Jump to content

mk6 escort 1.8si start vansker når varm


RstS2

Recommended Posts

Hey:)

 

Noen tips her?

 

har en mk6 1.8si 105hk escort, starter alltid når den er kald,

men hvis jeg tar en tur i butikken og starter den kjapt

igjen vil den ikke alltid starte. men starter noen ganger.

 

må kjinne den noe sinnsykt, eller vente noen minutter.

har prøvd med kondensfjerner.

 

har nye plugger, termostat,tempføler.

 

 

tja..

 

takker for alle svar:)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk etter falskluft lekasjer.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Storberget

Min '94 escort 1,8 fjusker også litt på oppstarten noen ganger. Men bare ved å pumpe litt på gasspedalen går det fint på forsøk nr. 2.

 

Tidligere i vinter der imot, da gikk på tverke! Alt av det elektriske kortslutta og noen ledninger smelta. =/ Det var ganske ille.

(var ment som en liten tankevekker bare) :P

Link to comment
Share on other sites

kan det være tennings hodet a tru.. hadde en escort mk3 for noen år siden, startet fint når den var kald men når jeg hadde kjørt litt så kunne den stoppe.. måtte vente noen min før jeg fikk start igjen da.. byttet tennings hodet å da ble den bra. B)

Link to comment
Share on other sites

kan det være tennings hodet a tru.. hadde en escort mk3 for noen år siden, startet fint når den var kald men når jeg hadde kjørt litt så kunne den stoppe.. måtte vente noen min før jeg fikk start igjen da.. byttet tennings hodet å da ble den bra. B)

 

 

 

Tenningshode sier du? mmmmnn hvor sitter det? er det tenningsmodul du mener?

 

takk for tips :)

Link to comment
Share on other sites

Tenningshode sier du? mmmmnn hvor sitter det? er det tenningsmodul du mener?

 

takk for tips :)

 

Prøv å åpne tanklokket etter at du har kjørt en lengre tur. Er det trykk så tyder det på at bensinslangen er i klem, og at lufttrykket blir feil, og at den dermed ikke starter ^_^

Link to comment
Share on other sites

Prøv å åpne tanklokket etter at du har kjørt en lengre tur. Er det trykk så tyder det på at bensinslangen er i klem, og at lufttrykket blir feil, og at den dermed ikke starter ^_^

 

 

Hey, Wolfman83

 

Når du sier det så er det trykk når jeg åpner tanklokket etter en tur.

**** kan det være dette som lager problemer.

 

noen vanlige steder som bensinslangen kommer i klem som

jeg kan sjekke?

 

takk for tips:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...