Jump to content

understell cæææb


Guest Alex_86

Recommended Posts

Guest Alex_86

Nå trenger jeg tips til hvilke dempere med fjører jeg skal velge til cæben, og div annet under der.. må oppgradere.. alt av tips tas i mot med stoooor takk!

 

til min bil ja

 

<-------------------------

Link to comment
Share on other sites

visst coil overs er uaktuellt så er vell koni det som er mest brukt... en plass mellom 30-40 senk vill nokk passe deg bra, visst du er intressert i og ha litt kjøre egenskaper...

 

og du er vell en lit`n gnier og ikke intressert i og kjøpe powerflex foringer, så da er vell deflex veien og gå, selv om det har vært litt opp og ned med det firmaet.. men foringene dems skall visst nokk være helt greie, uten at jeg har noen form for erfaring med de...

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så er vel gulr koni med tilhørende fjører en sikker vinner. Polyforinger rundt baut er jo også lurt for å piffe opp kjøreegenskapene. Går du for Deflex sparer du en del kroner, men jeg er litt i tvil ang metallhylsene de bruker. De er mye tynnere og ser ut til å ha ringere stålkvalitet enn polysport og Superflex. Passformen er grei nok. Jeg ville gått for Superflex eller Powerflex på de foringene der du har innerhylse, mens deflex er godt nok på alle de andre. Ellers så kunne jo justerbare nedre bærearmer være tøft i sammenstilling med justerbare fjørbeinsskåler. Men da snakker vi mye kløver :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

30mm senk passer hvertfall disse bilene veldig bra!

Jeg la min ned 30mm, og da ble det lik luft rundt hele hjulbuen. PENT!

Kan se om jeg får tatt noen bilder når jeg får lagt om dekk i helgen...

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

ja, har fått deflex foringer.. bestilte for en stund siden. Nå skal jeg bestille nye dempere med TUV, har tenkt på ca rundt 30mm... har veldig lavt fra før så. Blir ikke coil overs, men fjærtårnstag blir det.. cossi bremser foran (4x4 calipere og 2wd skiver)

Justerbar bærearm... hmm... er det noe tess da?

 

Tror jeg går for koni.. men hvor kjøper folk disse fra? Vil gjerne ha noen koni der du kan justere stivhet

 

deflex foringene var forresten orange:-)

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

kjøper du rst dempere fra burton så er de juster bare vertfall...

vet faktisk ikke om det finnes noe annet en juster bare konis til escort mk4...

 

juster bare bærearmer er genialt som fy, kalles TCA`s i england mener jeg, og med disse får du juster skrævinga på bilen, så dekka ikke står som ei hjulbeint ku, og ikke nokk med det, så skall det være enklere og få forplanta effekten i bakken når disse er justert inn riktig... nå vet ikke jeg om du har traction problemer da :P ? du skulle vell bygge zetec så da er det vell en fordel...

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

ja blir zetec etter hvert.. men skal fikse alt annet først:-)

Hm, da tror jeg går for koni fra burton da.. skifter vel i påskeferien.

 

TCA ja.. kanskje jeg bestiller det

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

da kommer 2 kjappe spm... stabstaget foran på rst er det bolt on på xr3i?.

 

Og koniene fra burton leverer bare -20mm vil ha mer en det!!

Noen andre som selger billig i england?

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

da kommer 2 kjappe spm... stabstaget foran på rst er det bolt on på xr3i?.

 

Og koniene fra burton leverer bare -20mm vil ha mer en det!!

Noen andre som selger billig i england?

 

bolt on så lenge du har rst foringer ;)

tenker du på koni fjære nå eller?

Jeg har vertfall 30mm senk på mine koni dempere og de sitter som smurt ;)

er cobra senke sett... egentli skulle jeg hatt 40-30 men det sitter 30-30, d får funke ;)

 

selger hva billigere? dempere eller fjære, fjærene er jo ikke akkurat dyre i norge heller da... betalte like over 1000lappen for 4 fjære jeg..

 

ja er vel det vil jeg tro
slike kommentarer er det lite bruk for, det er jo ingen som får noe utnytte av svare ditt bortsett fra at du får en post mer, så plis legg ved en link neste gang :) Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Alex 86: Jeg har cobra senkefjører tilsalgs!!! :)

tuv-godkjente og i meget bra stand...

40mm senking ;)

Men tror det er 40mm lavere enn en vanlig escort, og 25mm lavere enn en rs turbo.. er ikke helt sikker, kan se i tuv-papirene i morgen ;)

For en rs turbo er jo senket 15mm i forhold til en vanlig escort..

Usikker på hvordan det er i forhold til xr3i...

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86
Alex 86: Jeg har cobra senkefjører tilsalgs!!! :)

tuv-godkjente og i meget bra stand...

40mm senking ;)

Men tror det er 40mm lavere enn en vanlig escort, og 25mm lavere enn en rs turbo.. er ikke helt sikker, kan se i tuv-papirene i morgen ;)

For en rs turbo er jo senket 15mm i forhold til en vanlig escort..

Usikker på hvordan det er i forhold til xr3i...

 

 

Etter det jeg har forstått er det samme på xr3i (lavere en standar), ikke at jeg er helt sikker på den!

 

Hår ball: ja tenkte nå egentlig å kjøpe koni kitet fra burtonpower, men de kunne bare gi meg fjærer som var-20mm på rst og xr3i og -40mm på vanlig.. da kan jeg jo kjøpe fjærer i norge hvis det ikke er dyrere en en 1000 lapp.

 

Escort RST WRC: beklager men tror jeg skal gå for nytt(med tanke på fjærer:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...