Jump to content

Turbo til 350hk

kikk0

Recommended Posts

hei! skal trimme cossie motoren litt nå og satser på ca 350 drivhjuls hk.

lurer da på korleis turbo eg bør velge til dette? hvor mykje det koster med turbo og er det muleg å spare penger på å handle i utlandet?

takker for svar og synspunkter :)

frode

Heller en GT25 - 28 til rundt 10k.

Legg merke til at trådstarter sier ca. 350 drivhjulshester. Selvsagt må vi anta at vedkommende snakker om ærlig effekt og da rekker det ikke med GT 25 - GT 28 turbo (eller grønndyser heller)

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

• 2 weeks later...

åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ?

Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting.

åja du blir rik av å kjøpe deler i utlandet. sparer en hel haug med tusen lapper. men greit å vite om det er 4x4 eller 2wd da ?

Jeg driver ihvertfall å bremser en motor med e 50 lufthus, hakke større en den jeg nemte for deg. skal si ifra hva den takla da alle motorbyggere å firmaer her i landet påstår ti forkjellige ting.

er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula..

har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det?

lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth..

er 2wd ja.. satser på rundt bortimot 400 i motor så eg kan ha 350 erlige på hjula..

har tenkt å porte toppen også. hvem gjør det og hva koster det?

lurer på å ta ein telefon til jensspeed å høyre litt, er vel han som er "kongen" når det gjelder å trimme cosworth..

Jens tar 6000,- eller 6500,- for en komplett overhaling av topp+ porting.

Da bytter han ventilstyringer, tettninger og porter toppen din. Dette er rimelig.

Det var som han sa til meg at : Jeg tror du skal lete lenge etter en som gidder å stå å grave ut av toppen din og bytte styringer og alt det arbeidet som hører med for den prisen der. :D

Snakk med jens du.

86 sierra cosworth