86cosworth Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 Hei. Hva er best av dohc og is ?? Skal kjøpe meg en 87 sierra coupe, men trenger motor.. Å va er det mest ledninger på...? Is er jeg kjent med, men har aldri sett en dohc in real life. er en 2,0 gasser motor som står i, men den er stoppa, og siden den er en gasser bytter jeg bare hele skiten!Kommer til å bruke det ledningsnettet som er der til lys og alt annet el greie, så skal bare ha det som motoren trenger å en liten startknapp Men spørsmålet er som sagt, hva er mest ledninger på av is og dohc, å vilken av desse to motorene er "best" som standar motor..? Og har sett at eksosen og innsuget på dohc er motsatt av på en is motor.. ? Passer det for det?? takk på forhånd... mvhHans Christian 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
RHeskja Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 er det en forgasser kan du bare ta vekk motorstyringa som er å erstatte den med motorstyring fra en is. er plug and play det.
Guest Sierra 2.0IS Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Ville gått for IS hvis det hadde vært meg..
Samatron Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 ville kjøpt den ekstra 2.9i motorn jeg har liggende med gear og bakstilling:)
møffe Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 DOHC!! findes der andet??? men det kommer an på hvad du vil med bilen. vil du tune op til 250-300hk så er OHC den billigste. men vil du køre næsten standart 120-200hk så er en dohc at foretrække.
D.Toft Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 en motor som er lett å vedlikeholde, samt billige deler/trim til = ohc motoren
86cosworth Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 ville kjøpt den ekstra 2.9i motorn jeg har liggende med gear og bakstilling:) hehe ja, men skal ha meg en 2,0 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
86cosworth Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 motoren skal ikke trimmes, skal bare bli en tøff A til B bil fram til cosworth'n er på veien Men det tar jo sin tid Men hva er enklest å bytte til? -minst ledninger osv.. Å hvilken av dem går best? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest zr50sl Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 gå for OHC du, kan bruke den du har MEN da må du få tak i I topp FORDI d er ikke frest inn spor i toppen til dysene på en gasser topp,men ellers lik. er lite med ledninger oxo, vet at IS'n er en kjappere motor enn DOHC'n og så som alle si her,er lett å vedlikeholde å billig
Lucifer Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 gå for OHC du, kan bruke den du har MEN da må du få tak i I topp FORDI d er ikke frest inn spor i toppen til dysene på en gasser topp,men ellers lik. er lite med ledninger oxo, vet at IS'n er en kjappere motor enn DOHC'n og så som alle si her,er lett å vedlikeholde å billig Kan bruke gassertopp jo! Er ikke nødvendig å frese ut noen ting
86cosworth Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 nå er jo saken sånn at motoren i bilen ikke starter.. så blir bytte uansett. Har en is motor liggende, men mangler litt forskjellig til den, bla. ledningsnett og hjerne + + Så kjøper ny, mest lyst på dohc, men velger det som blir enklest og billigest denne gangen..Men mye vil ha mer, så bør vel engentli satse på is..hehe 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
RHeskja Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Du trenger bensintank, bensinpumpe, gasspedal, motorstyring, lmm gasspedal og og gass wire for å bygge om. Dette er gjort på noen timer, men skal du bygge om til doch må du jo bytte ut halle bilen...
86cosworth Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 Du trenger bensintank, bensinpumpe, gasspedal, motorstyring, lmm gasspedal og og gass wire for å bygge om. Dette er gjort på noen timer, men skal du bygge om til doch må du jo bytte ut halle bilen... gasspedal??! Du kødder..hehe! Aldri bytta gasspedal selv om jeg har bytta motor i noen biler..hehe! Men men..ikke vet jeg.. Har jo som sagt den IS motoren liggende, men trenger ledningsnett m/hjerne, luftmengdemåler, bensintank, å da trenger jeg vel gasspedal også..hehe... å så trenger jeg gasswire og den så gasswiren festes i på motoren og sikkert noe annet knask også så jeg ikke kommer på nå.. Motoren har forresten ligget ute i godt å vel et år..hmm.. Burde kanskje satse på en ny og bruke min som dele motor...?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
86cosworth Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 men 2,0 gasser kasse , er den lik som is kassen?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*
Guest kjell ove_88 Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 men 2,0 gasser kasse , er den lik som is kassen?? det er 4 gir på vandli 2 liter og 5 gir på IS, men trur de går an å bruke begge typane men det er ikkje lik utveksling på dei.
Guest 2.8v6 Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Hallo,, Det er fem trinns på nesten alle ohc, ikke de som er urgammle og 1.6 da men men sjekk sjøl
cossie_storm Posted March 31, 2006 Posted March 31, 2006 86 forgasser kom med 4 trins kasse. God del forskjell på utveksling der. ja må bytte gasspedal når konverterer til is, andre fester til gass vaier Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now