Finken Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Lurte på om folk med datasprut ville slenge opp et par bilder av motorrom.. Ettersom jeg driver på og bygger om nå ville jeg se åssen andre har gjort det.. Skriv gjerne specs og type sprut Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Finken Posted April 29, 2006 Author Posted April 29, 2006 Ingen som har datasprut her?! Lurte også på om orginale cosworth dyser passer i innsuget og fuelrailen på efi insuget fra mk5,6?? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Tombra Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Hvorfor kaste bort penger på datasprut sier nå jeg Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Garnes Racing Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Hvorfor kaste bort penger på datasprut sier nå jeg bla opp i fast ford å sjå der.cosworth insprut er ikke vansklig å modifisere på rst. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Finken Posted April 30, 2006 Author Posted April 30, 2006 Hvorfor kaste bort penger på datasprut sier nå jeg Fordi k jet er noe forbanna dritt som jeg ikke gidder å kødde med lenger Åssen farge er det forresten på orginal dysene til cosworth? Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
alibaba Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Den beste løsningen er MS v3 og EDIS, og billigste. Da får du et fullt justerbart sprut, Cosworth Weber/Marelli må du legge litt kroner i mappingen på. Elektroniske innsprut har helt klart fordeler over KE-Jet. Hadde ikke mitt fungert perfekt, hadde jeg fort byttet det mot et elektronisk innsprut. x - RS Turbo S2
cosworth540 Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Fordi k jet er noe forbanna dritt som jeg ikke gidder å kødde med lenger Åssen farge er det forresten på orginal dysene til cosworth? gule
RS 1000 Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Hvorfor kaste bort penger på datasprut sier nå jeg Hvis du heller sier "bruke penger på datasprut" så mener jeg at den aller største fordelen er at man da endelig kan bosse hele CVH motoren og sette ned i Zetec 2,0L 16V og da snakker vi om alvorlig med effekt, dreiemoment bunndrag osv osv. i forhold. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Finken Posted April 30, 2006 Author Posted April 30, 2006 Planen min var å kjøpe autronic, for dette får jeg nokså god pris på.. Noen som har erfaringer med det?Takk for svar alle sammen Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
RS 1000 Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Planen min var å kjøpe autronic, for dette får jeg nokså god pris på.. Noen som har erfaringer med det?Takk for svar alle sammen Det er en god plan. Hold deg til den du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
d-link Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 "Litt dyre?" MS v3 betaler jeg 7500 for komplett med ALT inkl BB lambda og sensorer til diverse på døra. Får ikke Autronic boksen for den prisen en gang. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Finken Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 "Litt dyre?" MS v3 betaler jeg 7500 for komplett med ALT inkl BB lambda og sensorer til diverse på døra. Får ikke Autronic boksen for den prisen en gang. Det er jo sant, men litt må man ofre når man først er i gang..Kan jo ha litt med kvalitet og si og da Er det noen her som har prøvd efi innsug på orginal rst topp? hva gjorde dere? passa ikke helt Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Finken Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 (edited) Hvor langt kan man en tøyerst med orginale stempel forresten? hk? ladetrykk? turtall Edited May 4, 2006 by Roger RS Turbo Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
hår ball Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 Det er jo sant, men litt må man ofre når man først er i gang..Kan jo ha litt med kvalitet og si og da Er det noen her som har prøvd efi innsug på orginal rst topp? hva gjorde dere? passa ikke helt kvaliteten tror jeg ikke det er noe ig utsi på MS selv om det er billig, men det er ikke noe diskusjons tema det har blitt så smått diskutert i morty sin topic.. Men du har 3 alternativer når d kommer til insuget: 1: bytte til efi topp2: få fresa utsparinger til dysene i toppen 3: kjøp ei konvertions plate fra oddkidd eller like, det er på måte en shims med utsparingene og alt, bare klask rett på.. Jeg kommer nokk til og fres til utsparingene i min topp tenker jeg, visst jeg i heletatt trenger det da, da toppen er ganske grovt porta må vell finpusse det litt kanskje, det som egentli var planen min var convertions plata, men prøver uten først.. men hadde det ikke vært for at jeg hadde denne porta toppen hadde jeg brukt efi topp...
Finken Posted May 4, 2006 Author Posted May 4, 2006 kvaliteten tror jeg ikke det er noe ig utsi på MS selv om det er billig, men det er ikke noe diskusjons tema det har blitt så smått diskutert i morty sin topic.. Men du har 3 alternativer når d kommer til insuget: 1: bytte til efi topp2: få fresa utsparinger til dysene i toppen 3: kjøp ei konvertions plate fra oddkidd eller like, det er på måte en shims med utsparingene og alt, bare klask rett på.. Jeg kommer nokk til og fres til utsparingene i min topp tenker jeg, visst jeg i heletatt trenger det da, da toppen er ganske grovt porta må vell finpusse det litt kanskje, det som egentli var planen min var convertions plata, men prøver uten først.. men hadde det ikke vært for at jeg hadde denne porta toppen hadde jeg brukt efi topp... Vil ikke starte en diskusjon om dette nei men tilbake efi toppen.. nytter ikke å bare frese her tror jeg..noen forslag åssen jeg kan fylle igjen i det blå feltet?hullet i innsuget er ca. så stort som den røde linja.. Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
Robox Posted May 4, 2006 Posted May 4, 2006 eneste måten å gjøre det skikkelig på er jo å sveise en skikkelig kladd der og så frese ned pakningsflaten.. beste og billigste løsningen er nok enten å finne deg en efitopp eller kjøp deg en konverteringsplate hos jano oddkid i england.. gå på denne lenken her og så inn på forumet, så sender du han bare en pm.. veldig hyggelig kar og ha med å gjøre... http://members.lycos.co.uk/oddkidd/
alibaba Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 Finn en EFI topp og innsugmanifold hos høggern. x - RS Turbo S2
Robox Posted May 5, 2006 Posted May 5, 2006 ja.. begge motorene er cvh, ingen forandring mellom innfestingene til kammen mellom modellene..
Finken Posted May 6, 2006 Author Posted May 6, 2006 kanskje jeg må en tur på hugger'n og.. Spurte om det tidligere og men prøver igjen Noen som vet hvor mye orginal stemplene tåler? hk? ladetrykk?Takk for svar alle sammen Ford Escort RS Cosworth 92' Nissan Skyline R32 GT-R V-specII Ford Escort Rs Turbo 86' "død" Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"
TJ_RS_Turbo Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 ålræit!!! da må jeg ut og snoke litt Kammen passer fint i efi-toppen.. Satte kammen som sto i rst toppen over i efi-toppen her om dagen. Bedre ventiler er det også i efi toppen MEN det går også fin å frese ut spor i overkant så du får plass til dysene i mfi toppen. Nok av gods der. Men det fant jeg ut etter at jeg hadde kjøpt efi-toppen. Så bare "kjøp" den ekstra efi-manifoilen jeg har du!!! hehe 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Escort RST WRC Posted May 6, 2006 Posted May 6, 2006 Sikker på at det er bedre ventiler i Efi-toppen??Er jo natriumfylte ventiler i RST-toppen, for bedre kjøling..Tviler på at det er det i Efi-toppen som org. står på en maskin som det er 105hk i... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort RST WRC Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Fortell meg hvilken cvh xr3i som har 130 hk! Er Zetec xr3i som har 130 hk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now