Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Da skulle jeg gjærne hatt noen kjappe rst tips, med tanke på motor deler! Hva er bra? Fra hvor? Og hvor mye?IntercoolerSilicon Slanger(turbo, radiator osv)DumpventilCam kitChipPorte toppen/planeManifoildThortelebodyolje kjøler... noe vits? og bare for å vite...stempler og de greiene der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 si ifra når avtalen er oppe, så får de nok en fin bestlling av meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
thewizard Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 eller bestill fra england.. Escort RsTurbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 var tanken... men merke osv... vet ikke om jeg skal bestille alt fra burton liksom Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Ta deg en tur til england. Kjøp på burton uten moms, ta det hjem til norge, uten å kjøre på "rødt" Ta med en kamerat på langhelg, båten fra bergen/haugesund/stavager koster ofte 1995kr for to personer i bil tur/retur. Tror det går en båt fra Kristiandsand og. Tar ca. fire timer å kjøre fra Newcastle til London. Jeg har gjort dette. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 (edited) hum, veldig fristende men merke på IC da hva er bra å overpriset, hva er bra og billig??samme med dump.cam kit.. hvilket merke? å chip... fra hvem Edited April 12, 2006 by Alex_86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 Chip fra Ahmed Bayjoo. Han spesiallager chip til din bil om ønskelig. Svært hyggelig og hjelpsom kar, som vet hva han driver med! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 jaha.. søkte på det... pj motorsport endte jeg opp på... men ic å sånn da Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 jaha.. søkte på det... pj motorsport endte jeg opp på... men ic å sånn da GRS eller Radtec. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 12, 2006 Share Posted April 12, 2006 tror jeg går for grs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 hums, hvilken av disse er best da? Radtec´en fulgte det med vifte og greier! Hva av dump ventiler da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 samme sted som du kjøper grsen kan du kjøpe slim vifte og.den var ikke så veldig dyr.mr graham var veldig hyggelig og hjelpsom kar.holdt deg alltid oppdatert.anbefaler han. 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 grs cooleren regnes for å være den beste på kjøling av innsugsluften, grunnen til at folk prøver andre merker er fordi de har bedre luftgjennomstrømning.. dette er fordi grs bruker twinpass oppbygning på den vanligste og beste modellen sin, mens de andre bruker single pass... den vanligste og mest brukte grs cooleren er av twin pass oppbygning. altså at luften må passere gjennom cooleren 2 ganger og kjøles da over lengre tid enn de andre merkene som bruker single pass oppbygning. de andre merkene har et mye bredere, men også mye kortere register som ikke rekker og kjøle innsugsluften raskt nok og det vil da si at mer luft kan passere raskere gjennom cooleren, men den vil ikke kjøles like mye ned.. siden luften tar lengre tid på å passere gjennom registeret på grs'en vil "lagtiden" øke litt, men denne cooleren brukes alikevel mye fordi den klarer det de andre ic'ene ikke klarer og det er å holde innsugstemperaturen nede! trenger du mer spesifikke opplysninger på dette kan jeg prøve å forklare det mer innviklet.. som clinton sier selger grs også en vifte som passer til oppsettet.. så du må nesten se om du vil tillate en bittelitt høyere lagtid mot å få lavere innsugstemperatur.. bakdelen med så stor ic er at vanntemperaturen øker fordi radiatoren ikke får like mye luft gjennom som før, derfor er det viktig å ha en radiator som fungerer bra for at det ikke skal bli noen problemer.. en swirlpot kan hjelpe godt på dette problemet.. en swirlpot fjerner luftboblene i vannet og gjør at mer av vannet som passerer gjennom radiatoren får mer kontakt med kjøleribbene og får levert fra seg mer varme fordi det ikke er så mye luftbobler som tar opp plass.. piper 285t2 er et bra valg av camkit som ikke er overpriset, denne er også den mest brukte turbokammen. kent har også en god kam til denne maskinen, men kent bruker en dårligere stållegering når de produserer kammer som gjør at de varer kortere.. selv har jeg en newman cam med mekaniske løftere, den skal gi mer effektøkning enn noen av de andre kammene og også MYE bedre levetid, bakdelen er at den koster en god del mer enn de andre settene.. når motoren min er ferdig skal den benkes og da skal det bli morro å se om kammen holder det den lover! som tombra sier: chip fra bayjoo er nok det beste valget når du skal beholde den originale motorstyringen.. da oppgir du alle modifikasjoner på motoren til han og han mapper en chip spesifikt til din motor! når det gjelder dumpventil er det mye å velge mellom som du kan bruke, noe må riktignok modifiseres litt, men dog.. bailey produserer en dobbelstemplet dumpventil som er spesifikt til denne typen motorstyring så det er nok det enkleste valget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 takk! hjalp gitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now