Guest RSTurbo86 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Hvordan plugger skal man bruke på rs turbo?
alibaba Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 NGK BCR8ES. Kjøpes f.eks. på mekonomen. Koster ca. 50kr stk. x - RS Turbo S2
Escort RST WRC Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 (edited) Har Champion QC-59c.Må stille opp pluggåpningen tror jeg, da denne er 0.6 eller noe, og ikke 0.9-1 som er org. Den står å nykker av og til på tomgang, går litt ugjevnt.. Kan det stemme at dette vil bli bedre med rett pluggåpning?Virker som om den hopper over et og annet tenningspunkt, bare sånn av og til...Har Champion QC-59c plugger, 8mm Black Diamond pluggledninger, ny rotor og nytt fordelerlokk... Edited April 20, 2006 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
alibaba Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Champion er for dyre, koster mer enn 100kr stk. NGK BCR8ES kan du putte rett i, 0.8mm åpning. Knallplugger. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 men vilken plugger er "gromme"? noen som har svar på det? grommere en de alibaba nevner Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Hvor gromme skal du ha? til 2 bar ladetrykk og 300 hester? NGK BCR8ES holder til det og, samme plugger som brukes til Cosworth. De er mer enn bra nok. x - RS Turbo S2
alibaba Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 Det er en "racingplugg", ikke vanlig NGK plugg til mors corolla. Den har et varmetall på 8, som gjør den rimelig kald. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted April 20, 2006 Posted April 20, 2006 takker alibaba. bare tankte jeg skulle ha litt racing preg... men vet ikke om den skal værra kald og slik jeg da.. ville bare ha noe som var bedre en standard og enda litt til.. men 2 bar er jo litt drøyt for min del. men tas til vurdering. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Escort RST WRC Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 De jeg har (Champion QC-59c) har jeg blitt anbefalt av flere som driver og trimmer Ford. Er kalde plugger det også.. NGK BCR8ES måtte de bestille inn her jeg bor, så de gadd jeg ikke.Like greit å vente på noen plugger med skikkelig kvalitet. Har ikke prøvd NGK BCR8ES selv, men kan umulig være så god holdbarhet på de? eller, alibaba? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
TJ_RS_Turbo Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Da lurer jeg på hva slags plugger man skal ha til en rs turbo med edis tenning? Hehe. Og hvilken åpning skal dem ha? Regner med at det er litt større åpning når en har fordelerløst system. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Escort RST WRC Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Er vel noe med å ha mindre pluggåpning dess høyere ladetrykk, slik at gnisten ikke blir "blåst ut" av luft-bensinblandingen? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
TJ_RS_Turbo Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Er vel noe med å ha mindre pluggåpning dess høyere ladetrykk, slik at gnisten ikke blir "blåst ut" av luft-bensinblandingen? Men det er vel noe med at en kan ha større åpning dess bedre gnisst en har også. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
alibaba Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 For siste gang, NGK BCR8ES. Mer enn gode nok og passelig pris. Kan monteres rett inn uten noen justering og motoren går perfekt uten noe som helst tull. NGK får man både hos Torshov og Mekonomen. Jeg har også bruk Denso som de selger hos Bilxtra, fungerte godt de og. x - RS Turbo S2
alibaba Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 De jeg har (Champion QC-59c) har jeg blitt anbefalt av flere som driver og trimmer Ford. Er kalde plugger det også.. NGK BCR8ES måtte de bestille inn her jeg bor, så de gadd jeg ikke.Like greit å vente på noen plugger med skikkelig kvalitet. Har ikke prøvd NGK BCR8ES selv, men kan umulig være så god holdbarhet på de? eller, alibaba? Dette er ekstremt kalde plugger som også gir problemer på Cosworth. Det er ingen vits å anbefale noe man har problemer med. x - RS Turbo S2
Guest RSTurbo86 Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 Takker for GODE svar Går for alibaba plugger
Escort RST WRC Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 (edited) Alibaba: Vil ikke kalle det et problem, er bare at den hopper over et og annet tenningspunkt hvert 5.-10.sek på tomgang Fungerer ypperlig på turtall, mye bedre enn Denso-pluggene som stod i tidligere..NGK BCR8ES er gode plugger de og, er jo mange som bruker de med god erfaring. Har ikke sagt imot det. Men jeg har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke hvor godt de fungerer. Absolutt gode nok for en RS Turbo uansett ja TJ_RS_Turbo: Dette har ikke noen sammenheng.Org. er det en viss åpning, og kjøper du bedre plugger skal du ikke ha større åpning fordi gnisten er kraftigere!Har du for stor åpning blir gnisten "blåst ut!" Edited April 21, 2006 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
OleK Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 som alibaba sier, bruk ngk bcr8es, kjørte med de i lang tid på caben, kan anbefalles! den motoren hoppet aldri over et tenningslag, selv med nesten 1.5 bar i ladetrykk. prøvde først champion c59, men disse ble for kalde for meg, motoren gikk mye renere og jevnere med ngk. Cosworth!
Escort RST WRC Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 som alibaba sier, bruk ngk bcr8es, kjørte med de i lang tid på caben, kan anbefalles! den motoren hoppet aldri over et tenningslag, selv med nesten 1.5 bar i ladetrykk. Får prøve ngk bcr8es ved neste pluggskifte da, siden alle skryter så fælt av de prøvde først champion c59, men disse ble for kalde for meg, motoren gikk mye renere og jevnere med ngk. Dette må da kunne gjøres noe med på pluggåpningen.. Har snakket med en kompis av meg som er mekaniker, og har hatt 5-6 RST'er tidligere. Han sa at jeg skulle prøve å få pluggåpningen opp mot 1mm, istede for 0,6 som er på Champion QC-59c.. Hvor stor pluggåpning kjørte du med på cab'en da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Alex_86 Posted April 21, 2006 Posted April 21, 2006 jeg?? hums... på xr3i motoren er det jo bare noen raring plugger (ngk) men må nye motoren jeg har så blir det de dere der... er jo bare å kjøpe dede funker jo! god kveld og natt!
fastford79 Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Motorcraftplugger som egentlig er til EFI rs turbo funker fint på 1 bar hvertfall. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
OleK Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 kjørte std pluggåpning på begge pluggene. men champisene koster jo dobbelt så mye som ngk...............løp&kjøp Cosworth!
Tombra Posted April 25, 2006 Posted April 25, 2006 Føyer meg inn i rekken av fornøyde brukere av NGK BCR8ES.Fåes på mekonomen bla a. Hva venter du på? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now