Jump to content

Gåene Stabstag foringer?


viceguy

Recommended Posts

Forstår ingenting jeg nå, har fått byttet følgende deler hos Ford i dag:

  • Støtdempere
  • Fjærer
  • linkearmer (Kyllingbein/klikk-klakk stag)

Og forrige uke byttet jeg komlette bærearmer (dvs med ny bærekule og foringer). Når jeg kjører bilen på veier med "vaskebrett" så har jeg fortsatt noe som slår innimellom. Jeg lurer nå på om det kan være Gåene Stabstag foringer, noen som har formening om hvordan symptomene er om disse er gåene/om det stemmer med de symptomeme jeg har?

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile
Forstår ingenting jeg nå, har fått byttet følgende deler hos Ford i dag:
  • Støtdempere
  • Fjærer
  • linkearmer (Kyllingbein/klikk-klakk stag)

Og forrige uke byttet jeg komlette bærearmer (dvs med ny bærekule og foringer). Når jeg kjører bilen på veier med "vaskebrett" så har jeg fortsatt noe som slår innimellom. Jeg lurer nå på om det kan være Gåene Stabstag foringer, noen som har formening om hvordan symptomene er om disse er gåene/om det stemmer med de symptomeme jeg har?

 

Har akkurat samma problemet selv. Har bytta det meste tror jeg men som deg kommer det enda lyder. Så nå har jeg foreløpig gitt opp. Følger med og ser om du får noen lure svar.

Link to comment
Share on other sites

forstod ikk helt hva du har skifta hos ford, har du skiftet foringer på selve stabstaget bak? + di korte greiene så går ifra staget til et eller annet, husket ikke ;p det var den korte biten som slå så et helvette på min bil ihvertfall.. er bilder av det på en eller aen post på forumet.

Link to comment
Share on other sites

forstod ikk helt hva du har skifta hos ford, har du skiftet foringer på selve stabstaget bak? + di korte greiene så går ifra staget til et eller annet, husket ikke ;p det var den korte biten som slå så et helvette på min bil ihvertfall.. er bilder av det på en eller aen post på forumet.

Står jo tydelig det da ja9^ (les posten en gang til, å legg merke til de tre punktene i lista hehe), å det er på forstillinga jeg snakker om.... det kom vist ikke fram i posten min.

Link to comment
Share on other sites

med DET men du at lyden kommer fra fronten en plass eller vet du ikke? spurte hva som var skiftet fordi jeg ikke vet hva du mener med "kyllingben" osv..

Link to comment
Share on other sites

med DET men du at lyden kommer fra fronten en plass eller vet du ikke? spurte hva som var skiftet fordi jeg ikke vet hva du mener med "kyllingben" osv..

Aha, kyllingbeina er de (korte stag med kule i hver ende) som går fra stab-staget og opp på fjærbeinet. Med andre ord så er alt av deler som kan forårsake disse lydene byttet, med untak av stabstag-foringene. Jepp lyden kommer forfra

Link to comment
Share on other sites

okok, det var de som lagte mye lyd hos meg..

Jeg hadde tenkt å skifte foringene rundt selve stabstaget fremme selv for en stund siden, men di satt så klønete til at jeg gidde opp.. ;p Noen som vet om det er like stress som det ser ut som? =)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...