Guest mekkemikkel Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 hvor mye hk tåler 205 blokk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 søk på det her inne. skal ligge en tråd om dette allerede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 For å si det enkelt.. den er beregnet for 380hk i løpstrim.. Men du burde ikke dra den hardt på 4 og 5.gir for da sprekker den lett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mekkemikkel Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 oki.. takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 For å si det enkelt.. den er beregnet for 380hk i løpstrim.. Men du burde ikke dra den hardt på 4 og 5.gir for da sprekker den lett 205 rs 500 blokk tåler nok en del mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 205 rs 500 blokk tåler nok en del mer. Ja men jeg mente vanlig 2wd 205 blokk da.. IKKE RS500 blokka..Tror det var den han lurte på også om jeg ikke tar helt feil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 Viss man dar den i hardt i 4 og 5 er man LAKNKT over fartsgrensa i norge Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 (edited) Takk for infoen rudi, det svarte jo godt på spørsmålet hans. Edited April 4, 2006 by triggerhappy -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted April 4, 2006 Share Posted April 4, 2006 (edited) Det har vel gått mange cosworther i Norge med 380-400hk på uborret(!!) 205-blokk uten å sprekke, men som det blir antydet lenger opp her, alt avhenger av bruken. Edited April 4, 2006 by triggerhappy -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted April 5, 2006 Share Posted April 5, 2006 bremset den gamle min (legg merke til gamle. hehe) 467hk i motor, 205 blokk og myyye trykk... funka bra lenge den.. helt til jeg dro den ut på første gir, og andre gir.. så.. første der stod den to råder ut av blokka.. så min teori: 205 blokka holder mye... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mekkemikkel Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 okay.. så med mine planlagte 300-350 så bør det holde?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 6, 2006 Share Posted April 6, 2006 Ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solobari Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 dette har MYE med temperatur og gjøre også. ikke kom til 100 grader, da sprekker den, tåler mye trykk så lenge temp holdes nede, mange som ikke tenker på d ... Solobari Production Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lille rudi Posted April 9, 2006 Share Posted April 9, 2006 Vann eller olje temp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensrud Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Er det samme blokk på IS`n og cossie? ( 205 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clapton Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 Er det samme blokk på IS`n og cossie? ( 205 ) selve blokka i seg selv er den samma, men borringen er ikke helt lik (som regel).. dette er merket bak der fordeleren sitter ned i blokka.. merket med som regel 2 og 3 tall. cosworth ble levert med 2222 borring.. is har som regel 2322 osv.. det er bare en hundredels mm mellom tallet 2 og 3, så om du ikke skal kjøre sykt mye effekt kan du fint bruke uborra is blokk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 selve blokka i seg selv er den samma, men borringen er ikke helt lik (som regel).. dette er merket bak der fordeleren sitter ned i blokka.. merket med som regel 2 og 3 tall. cosworth ble levert med 2222 borring.. is har som regel 2322 osv.. det er bare en hundredels mm mellom tallet 2 og 3, så om du ikke skal kjøre sykt mye effekt kan du fint bruke uborra is blokk -Har sett cosworth-blokk med 3333 også! Hele påenget er vel at det er like tall! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 205 rs 500 blokk tåler nok en del mer. Er det ikke 200 blokk i RS 500 da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clapton Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Er det ikke 200 blokk i RS 500 da? den heter 205 men er like tykk som 200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 den heter 205 men er like tykk som 200. Okay.Motoren i RS 500 heter vel YBD, mot 2wd sin YBB. stemmer ikke det? Hvor mye er det egentlig som er forskjellig på desse motorene?Tenker da på innvendig, altså ikke turbo, intercooler, innsprut etc. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 rs500 blokk har tykkere sylindervegger og mindre frostplugger.. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Okay Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now