted

Skulle til å lufte bremsene på sierran min, men når jeg pumper så får jeg ikke opp noe trykk.

Har sjekka at det er bremseveske på den og finner ingen lekasje, må motoren svive for at det skal bli noe trykk(sviver ikke for øyeblikket)? ellers er det noen som har noe velmenede råd?

Guest Elling
Posted

Der jeg jobbet før hadde de ikke motoren igang når de luftet bremsene.

Håper dette var til noe hjelp :)

Posted

motorn må ikke svive, det har ikke med selve bremsene å gjøre, men hvor hardt du må tråkke på pedalen.

har du hatt av calipperne? kan jo være du har bytta om på høyre og venstre. det gjorde jeg engang, skjønnte **** ikke hvorfor jeg ikke fikk no trøkk, hehe :D

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Guest StianG
Posted

har ikke hatt av noe, bilen har stått ei stund så jeg tenkte det bare var å lufte bremsene men det gikk ikke

Kan det være den tingen som tanken til bremseveske står på og fordeler kraften til hjula(bremsekraftforsterker er det vel den heter?)

Posted

Det tar litt tid å bygge opp trykket om du har løsnet lufteskruene bak. Må bare pumpe, holde pedal inne og åpne lufte skruer. Husk å begynne med den som er lengst norte fra bremsværske beholderen, altså høyre bakhjul, så venstre bakhjul, høyre fremme og til slutt venstre fremme.

Guest StianG
Posted

har ikke løsnet noen lufteskruer, pumper som en gal men får ikke noe trykk, så den går bare rett i bunn når jeg skal holde pedalen inne

Guest StianG
Posted

har skiftet den tingen med tank som fordeler bremsekraften til hjulene men det hjalp ikke!

Posted

ta av vakum slangen på bremsekraftforsterkeren. og tråkk hardt ned et par ganger. meningen med "sjokk"tråkkinga er evnt å få ut luft som kan sitte mellom sylinderne framme ved bremsekraftfordeleren.. ellers er det bare å gjøre som det er sagt tidligere.

• 2 weeks later...
Guest StianG
Posted

noen som har noe flere tips, har skifta bremsekraftforsterkeren også nå, men hjalp ikke en dritt. Skal kjøre bilcross til helga hvis bare bremsene fungerer

Guest StianG
Posted

prøvd å fikse bremsene siden kl.05.00 men de virker fortsatt ikke, så det blir ikke noe bilcross i helga.

Så at når jeg pumpa på gasspedalen så kom det luft(?) ut av forgasseren, så hvis noen har noen tips kunne det vært greit?

Posted

kjøp en lufteslange som du monterer på et dekk og bremsveskebeholderen slik at det blir trykk i beholderen. da er det bare å løsne på nipplen på bremscalippter så kommer det veske ut :)

funker veldig bra!!

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Guest StianG
Posted

hvor får jeg tak i dette?