Jump to content

Ist motor


Guest SOUL OF FORD

Recommended Posts

Is motor i grei sant får du for 3-4-5000kr, alt etter som hvor grei den standen er :)

 

Ist er vanskelig å gi noe ca pris på, men en som fungerer bra uten de store kostbare modifikasjonene ligger vel på en 10000kr +- , alt etter som:)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest SOUL OF FORD
Is motor i grei sant får du for 3-4-5000kr, alt etter som hvor grei den standen er :)

 

Ist er vanskelig å gi noe ca pris på, men en som fungerer bra uten de store kostbare modifikasjonene ligger vel på en 10000kr +- , alt etter som:)

jeg har planer om å bygge om min sierra 2,0l gasser til ist eller noe sånt,er det noe jeg kan gjør med gasser motoren????

Link to comment
Share on other sites

Gassermotoren kan du jo N/A trimme. Kamkit, høvle, porte ++. Turbokonvertering av gassern er lite utbredt, i alle fall noe som holder over lenger tid. Men det du stort sett trenger er en trykkgasser, turbo og grenrør så er du langt på vei.

 

Mitt råd vil uansett være å bygge rundt is motoren, det er det mange her på forumet som har gjort. Slik at du kan få nyttige tips og unngå de værste fellene ved et slikt bygg :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest SOUL OF FORD
Gassermotoren kan du jo N/A trimme. Kamkit, høvle, porte ++. Turbokonvertering av gassern er lite utbredt, i alle fall noe som holder over lenger tid. Men det du stort sett trenger er en trykkgasser, turbo og grenrør så er du langt på vei.

 

Mitt råd vil uansett være å bygge rundt is motoren, det er det mange her på forumet som har gjort. Slik at du kan få nyttige tips og unngå de værste fellene ved et slikt bygg :)

Jeg har ikke trimmet så mye så hva er dyrest og hva er N/a timming???

Link to comment
Share on other sites

Turbo gir langt mer bang for the buck.

 

N/A er en forkortelse for Naturally Aspirated, sugemotor (forgasser).

Turbo begrepet kan også benyttes av enkelte som Forced Induction.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...