Guest kjell ove_88 Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 (edited) tenkte eg skulle kjøpe ny kam siden den gamle begynner å bli slitt.noken so har noke å annbefale? vil å noke med litt meir effekt, ikkje originalt.det er til Sierra is. Edited April 23, 2006 by kjell ove_88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Kollevold.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjell ove_88 Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Kollevold.no ja men kas kam skal eg velge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 er det denne kammen??KCFR30 Ford OHC Kamaksling, sports injection kr. 2020,- http://www.kollevold.no/kentcams.htm '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEXr4i Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 km kams på hemnes i akershus er også veldig flinke med kammer til sierra. fikk bedre pris der på en forespørsel enn hos Kollevold. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 ja men kas kam skal eg velge? Sport injection kammen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 Sport injection kammen. Jeg lurer også på denne kammen til min sierra is , noen som har noen erfaringer med denne kammen? mye effekt får man ca da når man har grenrør, kn, og effektannlegg i tillegg? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjell ove_88 Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 noken so har prøvd kamma ifrå burtonpower? dei har jo mange å velge mellom. burtonpower Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 (edited) om du først skal ha ny kam er det greit å kjøpe helt kam sett siden løfterne dine også er slitt. bytte alt så er du sikker på at det holder lenger. også husk at den kammen ikke skal stilles inn som en orginal kam siden den har en annen profil. Edited April 24, 2006 by LordSnick 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 veel etter d jeg vet så heter den sport injection kammen FR34k k= kit men har du gasser eller I motor da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 står at han er på jakt etter kam til is har selv hatt der FR34K, fønket den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjell ove_88 Posted April 24, 2006 Share Posted April 24, 2006 står at han er på jakt etter kam til is har selv hatt der FR34K, fønket den Ja ok, merka du noke forskjell då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 ble hissigere og høyere på turtall. kommer nok til å kjøpe den kammen, men da sammen med justerbart kamdre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 bør ha husterbart kamdrev for å få mest ut av den kammen, har den kammen selv... 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Noen som har noen erfaringer med Kent FR33 kammen?? vurderer denne på min IS, hørt at den er så og si død under 2500 omdr (på orginal 2 l lat), men jeg har kn, effektannlegg og grenrør og innsprøytning, vil ikke dette hjelpe? og gjøre bilen litt mer sterkere og seigere på bunn? Trenger svar! Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kjell ove_88 Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 bør ha husterbart kamdrev for å få mest ut av den kammen, har den kammen selv... kva er egentleg funksjonen til eit justerbart kamdrev? har aldri fått det med meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 for å få den rette timingen, slik at alt er opptimalt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 for å få den rette timingen, slik at alt er opptimalt.. Jeg vil heller si det slik at ett justerbart kamdrev gir mulighet til å justere motorkarakteren i den retning eieren ønsker. Tidligere (lukking av ins. ventil) gir bedre bunndrag og en sterkere motor. Senere gir mer drag på toppen. Noe "optimalt" resultat på dette nivået er bare å glemme for oss dødelige. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Jeg lurer også på denne kammen til min sierra is , noen som har noen erfaringer med denne kammen? mye effekt får man ca da når man har grenrør, kn, og effektannlegg i tillegg? Du vil få ca 130 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Du vil få ca 130 hk D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam! Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam! les no annet et max power du får ikke mer effekt med sånnt. med en rett justert kam og motor kan du vel nærme deg 130hk. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Har selv bestilt Kent FR34 Kam kit til min is. Kommer i løpet av neste uke. Ser fram til å få den montert [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 D kan umulig stemme, Eff annlegg kombinert med grenrør skal gi mellom 10 og 20 % effektøkning og bare d er ca 15-20 hk, da ligger man allerede over 130 uten trim kam!det gjør det nok ikke nei..jeg har tenkt litt på dette og slått meg en konklusjon..Hvordan skal grenrør hjelpe bilen din noe særlig når innsugseffekten fortsatt er den samme? derav at kammen er den samme fortsatt?Du må nesten kjøre heile løpet for at du skal få en effekt..med andre ord, Kam for at motoren skal kunne spytte ut mer eksos, og derav igjen et grenrør som fører dette bedre gjennom, og større eksos(eller raka rør elr no) for å flyte det mer ut.. sånn ca ? rett meg fordi dette er interessant å lese om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AnDtHo Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16806 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted May 1, 2006 Share Posted May 1, 2006 det gjør det nok ikke nei..jeg har tenkt litt på dette og slått meg en konklusjon..Hvordan skal grenrør hjelpe bilen din noe særlig når innsugseffekten fortsatt er den samme? derav at kammen er den samme fortsatt?Du må nesten kjøre heile løpet for at du skal få en effekt..med andre ord, Kam for at motoren skal kunne spytte ut mer eksos, og derav igjen et grenrør som fører dette bedre gjennom, og større eksos(eller raka rør elr no) for å flyte det mer ut.. sånn ca ? rett meg fordi dette er interessant å lese om Merkelig at bilen går ganske så mye bedre da ?? har tatt presise målinger mange plasser hvor jeg kjører bare for å være sikker, og jeg klarer endel km\h ekstra i forhold til det jeg hadde før, når alt var orginalt, pluss at bilen drar mye bedre, og liker seg mye bedre i toppetasjen av turtelleren enn før:) Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now