Jump to content

kam til sierra is


Guest kjell ove_88

Recommended Posts

Guest kjell ove_88

tenkte eg skulle kjøpe ny kam siden den gamle begynner å bli slitt.

noken so har noke å annbefale? vil å noke med litt meir effekt, ikkje originalt.

det er til Sierra is.

Edited by kjell ove_88
Link to comment
Share on other sites

ja men kas kam skal eg velge?

 

Sport injection kammen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sport injection kammen.

 

Jeg lurer også på denne kammen til min sierra is :wub: , noen som har noen erfaringer med denne kammen? mye effekt får man ca da når man har grenrør, kn, og effektannlegg i tillegg?

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

om du først skal ha ny kam er det greit å kjøpe helt kam sett siden løfterne dine også er slitt. bytte alt så er du sikker på at det holder lenger. også husk at den kammen ikke skal stilles inn som en orginal kam siden den har en annen profil.

Edited by LordSnick

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
står at han er på jakt etter kam til is :D

 

har selv hatt der FR34K, fønket den :)

 

Ja ok, merka du noke forskjell då?

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen erfaringer med Kent FR33 kammen?? vurderer denne på min IS, hørt at den er så og si død under 2500 omdr (på orginal 2 l lat), men jeg har kn, effektannlegg og grenrør og innsprøytning, vil ikke dette hjelpe? og gjøre bilen litt mer sterkere og seigere på bunn?

 

Trenger svar! :)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest kjell ove_88
bør ha husterbart kamdrev for å få mest ut av den kammen, har den kammen selv...

 

kva er egentleg funksjonen til eit justerbart kamdrev? har aldri fått det med meg.

Link to comment
Share on other sites

for å få den rette timingen, slik at alt er opptimalt..

 

 

Jeg vil heller si det slik at ett justerbart kamdrev gir mulighet til å justere motorkarakteren i den retning eieren ønsker. Tidligere (lukking av ins. ventil) gir bedre bunndrag og en sterkere motor. Senere gir mer drag på toppen.

Noe "optimalt" resultat på dette nivået er bare å glemme for oss dødelige.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Du vil få ca 130 hk

 

D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam!

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam!

 

les no annet et max power du ;)

 

får ikke mer effekt med sånnt.

 

med en rett justert kam og motor kan du vel nærme deg 130hk.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Har selv bestilt Kent FR34 Kam kit til min is. Kommer i løpet av neste uke. Ser fram til å få den montert :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra
D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam!

det gjør det nok ikke nei..

jeg har tenkt litt på dette og slått meg en konklusjon..

Hvordan skal grenrør hjelpe bilen din noe særlig når innsugseffekten fortsatt er den samme? derav at kammen er den samme fortsatt?

Du må nesten kjøre heile løpet for at du skal få en effekt..

med andre ord, Kam for at motoren skal kunne spytte ut mer eksos, og derav igjen et grenrør som fører dette bedre gjennom, og større eksos(eller raka rør elr no) for å flyte det mer ut..

 

sånn ca ? rett meg fordi dette er interessant å lese om

Link to comment
Share on other sites

det gjør det nok ikke nei..

jeg har tenkt litt på dette og slått meg en konklusjon..

Hvordan skal grenrør hjelpe bilen din noe særlig når innsugseffekten fortsatt er den samme? derav at kammen er den samme fortsatt?

Du må nesten kjøre heile løpet for at du skal få en effekt..

med andre ord, Kam for at motoren skal kunne spytte ut mer eksos, og derav igjen et grenrør som fører dette bedre gjennom, og større eksos(eller raka rør elr no) for å flyte det mer ut..

 

sånn ca ? rett meg fordi dette er interessant å lese om

 

Merkelig at bilen går ganske så mye bedre da ?? har tatt presise målinger mange plasser hvor jeg kjører bare for å være sikker, og jeg klarer endel km\h ekstra i forhold til det jeg hadde før, når alt var orginalt, pluss at bilen drar mye bedre, og liker seg mye bedre i toppetasjen av turtelleren enn før:)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...