Guest Coolnissen Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 (edited) -noen forskjeller i understell,bremser ell lignende -regner med den har samme mekaniske sprutet som rsturbo eller? -kom noen escort xr3 med recaro seter? -også til slutt er det verdt å bytte motor fra 1.6 til xr3, er vel 115 i xr3. hadde vært fint med svar leker me tanken;) Edited April 7, 2006 by Coolnissen
d-link Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 (edited) xr3i har det samme mekaniske sprutet som RS Turbo ja. Det berømte MFi eller bedre kjent som Bosch K-Jet. Understell og bremser er vel det samme som på 1.6 gasser, bortsett i fra at xr3i'n har 15mm lavere fjærer om jeg husker rett. Nei xr3i kom ikke med recarostoler. Det gjorde forsåvidt ikke alle RS Turboer heller, da det var ekstrautstyr. Med tanke på motorbytte vil jeg heller råde deg til å bytte til RS Turbo motor hvis du først skal i gang med motorbytte. RST-motorene får du til en overkommelig/billig penge og da med langt større potensiale kontra xr3i motoren. Men husk, bremser og oppheng fra RS Turbo er da også like viktig. Men bruktmarkedet florerer av ombygde RST'er så å skaffe de nødvendige delene skal nok ikke bli noe problem. Edited April 7, 2006 by d-link [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Escort RST WRC Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 RS Turbo og XR3i har da ikke samme innsprøytningen..RST har KE-Jetronic og XR3i har K-Jetronic.Er endel forskjeller på desse Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Coolnissen Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 (edited) ja tror eg slår fra meg motorbytte men skal no kike på bilen uansett kan være noe gøy på den fint med svar så fort da bra det e noensom har "nattvakt" på forumet her husker alt ke og k-jetronic fra skolen men det forsvant rimelig fort etter skoledagene var over tenkte kanskje det var samme bremser på understell på xr3 og rsturbo "veldi svake håp da" takker for gode svar go natt Edited April 7, 2006 by Coolnissen
d-link Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 RS Turbo og XR3i har da ikke samme innsprøytningen..RST har KE-Jetronic og XR3i har K-Jetronic.Er endel forskjeller på desse Ja såklart! Du har helt rett, jeg som ikke er helt på nett her i de sene nattetimer. *gjeeeesp* [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Escort RST WRC Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 Hehe, forståelig Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Robox Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 (edited) bare sånn for ordens skyld så er det ganske mye forskjell på escort xr3 og xr3i... xr3 er den første(merk: av mk3) spreke utgaven av escort med forgasser og kom bare i mk3.. xr3i er etterfølgeren med innsprøytning.. edit: måtte bare fikse litt på en setning før jeg fikk mk1 og mk2 folka etter meg.. Edited April 7, 2006 by Robox
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now