kikk0 Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 hei! skal trimme cossie motoren litt nå og satser på ca 350 drivhjuls hk. lurer da på korleis turbo eg bør velge til dette? hvor mykje det koster med turbo og er det muleg å spare penger på å handle i utlandet? takker for svar og synspunkter frode Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 escort cosworth turbo eller t4 aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Heller en GT25 - 28 til rundt 10k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 (edited) Heller en GT25 - 28 til rundt 10k. Legg merke til at trådstarter sier ca. 350 drivhjulshester. Selvsagt må vi anta at vedkommende snakker om ærlig effekt og da rekker det ikke med GT 25 - GT 28 turbo (eller grønndyser heller) Edited April 11, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 T34 med 63 eksoshus å ASL aksling. en på passionford som selger Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 63hus blir vel for "treigt" iforhold til den effekten? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 350 på hjula? må jo opp i 400 i motor da. tipper 48 eksoshuset er riiimelig sluut da. hehe.. men finnes jo 55 eksoshus å da.. noe GGR lagde tror jeg.. hvis ikke har du jo GT turboene finn anbefalte Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted April 11, 2006 Author Share Posted April 11, 2006 hva koster det for disse turboene som dere nevner da? hvor får man kjøpt dei? Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 åja.. trodde han mente 350hk i motor.. my bad 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Turboer får du kjøpt overalt i norge. nesten hver jævela butikk har turbonetics på hylla. www.krbtrading.no for eks. du må ha en t3/4 46 mm lufthus og 63 steg 3 eksoshus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ? Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Kan komme med tallene mine oxo etterhvert, har Turbonetics T3/T4 e46, ar 0.63 eksoshus, portet, svarte simens, jensspeed chip, RS500 cooler, justerbare kamdrev mm, har ikke bremset med dette oppsettet enda. Skal opp på ca 1,8bar el no. Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RMK Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 noen som har noen erfaring med denne?http://kimmit-sport.com/e-shop/product_inf...?products_id=28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Ringt og hørte om priser om div ting. Men Brembo Granturismo bremser til cosworth fytti h..... for en pris.Men ellers greie folk og prate med. --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted April 22, 2006 Author Share Posted April 22, 2006 åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ? Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting. er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula.. har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det? lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierracossie Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula.. har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det? lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth.. Jens tar 6000,- eller 6500,- for en komplett overhaling av topp+ porting.Da bytter han ventilstyringer, tettninger og porter toppen din. Dette er rimelig. Det var som han sa til meg at : Jeg tror du skal lete lenge etter en som gidder å stå å grave ut av toppen din og bytte styringer og alt det arbeidet som hører med for den prisen der. Snakk med jens du. 86 sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 vi kjørte ett pull å fikk 417.6 hk da var det rundt 350 hk på hjula. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Skal du gjøre noe med cosworthen din så er det vel ikke noe annet valg en å bruke Jens Hannestad. det er han som er ford mekanikern i norge ferdig med den diskusjonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Gå for en passende Garrett GT. Ny teknologi, fler hester tidligere. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 noen som har noen erfaring med denne?http://kimmit-sport.com/e-shop/product_inf...?products_id=28 en kollega kjøpte slik til volvo tic og er ekstremt misfornøyd. ufattelige mengder lag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now