Guest SOUL OF FORD Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Hvor mye ligger en is/ist motor i pris ca (i grei stand)???
d-link Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Is motor i grei sant får du for 3-4-5000kr, alt etter som hvor grei den standen er Ist er vanskelig å gi noe ca pris på, men en som fungerer bra uten de store kostbare modifikasjonene ligger vel på en 10000kr +- , alt etter som:) [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest SOUL OF FORD Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Is motor i grei sant får du for 3-4-5000kr, alt etter som hvor grei den standen er Ist er vanskelig å gi noe ca pris på, men en som fungerer bra uten de store kostbare modifikasjonene ligger vel på en 10000kr +- , alt etter som:)jeg har planer om å bygge om min sierra 2,0l gasser til ist eller noe sånt,er det noe jeg kan gjør med gasser motoren????
d-link Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Gassermotoren kan du jo N/A trimme. Kamkit, høvle, porte ++. Turbokonvertering av gassern er lite utbredt, i alle fall noe som holder over lenger tid. Men det du stort sett trenger er en trykkgasser, turbo og grenrør så er du langt på vei. Mitt råd vil uansett være å bygge rundt is motoren, det er det mange her på forumet som har gjort. Slik at du kan få nyttige tips og unngå de værste fellene ved et slikt bygg [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest SOUL OF FORD Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Gassermotoren kan du jo N/A trimme. Kamkit, høvle, porte ++. Turbokonvertering av gassern er lite utbredt, i alle fall noe som holder over lenger tid. Men det du stort sett trenger er en trykkgasser, turbo og grenrør så er du langt på vei. Mitt råd vil uansett være å bygge rundt is motoren, det er det mange her på forumet som har gjort. Slik at du kan få nyttige tips og unngå de værste fellene ved et slikt bygg Jeg har ikke trimmet så mye så hva er dyrest og hva er N/a timming???
d-link Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Turbo gir langt mer bang for the buck. N/A er en forkortelse for Naturally Aspirated, sugemotor (forgasser).Turbo begrepet kan også benyttes av enkelte som Forced Induction. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
morty999 Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 den dagen man får 3000 for en is motor solgte en helt strøken en for 1500 for ikke lenge siden... så si ingen som ville gi mer en 1000kr..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now