Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei! skal trimme cossie motoren litt nå og satser på ca 350 drivhjuls hk.

 

lurer da på korleis turbo eg bør velge til dette? hvor mykje det koster med turbo og er det muleg å spare penger på å handle i utlandet?

 

takker for svar og synspunkter :)

 

frode

Guest Ford Gnomen
Posted

Heller en GT25 - 28 til rundt 10k.

Posted (edited)
Heller en GT25 - 28 til rundt 10k.

 

 

Legg merke til at trådstarter sier ca. 350 drivhjulshester. Selvsagt må vi anta at vedkommende snakker om ærlig effekt og da rekker det ikke med GT 25 - GT 28 turbo (eller grønndyser heller)

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

350 på hjula? må jo opp i 400 i motor da. tipper 48 eksoshuset er riiimelig sluut da. hehe.. men finnes jo 55 eksoshus å da.. noe GGR lagde tror jeg..

 

hvis ikke har du jo GT turboene finn anbefalte

  • 2 weeks later...
Posted

Turboer får du kjøpt overalt i norge. nesten hver jævela butikk har turbonetics på hylla. www.krbtrading.no for eks.

 

du må ha en t3/4 46 mm lufthus og 63 steg 3 eksoshus :)

Posted

åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ?

 

Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting.

Posted

Kan komme med tallene mine oxo etterhvert, har Turbonetics T3/T4 e46, ar 0.63 eksoshus, portet, svarte simens, jensspeed chip, RS500 cooler, justerbare kamdrev mm, har ikke bremset med dette oppsettet enda. Skal opp på ca 1,8bar el no.

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Posted

Ringt og hørte om priser om div ting. Men Brembo Granturismo bremser til cosworth fytti h..... for en pris.

Men ellers greie folk og prate med.

--COSWORTH MOTORSPORT--

Posted
åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ?

 

Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting.

 

er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula..

 

har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det?

 

lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth..

Posted
er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula..

 

har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det?

 

lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth..

 

 

Jens tar 6000,- eller 6500,- for en komplett overhaling av topp+ porting.

Da bytter han ventilstyringer, tettninger og porter toppen din. Dette er rimelig.

Det var som han sa til meg at : Jeg tror du skal lete lenge etter en som gidder å stå å grave ut av toppen din og bytte styringer og alt det arbeidet som hører med for den prisen der. :D

Snakk med jens du.

86 sierra cosworth
 

Posted

Skal du gjøre noe med cosworthen din så er det vel ikke noe annet valg en å bruke Jens Hannestad. det er han som er ford mekanikern i norge ferdig med den diskusjonen :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...