Jump to content

noen som bygger basskasse%


Guest Woodpile

Recommended Posts

Hei, lurer på om dere vet om noen i bukserud eller omegn som er proffe på å bygge basskasser?

Skulle hatt en kasse til en magma 15 Eartquake. Tenker da på å ha plass til noen 6x9 i tilegg til subben.

Takker for alle tips. :lol:

 

http://www.earthquakesound.com/magma_enclosures.htm

 

Der er målene på kassa til høyre

fort knox i Drammen!

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile
Funker ikke kassa som fulgte med? :D

 

 

Funka som fan den men vil bygge litt om slik at jeg får innfelt forsterkeren og felt nedi noen 6x9 på toppen. Har stv så det blir en bra løsning

Link to comment
Share on other sites

Guest AnDtHo
Funka som fan den men vil bygge litt om slik at jeg får innfelt forsterkeren og felt nedi noen 6x9 på toppen. Har stv så det blir en bra løsning

Da vil jeg anbefale deg å bygge videre på den kassa, montere større plater og fortsatt bruke trykk-kammerkassa til bassern. Hvis du setter 6x9 og bassern til å dytte luft i samma kasse vil bassen trøkke i filler 6x9 elementene. Lønner seg å ha separate kasser.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile
Da vil jeg anbefale deg å bygge videre på den kassa, montere større plater og fortsatt bruke trykk-kammerkassa til bassern. Hvis du setter 6x9 og bassern til å dytte luft i samma kasse vil bassen trøkke i filler 6x9 elementene. Lønner seg å ha separate kasser.. :D

 

 

var akkurat det jeg tenkte på. bygge ut kassa til sidene og felle nedi 6x9 på siden. Tenkte ikke på å felle nedi 6x9 i orginalkassa da går det til h som du sier :)

Link to comment
Share on other sites

Hei, lurer på om dere vet om noen i bukserud eller omegn som er proffe på å bygge basskasser?

Skulle hatt en kasse til en magma 15 Eartquake.

 

Det er ett sinnsykt bra element du har fått tak i deg, det er iallfall sikkert :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Har nå koblet opp forsterkeren med kondis feite kabler osv. Koblet til subben magma earthquake.

Nedtur :angry: er så sinnsyk blåselyd når man skrur opp gain eller prøver å kjøre opp volumet. Er også en slapp bass. Har prøvd å koble frem å tilbake og hit å dit men får ikke elementet til å spille slik som jeg mener det skal spille. Skal jo være et sinnsykt element så ikke skjønner jeg hva som er feil.

Har nå koblet opp den gode gamle MTX 5000 12 elementet. For å si det slik. den spiller ræva av magma elementet. Noe som virker totalt uforståelig da det elementet er på 12 og 250 w Rms. MTX spiller hardt og kontant mens magma bare står å puffer å peser. Er det noen i Drammen som kan bilstereo og kan se på dette? Noe er gæli men finner ikke ut hva

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest The Joker

Jeg setter heller kompisen min på bilradiospesialisten på jobben... Men jeg vet det finnes programmer som gir deg eksakt kassetype og hjelper deg med rør osv. hvis du skal bruke porter til bassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

her ikke skjønnt dette helt tror jeg... du bruker Earthquake elementene i en bass refleks kasse og du bytter de elementene for noen MTX og fremdeles bruker du samme kasse? det blir self velig galt isåfall!! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

bruker ikke samma kassa på mtx elementet. den spiller i en egen lukket kasse. Fort Knox i drammen bygger ny kasse til magma elementet da kassen var totalt gærn i størrelse

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...