Jump to content

Eu kontroll i april.. hjeelp

Guest Jaegermeistern

Recommended Posts

Guest Jaegermeistern

noen som vet om et verksted som de ikke er så nøye på senkefjører? gidder ikke og ta av de jeg har for og sette de på dagen etter EU lissom... send meg en PM da hvis dere har noen idèer :D

takk for alle svar :D

Guest fastback

heierverkstedet i rakkestad er de ikke så nøye.

en kompis av meg tok med en bil til eu godkj og da de så på den, var det noe bremser eller et eller annet som måtte fikses, da han kom tilbake dagen etter med bilen som han hadde fiksa, spurte mekanikeren om det var han som hadde skrudd, for da var det sikkert greit..... han fikk godkjent

Guest Jaegermeistern
Fastback:

Fjern navnet på firmaet du har vært hos du... Neste gang du skal dit så har de ikke lov til og drive med EU godkjenning kansje... ;)

Hæ?

den tok jeg ikke heelt...

har ikke vert noen steder enda.... skal se om jeg finner noen steder der de ikke er så nøje...

men ta det på pm da... så de ikke får noe pes.. det jeg mente med pm lissom...

:edit glem det.. hehe trodde den var rettet mot meg :P

Edited by Jaegermeistern

Guest Jaegermeistern
heierverkstedet i rakkestad er de ikke så nøye.

en kompis av meg tok med en bil til eu godkj og da de så på den, var det noe bremser eller et eller annet som måtte fikses, da han kom tilbake dagen etter med bilen som han hadde fiksa, spurte mekanikeren om det var han som hadde skrudd, for da var det sikkert greit..... han fikk godkjent

hva mente jeg med pm? var at navn på firmaene ikke skal ut i allmenheten :D hehe

er nok best og skifte til orginale. for det er nye regler for senkesett nå. du må ha papirer på 4hjuls kontroll, pluss at du må ha den tyske dokumentasjonen på senkesettet. tuv papirene som er med når du kjøper senkesett er ikke godt nok lenger.

Fjernet grunnet størrelse.

Guest Jaegermeistern

tahhahah :D

mye vits egentlig.. skal vedde på at de kjærringene på biltilsynet ikke kan norsk engang

tahhahah :D

mye vits egentlig.. skal vedde på at de kjærringene på biltilsynet ikke kan norsk engang

for å få godkjent sierran me senkefjærer på eu-kontroll må man ha fjærene innskrevet i vognkortet,det gjelder felger og dekk også.4-hjulskontroll koster ca 1000.- hos fleste bilverksteder.men måla kommer aldri innafor fabrikens mål.for å få til det må man bruke målene til cosworth for den har større vinkler.

tuv-papirer må forevisest,men er fjærene gamle og rusta,slik at det som står på fjærene ikke visest trenger man ikke å ha rette tuv papirene en gang,lån med kompisere eller få en kopi av papirene med ei bildelsjappe.koster 175.-for kontroll på biltilsynet og 400.-for å skrive det inn i vogn kortet,da er det lurt å skrive inn altenativ dekk og felg dim med det samme slik at man ikke trenger å fare en gang til for å vise felger og dekk.for blir man stoppa i teknisk kontroll med senking og felger må man somoftast på full-teknisk kontroll hos biltilsynet.

TURBO POWER!!"!

GeirRuneGarnes

Guest Jaegermeistern

Vel jeg har tuv papirer... og felga mine er 15" med 205 50 dekk...

veit ikke om detta går innenfor fabrikkens mål jeg?

hehe

men kan jo ta meg en tur til biltilsynet . . kanskje... hmm... men **** har ikke råd til 4hjulskontroll da.. det er for dyrt... OMG!!!

****.. kaste bilen på dynga!!

ingen som jobber et sted a? hehe som er intresert i og hjelpe? biltilsynet er aller siste allternativ...

Guest Jaegermeistern

neivel?

vel hjula mine står sånn da: /---\

ehehe vel ikke fullt så mye da men... endel... det ser dem tvert...

Guest Jaegermeistern

vel.. har nå funnet ut at dekkdimensjonen jeg har på sommerdekkene holder standarden med 4 millimeter innenfor 5% grensa :D så det var en lettelse :D

ett skritt nermere eukontrollen...