Jump to content

er dette cosworth deler?


Kindher

Recommended Posts

sjekk bolta på drivakslingene om det er 8 eller 10 m.m.

10 er 2wd

 

 

skal sjekke dette i kveld ;)

 

klokka skal vistnokk være fra en 4x4, men resten fra en 2wd sa han jeg kjøpte det av.

 

Men det som er så underlig er at jeg bestilte 2wd skiver fra FACE Motorsport, menne disse fikk jeg ikke til å passe.

 

Skiva var ca 1/1-1cm for høy, så calipperen treffer ikke skruehullene. er derfor jeg undrer på om han har bløffa for meg :S

Link to comment
Share on other sites

skal sjekke dette i kveld ;)

 

klokka skal vistnokk være fra en 4x4, men resten fra en 2wd sa han jeg kjøpte det av.

 

Men det som er så underlig er at jeg bestilte 2wd skiver fra FACE Motorsport, menne disse fikk jeg ikke til å passe.

 

Skiva var ca 1/1-1cm for høy, så calipperen treffer ikke skruehullene. er derfor jeg undrer på om han har bløffa for meg :S

 

ser ut som du har fått bakstilling fra vanlig Sierra med skiver.er mindre skiver på den enn Cosworth 2wd.

Klokka fra 4wd passer vel heller ikke inn i en 2wd bakstilling,så du har nok blitt svindla litt her

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

ser ut som du har fått bakstilling fra vanlig Sierra med skiver.er mindre skiver på den enn Cosworth 2wd.

Klokka fra 4wd passer vel heller ikke inn i en 2wd bakstilling,så du har nok blitt svindla litt her

4wd klokke passer rett inn i 2wd bakstilling,etter jeg knekte 7,5 tommen brukte jeg 3 stk 7 toms i samme stiling.bytta kun klokka!

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

skal være sperre jah ;) (blir testa i dag kan en trygt si :P)

 

menne passer cossie 2wd calippere bak på vanlig sierra bakstilling? er disse like kansje?

 

er det ikke noe stag eller bruer en kan måle tykkelsen på for å finne ut om det er cosworth eller ikke?

Edited by Kindher
Link to comment
Share on other sites

ledningsnettet ligner veldig på "favoritt" løsninga til ford på 85/90?? modellene med elektronisk forgasser.

er nok ikke til cosworth (ser du no plugger til dysene?)

 

 

Enig!.. :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

men da står styreboksen i motorrommet?her er stikkeren til styreboksen innvendig.og den stikkerren nederst til høyre er jo til amalventilen.

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Bremsane passer jo om hverandre på 4wd og 2wd og. ( bak)

 

Bremsene på Cosworth 2 og 4wd kan man bruke om hverandre men ikke Cosworth skiver på vanlig Sierra aksling med skiver.holderen for hjullageret og bremsecalipperen er forskjellige.den som er på Cosworth har festene for calipperen lengre ut slik at man kan montere på større skive,type Cosworth.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor passer ikke 7,5" diff inn i 4wd bakstilling når du mener at 7" passer rett inni 2wd bakstilling?

 

har vel noe med størrelsen å gjøre, diff opphenget, på 4wd er diffen 7", derfor passer den inn i 2wd bærebroen, men den sitter ikke optimalt der, altså det er klaring på hver side av diff festet.

Link to comment
Share on other sites

har vel noe med størrelsen å gjøre, diff opphenget, på 4wd er diffen 7", derfor passer den inn i 2wd bærebroen, men den sitter ikke optimalt der, altså det er klaring på hver side av diff festet.

 

altså passer den ikke rett inn.det må gjøres noe for at den skal sitte riktig i bærebrua

Link to comment
Share on other sites

hvorfor passer ikke 7,5" diff inn i 4wd bakstilling når du mener at 7" passer rett inni 2wd bakstilling?

 

hvis du har sett etter så er bærebrua på 2wd litt breiere,så det vil si at 7" passer rett i.må shimse med noen skiver men ellers bolt on.7,5" diff passer ikke i bærebrua på 4*4 cossie fordi denne er for smal mellom festene.du kan jo sveise og herje litt da,alt går hvis man vil :D

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

hvis du har sett etter så er bærebrua på 2wd litt breiere,så det vil si at 7" passer rett i.må shimse med noen skiver men ellers bolt on.7,5" diff passer ikke i bærebrua på 4*4 cossie fordi denne er for smal mellom festene.du kan jo sveise og herje litt da,alt går hvis man vil :D

 

tror ikke du skal belære meg om Cosworth bdt.poenget mitt er at 7" diff ikke er bolt on i 2wd bærebru pga at man må legge imellom skiver for at den skal sitte på riktig plass.

Link to comment
Share on other sites

nei det trenger du ikke.. fordi den sitter der den skal.. er bare øvre festet som er forskjellig på 7,5 og 7

.. ;) har AKURATT montert min 7" diff i min 2wd cossie travrs bak så det veit jeg.. ;)

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Hvis ledningsnettet er til en 4x4 cosworth så kan man koble vekk dysekontakter og alt det andre med de 3 sorte hurtigkontaktene som sitter ved torpedoveggen. Så det kan se ut som et 4x4 cosworth motorledningsnett

86 sierra cosworth
 

Link to comment
Share on other sites

Guest RACEFIX

Ledningsnettet ser ut til å være inderste delen fra en 4x4 Cosworth.

Bakstillingen ser ut for å komme fra en XR4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...