Jump to content

IRX450


SierraCos2wd

Recommended Posts

Noen som vet om det går å skifte til mindre eksos hus på denne turboen? Synes den er litt for treig for meg.

Vis ikke det går så er den muligens til salgs eller bytte.

 

 

Det synes "vi" som har forsøkt rundt her også. :angry: Utrolig irriterende.

 

Har du hørt med Norsk turboservice tlf 35 51 10 99 om hva som kan gjøres for å rette på problemet ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Meget interessante IRX 450 bremsepapirer ligger her, og takk for det:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16356

 

Legg merke til at man må ha hele 105 km/t PÅ 3. GEAR før man har full aks. og at grønndysene IKKE klarer å levere bensin til særlig mer enn 331 ærlige hk. ;)

 

Jeg tror at denne bilen nok går bedre enn mange andre med grønndyser.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jo. Så lærepengen er vel atter en gang at hvis noe virker for godt for å være sant, så er det det.

 

 

Kommer ikke du på veien med din IRX 450 snart da ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

At denne blir treig iforhold til den orginale T3'en sier seg selv ettersom at den har A/R 0.78 på eksos-siden. Men man slipper ihvertfall unna en masse eksosmottrykk iforhold til T3... - Er vel derfor at denne kan se ut til å være litt mere effektfull iforhold til de fleste andre grønndyse-cossier!. :)

 

En annen ting; fullt turbotrøkk ved 3600 er vel ikke så ille, turbo'en tatt i betraktning, iforhold til orginal cossie.. :ph34r:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

At denne blir treig iforhold til den orginale T3'en sier seg selv ettersom at den har A/R 0.78 på eksos-siden. Men man slipper ihvertfall unna en masse eksosmottrykk iforhold til T3... - Er vel derfor at denne kan se ut til å være litt mere effektfull iforhold til de fleste andre grønndyse-cossier!. :)

 

En annen ting; fullt turbotrøkk ved 3600 er vel ikke så ille, turbo'en tatt i betraktning, iforhold til orginal cossie.. :ph34r:

 

Selv om jeg ikke har målt mottrykket på en T3 myself så er nok ikke mottrykket på T3 så høyt som folk tror. Ser man nøyere etter på turboen så er det ingen grunn til at en T3 skal gi høyt mottrykk heller.

 

Ser man etter på bremsepapirene og vet at eieren ladet 1,7 BAR så ser man at det er merkelig at på ca. 3600 dvs 80 km/t (bilen er bremset på 3. gear) så er dreiemomentet kun ca 220 Nm altså mindre enn originalt. Dette samsvarer ikke med 1,7 BAR ladetrykk! (Det samsvarer mer med ca. 0,35 BAR) Man ser også at motoren ikke bremser maks moment før ca 106 km/t dvs ca 4800. Her gir motoren 444 Nm, og da samsvarer dreiemomentet bedre med ett ladetrykk på 1,7 BAR. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det sa jeg opptill flere ganger da dere skrøt av den turboen der :D oppskrytt :P

 

Max trykk på 3000 omd på cossien min jeg :) turbonetics turbo! bremsa 463 hk.

 

 

Vær grei og legg ut bremepapirene og spec. liste da. :D

 

Regner med at du har både grenrør, trimkammer mm. så direkte sammenligning av turboene blir vel litt rått parti?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

monterte en sån turbo på en cossie idag på jobben,+ portet topp,cooler,grønndyser+++ kjører bilen hjem ikveld,og må si jeg er mektig imponert over turboen,kommer fort,og trykket bygger seg opp fort som **** etter giring! en sånn vil jeg også ha! kjører med t34 stage3 på min,men den er mye tregere....

 

Det er nok fordi du ikke kjører en T34 turbo. (T34 er Escort Cosworth turboen, punktum. Alt annet er T4/T3 hybrider) Jeg tør å tippe at du faktisk kjører samme ((omtalt som 480 hk??)) T4/T3 tybrid turbo som syvers kjører og det er jo ikke måte på hvor tidlig det lader opp i følge ham. Har du forresten skikkelig bleed ventil ?

 

Jeg vil også si at det var da merkelig om ikke den motoren du nevner der snart havarerer med grønndyser og portet topp. Flere har erfart at blandingen blir mager med det oppsettet der og standerd topp, og når det er portet så blir det selvsagt enda magrere. Vær forsiktig i allefall.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

joda mye som spiller inn, men 78 eksos hus på en 420 hk turbo synes jeg er litt :wacko:

 

 

I følge Norsk Turboservice så skal dette også være en "480hk" turbo.

 

Jeg var ikke førnøyd med min etter første montering og prøvetur.

Men etter endel justering på bleedventil og forspenn ble det veldig akseptabelt for min del.

Link to comment
Share on other sites

I følge Norsk Turboservice så skal dette også være en "480hk" turbo.

 

Jeg var ikke førnøyd med min etter første montering og prøvetur.

Men etter endel justering på bleedventil og forspenn ble det veldig akseptabelt for min del.

Hvilke forhold endte du opp med, med tanke på hvor mye preload og hvor mye bleed ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det sa jeg opptill flere ganger da dere skrøt av den turboen der :D oppskrytt :P

 

Max trykk på 3000 omd på cossien min jeg :) turbonetics turbo! bremsa 463 hk.

 

Vel, en av kundene dine har nylig havarert T04 E trim 50 , A/R 0.63 turboen han kjøpte av RS motorsport, og han har montert turboen i denne tråden her på Volvo 2,3 literen sin. Førsteinntrykket er at IRX 450 funker bedre. Vanskelig å si hvor mye bedre for nå slurer 240 mm "sinter" clutchen helt løs med 1,9 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...