Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hva er galt?

at maks turbo-trykk kommer ikke før på 4000 omdr. og da lader den 0,6 bar.....fra ca. 1500 omdr til 4000 omdr. så lader den 0,3 bar.. og annet problem jeg har. er at når jeg dra på starter (kald motor) så går den greit rundt.. men når jeg var ute å kjørte og skylle fylle bensin og dra på starter(varm motor) så gikk den så vidt rundt og jeg greide å startet og denne feilen er der hele tiden...

 

 

 

mvh Rsmuffe

Posted

Lader den gradvis mer opptil 0.3 og stopper der, for og så hoppe opp til 0.6bar på 4000 RPM? Gjelder dette alle gir? I 1. og 2. vil den nok ikke lade fullt før ved 4000 RPM.

 

Kan være varmen som tar knekken på noe i startern. Eller batteriet som ikke lades skikkelig og blir svakt på visse tidspunkt.

x - RS Turbo S2

Posted

Starteren holder jo til i et hett nabolag, så den kan nok begynne å bli sliten ja.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted
Hva er galt?

at maks turbo-trykk kommer ikke før på 4000 omdr. og da lader den 0,6 bar.....fra ca. 1500 omdr til 4000 omdr. så lader den 0,3 bar.. og annet problem jeg har. er at når jeg dra på starter (kald motor) så går den greit rundt.. men når jeg var ute å kjørte og skylle fylle bensin og dra på starter(varm motor) så gikk den så vidt rundt og jeg greide å startet og denne feilen er der hele tiden...

 

 

 

mvh Rsmuffe

En kopis av meg har samme problemet med sinn opel manta gte når han skal starte på var motor.. etter han satt i 2,2 rekord motor.. tror rett og slett det blir formye kompresjon på varm mortor(stemplene utvider seg ved høy varme) :(

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Posted

For mye kompresjon i en motor vil nok ikke yte noe særlig motstand for en kraftig elmotor som er giret kanskje kraftig. Problemet hans er at starter er svak. Enten en ødelagt starter eller svakt batteri vil forårskae dette.

x - RS Turbo S2

Posted
når du får maks ladetrykk, begynner nåla i turbotrykks klokka å hoppe frem og tilbake eller??

jeg får 0.6 bar ved 4000 tusen.. og så hopper den til 0.7 et hundredel..og er tilbake på 0,6 bar.... ved maks.. og dette her gjelder i 3,4 og 5 gir... 1 og 2 husker jeg ikke... en stund siden jeg har kjørt den. pga. rustsveising... går greit når jeg får 0,6 bar ladetrykk forresten...... jeg får bytte starter før jeg monterer motoren i vogna igjen

Posted

Vil nok si at det er dårlig actuator på bilen som gjør at trykket veksler, ang starteren har du varmeskjoldet på?.

 

"En kopis av meg har samme problemet med sinn opel manta gte når han skal starte på var motor.. etter han satt i 2,2 rekord motor.. tror rett og slett det blir formye kompresjon på varm mortor(stemplene utvider seg ved høy varme)"

 

Javel, er stemplene i en opel laget av lettmetall eller no slikt? :P

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Det er normalt at turbotrykket går litt tilbakke etter å ha nådd maks ladetrykk. Ang stempler så blir jo ikke stemplene helt runde før de har normal arbeidstemp, men det bør normalt sett ikke ha innirkning på start av motoren.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...